Justera mätarställning på bilar

majmun
26 september 2012 · 18 Inlägg

Hej,

Finns det någon här som har kunskaper inom mätarkorrigering av bilar?
Hade varit trevligt att komma i kontakt med någon då jag själv har  införskaffat verktyg.

Mvh

ivaldi
26 september 2012 · 51 Inlägg

I vilket syfte?

majmun
26 september 2012 · 18 Inlägg

ivaldi skrev:
I vilket syfte?

Att möjligtvis kunna få lite information, och kanske lite vägledning/utbildning?
Man kanske kan betala för att utbilda sig? smile
Mvh

azid Det som inte dödar gör ont
26 september 2012 · 2 668 Inlägg

Men varför ska du ändra mätarställningar?

2slow
Low
26 september 2012 · 3 306 Inlägg

majmun skrev:

ivaldi skrev:
I vilket syfte?

Att möjligtvis kunna få lite information, och kanske lite vägledning/utbildning?
Man kanske kan betala för att utbilda sig? smile
Mvh

Så du vill ha en utbildning för att lura folk? Fy FN.

slappman
26 september 2012 · 31 Inlägg

klåpare

majmun
26 september 2012 · 18 Inlägg

Kan ni lägga ner eller?

Byter endast mätarställning för bilar med ny motor, söndrigt mätarhus. Vad är problemet? Man måste ju informera den nya köparen om man skulle sälja bilen.

slappman
26 september 2012 · 31 Inlägg

du kanske skulle gått ur med den informationen i ditt första inlägg så kanske du hade sluppit påhopp?

för så som du skrev så verka det inte bättre

JFfoto
26 september 2012 ·

Skriv inte ut det på forumet om någon hade tänkt svara på frågan..

azid Det som inte dödar gör ont
26 september 2012 · 2 668 Inlägg

majmun skrev:
Kan ni lägga ner eller?

Byter endast mätarställning för bilar med ny motor, söndrigt mätarhus. Vad är problemet? Man måste ju informera den nya köparen om man skulle sälja bilen.

Man ändrar inte mätarställning vid motorbyte.

2slow
Low
26 september 2012 · 3 306 Inlägg

majmun skrev:
Kan ni lägga ner eller?

Byter endast mätarställning för bilar med ny motor, söndrigt mätarhus. Vad är problemet? Man måste ju informera den nya köparen om man skulle sälja bilen.

Ta rödaluvan också. Enklare att säga att motorn är utbytt med kvitto, utan att mätarställningen ändras. Skulle ha svårt att tro att du skulle vara "ärlig".

Low
26 september 2012 · 3 306 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
Skriv inte ut det på forumet om någon hade tänkt svara på frågan..

Hoppas ingen gör det via pm heller.

majmun
26 september 2012 · 18 Inlägg

Jag har inte frågat er något förutom om ni har kunskap inom ämnet.

JFfoto
26 september 2012 ·

azid skrev:

majmun skrev:
Kan ni lägga ner eller?

Byter endast mätarställning för bilar med ny motor, söndrigt mätarhus. Vad är problemet? Man måste ju informera den nya köparen om man skulle sälja bilen.

Man ändrar inte mätarställning vid motorbyte.

Tycker inte jag heller, mätarställningen ska aldrig ändras, förutom kanske vid mätarhusbyte, och det är ju inte så ofta man byter mätarhus så man ska behöva söka kunskap inom det i förebyggande syfte.

Istället skriver man  när motorn är utbytt och vid vilket miltal..

majmun
26 september 2012 · 18 Inlägg

Kalltkaffe skrev:

azid skrev:

majmun skrev:
Kan ni lägga ner eller?

Byter endast mätarställning för bilar med ny motor, söndrigt mätarhus. Vad är problemet? Man måste ju informera den nya köparen om man skulle sälja bilen.

Man ändrar inte mätarställning vid motorbyte.

Tycker inte jag heller, mätarställningen ska aldrig ändras, förutom kanske vid mätarhusbyte, och det är ju inte så ofta man byter mätarhus så man ska behöva söka kunskap inom det i förebyggande syfte.

Istället skriver man  när motorn är utbytt och vid vilket miltal..

Du bidrar inte med något vettigt till tråden. Lämna tråden så slipper jag anmäla ditt tjaffs och offtopic.

henke_99 Offroad Racing
26 september 2012 · 3 122 Inlägg

Det är ju faktiskt inte helt fel att kunna ändra mätarställningen om man byter exempelvis mätarhuset, ens egen bil kanske har gått 35k mil men man fått tag på ett hus från en bil som gått 13k t.ex. Eller tvärs om för den delen.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
majmun
26 september 2012 · 18 Inlägg

henke_99 skrev:
Det är ju faktiskt inte helt fel att kunna ändra mätarställningen om man byter exempelvis mätarhuset, ens egen bil kanske har gått 35k mil men man fått tag på ett hus från en bil som gått 13k t.ex. Eller tvärs om för den delen.

Tack Henke, du förstår mig.
Denna tjänst ska utföras seriöst. Och därför söker jag någon som har kunskap så jag kan betala denna för att lära mig.

azid Det som inte dödar gör ont
26 september 2012 · 2 668 Inlägg

majmun skrev:

henke_99 skrev:
Det är ju faktiskt inte helt fel att kunna ändra mätarställningen om man byter exempelvis mätarhuset, ens egen bil kanske har gått 35k mil men man fått tag på ett hus från en bil som gått 13k t.ex. Eller tvärs om för den delen.

Tack Henke, du förstår mig.
Denna tjänst ska utföras seriöst. Och därför söker jag någon som har kunskap så jag kan betala denna för att lära mig.

Men skriv då en riktigt presentation och en ordentligt trådstart så folk förstår att du är seriös.

För som du lagt upp det hittills så luktar det bara illa.

2slow
Presidento Of World
26 september 2012 · 3 322 Inlägg

jadu majmun, det går med dator men hur eller vad för dator borde du veta själv eftersom du redan skaffat utrustning?

alternativt, utforska med grejerna. tror inte någon kan hjälpa dig utan att veta vad det är för grejer heller.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
majmun
26 september 2012 · 18 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
jadu majmun, det går med dator men hur eller vad för dator borde du veta själv eftersom du redan skaffat utrustning?

alternativt, utforska med grejerna. tror inte någon kan hjälpa dig utan att veta vad det är för grejer heller.

Vill inte gå ut med namnet på grejerna, då det kan komma till skada om fel personer använder det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang