Angående: Bankörning för nybörjare och vanligt folk 1500kr för två dagar

lavemangkillen
9 november 2012 · 441 Inlägg

När får vi besked om de blir av eller inte? Jag är riktigt nyfiken på hur de blir. Har en till subaru apa som vill hänga på. Har tröttnat på att köra fort rakt fram så mycke denna sommaren. De är på bana bilen bärkligen får leva ut sitt rätta jag:-P

Subaru impreza GT (GC8) "hubbe" (2000)
Blyfot_Racing
9 november 2012 · 904 Inlägg

Ska upp på måndag å prata med han

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
lavemangkillen
9 november 2012 · 441 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Ska upp på måndag å prata med han

Härligt ser.verkligen frsm emit.detts. Och håller tummarna;-)

Subaru impreza GT (GC8) "hubbe" (2000)
Blyfot_Racing
12 november 2012 · 904 Inlägg

Han hade inte tid i dag ska upp i slutet på nästa vecka

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Kapten_Brynt Legitimerad Nürburgring-galning
12 november 2012 · 60 Inlägg

Om man får en tids förvarning borde jag kunna hänga med!
Kan försöka smussla med mig nån gt3a också att undervisa/köra runt folk i!

lavemangkillen
12 november 2012 · 441 Inlägg

Kapten_Brynt skrev:
Om man får en tids förvarning borde jag kunna hänga med!
Kan försöka smussla med mig nån gt3a också att undervisa/köra runt folk i!

Boxer 6a är ju alldrig fel. Särskilt på en bil som är uppfostrad och född på en bana. De hade j6 varigt svin kul om du kunde fixa detta må jag seja ;-)

Subaru impreza GT (GC8) "hubbe" (2000)
D_Carlsson Bonntrimmare
14 november 2012 · 620 Inlägg

Hade varit kul om det blev en lungn träff tjejen vill testa men hon ville inte ge sig ut på dom träffarna jag brukar åka på
Mvh Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Blyfot_Racing
16 november 2012 · 904 Inlägg

D_Carlsson skrev:
Hade varit kul om det blev en lungn träff tjejen vill testa men hon ville inte ge sig ut på dom träffarna jag brukar åka på
Mvh Daniel

Jo det ä en sån träff jag ska försöka få till smile

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
aifia
18 november 2012 · 18 Inlägg

är också sugen att prova på!

Why so serious?
Blyfot_Racing
22 november 2012 · 904 Inlägg

D_Carlsson skrev:
Hade varit kul om det blev en lungn träff tjejen vill testa men hon ville inte ge sig ut på dom träffarna jag brukar åka på
Mvh Daniel

Hej kan du inte höra med din tjej om hur hon vill att träffen för att hon ska våga köra bra å få lite åsikter från en nybörjare kanse fler som tycker som hon så man kan få en bra träff för nybörjare.

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
lavemangkillen
22 november 2012 · 441 Inlägg

Jag har häller alldrig lört eller ens åkt med på bana. Men teori genomgång och lära sig hitta rätt spår rent praktist. Tycker jag låter som en bra ide. Även att använda gas och broms rätt. Sen kan det vara riktigt bra att någon ser över folks bromsar imällanåt. Så dom slipper gå allt för varma. När jag kan tänka mig många kör orginalbromsar. Och kanske inte tyngrebilar:-)

Subaru impreza GT (GC8) "hubbe" (2000)
Pendulum
22 november 2012 · 1 298 Inlägg

lavemangkillen skrev:
Jag har häller alldrig lört eller ens åkt med på bana. Men teori genomgång och lära sig hitta rätt spår rent praktist. Tycker jag låter som en bra ide. Även att använda gas och broms rätt. Sen kan det vara riktigt bra att någon ser över folks bromsar imällanåt. Så dom slipper gå allt för varma. När jag kan tänka mig många kör orginalbromsar. Och kanske inte tyngrebilar:-)

Många klubbar som anordnar bankörning kräver fräsch bromsvätska vilket som verifierar med nån typ av mätutrustning som mäter hur mycket smuts/vatten de är i. Kan ju vara en bra idé här med. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
lavemangkillen
22 november 2012 · 441 Inlägg

Pendulum skrev:

lavemangkillen skrev:
Jag har häller alldrig lört eller ens åkt med på bana. Men teori genomgång och lära sig hitta rätt spår rent praktist. Tycker jag låter som en bra ide. Även att använda gas och broms rätt. Sen kan det vara riktigt bra att någon ser över folks bromsar imällanåt. Så dom slipper gå allt för varma. När jag kan tänka mig många kör orginalbromsar. Och kanske inte tyngrebilar:-)

Många klubbar som anordnar bankörning kräver fräsch bromsvätska vilket som verifierar med nån typ av mätutrustning som mäter hur mycket smuts/vatten de är i. Kan ju vara en bra idé här med. smile

De låter ju inte helt fel. Men jag tror inte de blir allt för mycke fart på folk. Jag tänkte mäst så folk kanske inte förstör sina bromsar på sin kanske vardags bil. Synd att köra sina bromsar för varma.

