Fjärrstyrt centrallås Volvo 940-94

Fernicus Kejsare
21 oktober 2014 · 547 Inlägg

Mew skrev:

Fernicus skrev:

Mew skrev:

Japp, iallafall i bilar med VGA II. Jag känner till åtminstone en 940 -94 som har VGA II, men det kanske beror på när den togs ut. Kolla det iallafall, så du inte får tag i fel system. Skulle du ha VGA I är jag inte säker på hur långt det är fördraget, då jag inte har utfört den operationen på en sådan bil.

Ska kolla upp det! Oavsett, hur kopplar jag sedan in fjärrstyrningen på befintliga relän?

Eftersom det är VGAII jag känner till, tänker jag utgå från det. Mycket möjligt att det är samma på VGAI. Just nu sitter det i så fall ett "relä" innehållandes typ en bygel (för startspärrens skull?) bakom handskfacket. Det finns plats dör ett dubbelkontaktrelä där, men detta är enkelt, så halva utrymmet är tomt. Detta låtsasrelä byter du ut mot ett larmrelä som heter 210/211 (svart relä med siffrorna på toppen, sök på det så ser du hur det ser ut) som har dubbelkontakt.

Och sen kopplar jag fjärrstyrningen (eftermarknad om jag inte av en händelse råkar hitta originalgrejer) på det relät för att styra låsning/upplåsning? smile
(Ursäktar om jag är trögfattad)

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
Mew
22 oktober 2014 · 2 157 Inlägg

Fernicus skrev:

Mew skrev:

Fernicus skrev:

Ska kolla upp det! Oavsett, hur kopplar jag sedan in fjärrstyrningen på befintliga relän?

Eftersom det är VGAII jag känner till, tänker jag utgå från det. Mycket möjligt att det är samma på VGAI. Just nu sitter det i så fall ett "relä" innehållandes typ en bygel (för startspärrens skull?) bakom handskfacket. Det finns plats dör ett dubbelkontaktrelä där, men detta är enkelt, så halva utrymmet är tomt. Detta låtsasrelä byter du ut mot ett larmrelä som heter 210/211 (svart relä med siffrorna på toppen, sök på det så ser du hur det ser ut) som har dubbelkontakt.

Och sen kopplar jag fjärrstyrningen (eftermarknad om jag inte av en händelse råkar hitta originalgrejer) på det relät för att styra låsning/upplåsning? smile
(Ursäktar om jag är trögfattad)

Om du köper ett eftermarknadskit brukar det medfölja instruktioner. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang