Volvo s60 t5 Effekt-jakt å Förfining Motor klar för 2013//Nu blir det mer Chassi
Tanken är å få den liter mer personlig! =)

Så då var det fredag å i morgon är det bil träff på skara-sommarland 1400 personer anmälda hoppas på bra väder.
Jaha Effekten då än så länge standard då mappen som Autotech har idag inte riktigt klaffar med min bil Behöver antingen byta programvara i bilen eller soppapump.Vi får se vad killarna på Atm säger hoppas på svar i nästa vecka.
Börjar bli gött sugen på luftfilter å avgas då jag inte riktigt är van vid å åka standard bil!!!
Drunk skrev:
Så då var det fredag å i morgon är det bil träff på skara-sommarland 1400 personer anmälda hoppas på bra väder.
Jaha Effekten då än så länge standard då mappen som Autotech har idag inte riktigt klaffar med min bil Behöver antingen byta programvara i bilen eller soppapump.Vi får se vad killarna på Atm säger hoppas på svar i nästa vecka.
Börjar bli gött sugen på luftfilter å avgas då jag inte riktigt är van vid å åka standard bil!!!
Har ett filter om du vill låna ;p. behövs en tvätt av det först bara

Klevert skrev:
Drunk skrev:
Börjar bli gött sugen på luftfilter å avgas då jag inte riktigt är van vid å åka standard bil!!!Har ett filter om du vill låna ;p. behövs en tvätt av det först bara
Hade ju varit fint men dom passar filtren passat väll inget vidare på min ;(

Nä, inte om det är till 2.5t iaf..
Men, du ska ju ta av locket till luftboxen och av me skumgummit som sitter på filtret o dit me en slangklämma som håller filtret lite extra så länge. Snabb lösning så den låter lite roligare iaf.
Sen är det så att T5an mår bra av luft och org luftbox är underdimensionerad så den mår bra av att gå utan lock me ![]()
Jag har gjort så, inte fått mitt nya filter ännu.
spokenratt skrev:
Men, du ska ju ta av locket till luftboxen och av me skumgummit som sitter på filtret o dit me en slangklämma som håller filtret lite extra så länge. Snabb lösning så den låter lite roligare iaf.
Sen är det så att T5an mår bra av luft och org luftbox är underdimensionerad så den mår bra av att gå utan lock me
Jag har gjort så, inte fått mitt nya filter ännu.
låter som min tanke. det var att köra utan locket. ingen hållare för lmm så länge. tycker ju det borde gå då 2.5t har samma storlek på lmm. eller ?
Senast redigerat av Klevert (2012-09-15 08:05)

Klevert skrev:
spokenratt skrev:
Sen är det så att T5an mår bra av luft och org luftbox är underdimensionerad så den mår bra av att gå utan lock me
Jag har gjort så, inte fått mitt nya filter ännu.låter som min tanke. det var att köra utan locket. ingen hållare för lmm så länge. tycker ju det borde gå då 2.5t har samma storlek på lmm. eller ?
Ja, samma mått men T5 har samma luftbox som R... Alltså passar inte själva filtret, vi har mer raka avlång filter, passar dåligt me konfilter i dom. Och på T5 behöver man inte oroa sig för hålla till Lmm, sitter bra i den nedre delen av luftboxen trotts att man plockat av locket.
http://www.garaget.org/?car=261995&image=2820013

Ska kolla lite på detta i helgen börjar sakna ljudet.Tänkte köra med elevate ams filter å box sen dock jävligt dyr men det får det väll vara då ![]()

Drunk skrev:
Min å Klevert's redo för bilträffen i skara
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 69861b.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 5ab35b.jpg
Vad säger man om denna: Så jäkla fin.
Ser fram emot mer updates ![]()
![]()

Drunk skrev:
Hoppas verkligen att det hinner bli lite ös i kärran innan den får gå in i garaget för vintern.
Efter å ha varit på bilträff så blir man ju inte mindre sugen.
Bjuder på en sen kvällsbild
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … d058f2.jpg
Mums ![]()

Här har det varit tvärdött men nu börjar vi få en setup som ser okej ut å som även min plånbok ska klara om några månader trimma är tydligen inte gratis ![]()
E85mappning
spridare
avgas hela vägen
Intercooler
Nya magnetventilen
Med den här setupen som bas bör bilen kunna flytta sig från A till B ifall ![]()
Senast redigerat av Drunk (2012-10-05 14:38)
köpt o pröjsat ?

Klevert skrev:
köpt o pröjsat ?
Nej det lär dröja dom har massor å göra å bilen ska vara hos dom i en vecka ![]()
ahh ok. så trevligt att vara utan bilen då ![]()

Klevert skrev:
ahh ok. så trevligt att vara utan bilen då
En väldigt liten uppoffring mot hur rolig bilen kommer vara efteråt ![]()

Vafan.. du går på så direkt! Ska bli kul o se vad dom plockar ur den, individuell mapp då eller?

spokenratt skrev:
Vafan.. du går på så direkt! Ska bli kul o se vad dom plockar ur den, individuell mapp då eller?
Det gick inte å ta min via Apc tydligen av olika anledningar.Så va fan vi fick starta med lite mer än va jag hade tänkt mig.Ska bilen ändå vara hos dom så kan man ju passa på.Dock får jag säga SMAKAR DET SÅ KOSTAR DET!!
Mö övertid hoppas jag på nu ![]()
Man undrar ju vad det kan bli för siffror på den setupen

Lirar det som det ska så Minst 380hk troligen 400..... Den blir rolig ![]()
Mvh// MJR
Drunk skrev:
spokenratt skrev:
Det gick inte å ta min via Apc tydligen av olika anledningar.Så va fan vi fick starta med lite mer än va jag hade tänkt mig.Ska bilen ändå vara hos dom så kan man ju passa på.Dock får jag säga SMAKAR DET SÅ KOSTAR DET!!
Mö övertid hoppas jag på nu
Man undrar ju vad det kan bli för siffror på den setupen

Haha.. ja, du lär ju saäkert få ut fina siffror!!
0.008435