Subaru impreza GT (GC8) "hubbe" (2000)
aifia
22 november 2012 · 18 Inlägg

Jag har absolut inte ens varit närheten av en bana, och aldrig haft tanken att köra på bana. Men eftersom jag ramlade in på denna tråd, och för att jag bor i detta län, så tänkte jag mest - varför inte? Låter riktigt kul, alla upplevelser och lärdomar är bra här i livet. Men min fråga är vilken prisklass pratar vi om, utifall detta blir av?

Tackar gott ja till teori etc, det är sån lärdom som kan vara kul att få + prova köra några varv.

Why so serious?
Blyfot_Racing
22 november 2012 · 904 Inlägg

Banan kostar 30000 med ambulans å muta nån med en wisky eller två till den personen som pratar om teori å spårval   så vad det kostar per skalle beror ju på hur många vi blir som anmäler sig

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
aifia
22 november 2012 · 18 Inlägg

Förhoppningsvis blir vi i alla fall 10stk då smile

Why so serious?
Kapten_Brynt Legitimerad Nürburgring-galning
23 november 2012 · 60 Inlägg

som tidigare sagt kan jag eventuellt hjälpa till vid instruering både vad som gäller spårval och bilens fysik under bankörning ifall ni inte hittar någon annan.
har jobbat som instruktör både hos porsche och kommer jobba nere på Nürburgring nästa år.

som tidigare skrivare, bör bilen vara nyservad/nykollad innan eventuell bankörning. Det sliter på grejorna

angående "betalning" till instruktör...
bjuder nån på lunch är det klart!
kan även dra med nån kul folk kan åka med.

Danneholm
23 november 2012 · 11 Inlägg

Intresset finns ju alltid, jag är intresserad av att hänga på och köra smile

Whatever you do, don't be stupid
Pendulum
23 november 2012 · 1 298 Inlägg

Kapten_Brynt skrev:
som tidigare sagt kan jag eventuellt hjälpa till vid instruering både vad som gäller spårval och bilens fysik under bankörning ifall ni inte hittar någon annan.
har jobbat som instruktör både hos porsche och kommer jobba nere på Nürburgring nästa år.

som tidigare skrivare, bör bilen vara nyservad/nykollad innan eventuell bankörning. Det sliter på grejorna

angående "betalning" till instruktör...
bjuder nån på lunch är det klart!
kan även dra med nån kul folk kan åka med.

Detta vore ju klockrent. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
peegee Forummoderator
24 november 2012 · 2 924 Inlägg

lavemangkillen skrev:

Pendulum skrev:

lavemangkillen skrev:
Jag har häller alldrig lört eller ens åkt med på bana. Men teori genomgång och lära sig hitta rätt spår rent praktist. Tycker jag låter som en bra ide. Även att använda gas och broms rätt. Sen kan det vara riktigt bra att någon ser över folks bromsar imällanåt. Så dom slipper gå allt för varma. När jag kan tänka mig många kör orginalbromsar. Och kanske inte tyngrebilar:-)

Många klubbar som anordnar bankörning kräver fräsch bromsvätska vilket som verifierar med nån typ av mätutrustning som mäter hur mycket smuts/vatten de är i. Kan ju vara en bra idé här med. smile

De låter ju inte helt fel. Men jag tror inte de blir allt för mycke fart på folk. Jag tänkte mäst så folk kanske inte förstör sina bromsar på sin kanske vardags bil. Synd att köra sina bromsar för varma.

Detta måste man räkna med att bromsar (och däck) slits ut mycket fortare på bankörning... annars ska man nog inte fundera vidare på att köra bana.
Avsikten med att gasa/bromsa på rätt ställe, rätt spårval etc är ju för att kunna köra så snabbt som möjligt = högt broms-/däckslitage.
Visst blir det kanske lugnt i början men så snart man kört några varv så vill de flesta succesivt köra fortare och fortare när man börjar känna sig bekväm.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang