Bilder: Plastidip/foliering & flock.

Tobzter
12 januari 2013 · 3 145 Inlägg

De är nog lättare att sätta en vinyl istället..om du inte vill ha plastidip på hela inredningen wink

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
VMT I <3 my Honda
12 januari 2013 · 483 Inlägg

Kan man köra bara plasti dip glossifier direkt på lack så som fronten eller måste på med vanliga plasti dip transparent först?

Piratstikin 2015 Dbakuten.
12 januari 2013 · 5 092 Inlägg

davidklang skrev:

Piratstikin skrev:
VEt folk som plastidipat motorkåpor osv och eftersom det tål närmare 100 grader så är nog kylarslangar ok, dock inte testat personligen. Sen ang streamern på rutan så går det nog inte så bra om den kommer ner såpass att torkarna kommer åt dom, då kommer det nog troligtvis släppa ganska snabbt tyvärr. men det skadar ju aldrig att prova om du redan har färg?

Oki hur blir de om man gör de på insidan då tror du?

Får du väl dit den på insidan så ska det nog absolut hålla tror jag, men det blir ju dock ett jäkla arbete med maskering osv, men man kan ju alltid prova, vill man så kan man wink

davidklang
12 januari 2013 · 908 Inlägg

tobzter skrev:
De är nog lättare att sätta en vinyl istället..om du inte vill ha plastidip på hela inredningen wink

Sant men har nu skaffat sprayburkar så därför ja undra men om man maskerar med tidningar o allt i bilen då lr ser de knäppt up frpn utsidan då?

engineaddict
12 januari 2013 · 1 060 Inlägg

Tjena!!

Har INTE läst igenom tråden, men kan man lacka med Plastidip på Chromefälgar??
Eller ja såklart man kan, men fastnar det?

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
Norde fotointresserad
12 januari 2013 · 2 307 Inlägg

engineaddict skrev:
Tjena!!

Har INTE läst igenom tråden, men kan man lacka med Plastidip på Chromefälgar??
Eller ja såklart man kan, men fastnar det?

Läs igenom tråden så ser du detta. Den här tråden ska främst innehålla bilder samt i små fall info, de flesta frågor osv om tilvägagångssätt osv hänvisas till tråden nedan.

Trevlig helg! smile
Mvh

Norde skrev:
Som Piratstikin säger så finns det redan en tråd som närmare diskuterar fenomenet plastidip och liknande närmare.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=235682

Försök gärna att hålla diskussionerna kring användandet och tillvägagångsätt osv i den tråden och fokusera på bilder i denna tråd istället!

Mvh

granadadr
13 januari 2013 · 7 287 Inlägg

är det någon som har bild på silverfärg,, med klarlack,, sugen på å köpa till ett par 17" jag har smile

Senast redigerat av granadadr (13 januari 2013)

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
jaycee165
14 januari 2013 · 34 Inlägg

davidklang skrev:
kom på en sak. jag har en röd saab o vill ha framrute streamer. tänkte då om man kunde maskera på rutan och göra en egen sån med röd plasti dip. e de någon som prövat det ?

Så länge torkarbladen går fritt så är det inga problem, annars finns det risk att torkarbladen till slut "sliter" loss Plasti Dippen.

jaycee165
14 januari 2013 · 34 Inlägg

VMT skrev:
Kan man köra bara plasti dip glossifier direkt på lack så som fronten eller måste på med vanliga plasti dip transparent först?

Du bör lägga 1-2 lager av vanlig clear först. Glossifiern är endast gjord för att läggas på redan "dippade" ytor.

jaycee165
14 januari 2013 · 34 Inlägg

BlauMes skrev:
Hur blankt blir det med "klarlacken" ovanpå egentligen? Eller blir det bara en annan effekt?

Den blir blankare för varje skikt du lägger. Så 2-3 skikt sen har du en blank yta. Däremot så blir den ju inte hård som andra klarlacker så den kommer att kännas lite klibbig typ.

VMT I <3 my Honda
14 januari 2013 · 483 Inlägg

jaycee165 skrev:

VMT skrev:
Kan man köra bara plasti dip glossifier direkt på lack så som fronten eller måste på med vanliga plasti dip transparent först?

Du bör lägga 1-2 lager av vanlig clear först. Glossifiern är endast gjord för att läggas på redan "dippade" ytor.

Tack för svaret smile

AD_ Biltokig ingenjör
14 januari 2013 · 1 159 Inlägg

Har någon en bild på hur "grå" Gun metal grey kulören är? Tänkte att jag skulle ha till mina fälgar som är silvriga, men är orolig att det kan blir för grått.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
BMW 525i Touring "M-technik" (1996)
Fellow
14 januari 2013 · 1 581 Inlägg

Ni som folierat hur fasiken får ni det att sitta kvar i solljus? La vinyl på mina lister invändigt på dörrsidor och tvättade med t-röd innan och det satt kanon! Svårt som fan att få bort men lossnade i somras i solen. Använde 3M di-noc så finns de bättre vinyl föe billgare pengar eller gjorde jag bara fel?

Putteliten
14 januari 2013 · 9 075 Inlägg

Fellow skrev:
Ni som folierat hur fasiken får ni det att sitta kvar i solljus? La vinyl på mina lister invändigt på dörrsidor och tvättade med t-röd innan och det satt kanon! Svårt som fan att få bort men lossnade i somras i solen. Använde 3M di-noc så finns de bättre vinyl föe billgare pengar eller gjorde jag bara fel?

3M ska ju vara bland dom bästa. Värmde du på filmen med varmluftpistol efteråt?
Själv använde jag film från Avery, och den har jag inte haft några problem med.

Anton-DekorTeknik
15 januari 2013 · 964 Inlägg

Fellow skrev:
Ni som folierat hur fasiken får ni det att sitta kvar i solljus? La vinyl på mina lister invändigt på dörrsidor och tvättade med t-röd innan och det satt kanon! Svårt som fan att få bort men lossnade i somras i solen. Använde 3M di-noc så finns de bättre vinyl föe billgare pengar eller gjorde jag bara fel?

Det är viktigt att hårda filmen efteråt.
Lite beroende på märke så är det runt 96-99grader.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
jaycee165
18 januari 2013 · 34 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=Vn_KvdJfTx0

Din egen kulör i plasti dip spray flaska.

Neos34 Garaget vän, igen.
18 januari 2013 · 5 687 Inlägg

Bra förklaring, mellan ren metall och redan vit plastdippad (Under arbete).

NEW BLAZE Plasti Dip Colors - Pink, Purple, Green, Yellow:

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Putteliten
27 januari 2013 · 9 075 Inlägg

Kollar runt lite på Plasti Dip, ska ta och göra om chromelisterna på min cab. Vad är skillnaden mellan dom olika?

Standard
Liquid tape
Camouflage

Piratstikin 2015 Dbakuten.
9 februari 2013 · 5 092 Inlägg

Fär fortsätta att lägga upp ett par bilder då, rev plastidipen från taket i dag, Lovar det satt som fan i kanterna så hade lätt hållit ett år till tongue

efter 8 månader är taket lika blankt & fint som innan vi la på det smile så ingen fara för lacken om någon nu skulle tro det smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-8f42e0811222e4c12599443c4c17b3db.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-4b5a75c62d2f9333d953fbdb5fa455bb.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang