BMW 325 - e36
Nu börjar det dra igång med vinterprojektet! Kommer snygga till min bimmer,in med något shysst ljud, inredning osv! Kommer hända mer efterhand, lite av ett rullande projekt! Låt höra era åsikter :)

Mattias95 skrev:
Härligt med en till som bygger bil tills 18 årsdagen hehe
![]()
Kommer bli ett roligt projekt att följa! Fin bil
Tack tack
jo något måste man ju göra!

Low skrev:
JohanssonN1 skrev:
Low skrev:
Har samma racekat på minjasså, låter det härligt elr? och vad har du för tum på avgas..?
Min föra katt gick sönder så köpte racekatt 100 cell biligt, och det sitter ihop med orginal. Samt bytt ut ljuddämparen till ultersport :p Goare än orginal Iaf
varför passar du inte på och bygga något eget lite större för ? original är ju inget o ha ![]()

JohanssonN1 skrev:
Low skrev:
JohanssonN1 skrev:
jasså, låter det härligt elr? och vad har du för tum på avgas..?Min föra katt gick sönder så köpte racekatt 100 cell biligt, och det sitter ihop med orginal. Samt bytt ut ljuddämparen till ultersport :p Goare än orginal Iaf
varför passar du inte på och bygga något eget lite större för ? original är ju inget o ha
Blev en akut lösning, då den gamla rassla och skramlade.
Blir väl inte jätte stor skillnad mellan orginal och 2.5"?

Low skrev:
JohanssonN1 skrev:
Low skrev:
Min föra katt gick sönder så köpte racekatt 100 cell biligt, och det sitter ihop med orginal. Samt bytt ut ljuddämparen till ultersport :p Goare än orginal Iafvarför passar du inte på och bygga något eget lite större för ? original är ju inget o ha
Blir väl inte jätte stor skillnad mellan orginal och 2.5"?
Jätte stor skillnad blir det la inte men du märker det ju iaf!

JohanssonN1 skrev:
Low skrev:
JohanssonN1 skrev:
varför passar du inte på och bygga något eget lite större för ? original är ju inget o haBlev en akut lösning, då den gamla rassla och skramlade.
Blir väl inte jätte stor skillnad mellan orginal och 2.5"?Jätte stor skillnad blir det la inte men du märker det ju iaf!
Hehe
Min är ju 320i, kommer inte moddas eller något. Så vet inte. Om jag hade 325/328 så skulle jag säkert ha gjort det ordenligt med 2.5". men jao ![]()

Low skrev:
JohanssonN1 skrev:
Low skrev:
Blir väl inte jätte stor skillnad mellan orginal och 2.5"?Jätte stor skillnad blir det la inte men du märker det ju iaf!
Hehe
Min är ju 320i, kommer inte moddas eller något. Så vet inte. Om jag hade 325/328 så skulle jag säkert ha gjort det ordenligt med 2.5". men jao
ahaja ![]()

linder94 skrev:
Hur mycket kostade grenröret? Kan du länka sida?
Schmiedmann.se
Så hittar du de där någonstans
Låg väl på 2,5 k eller något med frakt

DÅ var det tomt 
Fick även på avgasröret idag, till viss del iaf. ska bara på med ett mellanrör och en slutljuddämpare.
bild kommer

Här händer det grejer:-)
Då lär man höra dig i stan sen:-) hehe

Hilfiger skrev:
Här händer det grejer:-)
Då lär man höra dig i stan sen:-) hehe
jo där lär nog döna lite ;P

Brago skrev:
Såg ut att va rätt fin, men de fattas en pryl på grenröret
hehe, lycka till med projektet!
vad är det för '' pryl '' som fattas?
tacktack ![]()
JohanssonN1 skrev:
Brago skrev:
hehe, lycka till med projektet!vad är det för '' pryl '' som fattas?
tacktack
En turbo så klart!
kika gärna in mitt projekt också ![]()

Brago skrev:
JohanssonN1 skrev:
Brago skrev:
hehe, lycka till med projektet!vad är det för '' pryl '' som fattas?
tacktackEn turbo så klart!
kika gärna in mitt projekt också
aha du tänker så, jo det hade varit gött med en snurra men går ju inte igenom.. och orkar inte slänga på och av hela tiden så det får bli ett turbobygge på en annan bil längre fram ![]()
JohanssonN1 skrev:
Brago skrev:
JohanssonN1 skrev:
vad är det för '' pryl '' som fattas?
tacktackEn turbo så klart!
kika gärna in mitt projekt också
aha du tänker så, jo det hade varit gött med en snurra men går ju inte igenom.. och orkar inte slänga på och av hela tiden så det får bli ett turbobygge på en annan bil längre fram
En gång per år, tar ca 1 timme att montera/demontera om man gjort allt smidigt ![]()
Kul att du går i turbotankar ![]()

Brago skrev:
JohanssonN1 skrev:
Brago skrev:
En turbo så klart!kika gärna in mitt projekt också
aha du tänker så, jo det hade varit gött med en snurra men går ju inte igenom.. och orkar inte slänga på och av hela tiden så det får bli ett turbobygge på en annan bil längre fram
En gång per år, tar ca 1 timme att montera/demontera om man gjort allt smidigt
Kul att du går i turbotankar
ja det är la bara grenröret man behöver byta innan bes.. men som sagt har inget jobb än så de är snålt med pengar.. ![]()

Då har jag bestämt mig för att slänga på en m3 front, så nu kilar jag iväg och köper det!

Blev bra tycker jag, måste dock göra något åt hålen vid fästena.. på med lite nät vid hålen och fixa fästen på sidorna. ( Fronten ska ju självklart lackas men det får bli lite senare ) ![]()
Senast redigerat av JohanssonN1 (2012-11-04 17:22)
0.008293