Peugeot 406 V6 Bruksbil --> Sommarbil *Tjejbygge*

Peugeot 406 V6 Göra den lite snyggare :-) och senare lite snabbare :-)
  • 139 Följare
  • 410 425 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 augusti 2019
TomasHogback
24 november 2012 · 42 Inlägg

Ganska tufft med gula lampor sådär men jag håller hellre på xenon looken. Tycker det är finare på "nyare" bilar big_smile Kul projekt också.

Om du vill ha tips på att få lite mer kräm ur motorn så så har jag läst att insuget lär vara ganska grovt hackat på insidan gällande passform osv. Där kanske man kan slipa bort lite skit och få bättre flöde.

Peugeot 306 "Cabriolet" (1999)
Qorran
24 november 2012 · 726 Inlägg

tooffen skrev:

Qorran skrev:
Det vart ju bubblor men det kanske inte syns på bild

http://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-dbc2dc5b02c04908272f1ce332a04dce.jpg


Sen att dom ska göra så jävla små bitar så det knappt räcker till båda lysena...
Såg när det var tänt att nedre kant lös det ''vitt' där filmen inte räckte sad
http://www1.garaget.org/gallery/images/112/111109/111109-52e5ae3c9c3213a9a2c7ddf3c703ae3e.jpg

jag och har metervara av film du kan prata med mig om du vill köpa eller köpa och få de monterat jag är en klippa på just toningsfilm till lampor:D kolla min bil:D

Jaha okej då vet jag. Det får vara som det är nu, så ska det på på dimljusen oxå.
Sen kanske jag behöver hjälp om jag ska köpa nya strålkastare och tona.
Men tack för erbjudandet, jag hör av mig isf :-)

Qorran
24 november 2012 · 726 Inlägg

TomasHogback skrev:
Ganska tufft med gula lampor sådär men jag håller hellre på xenon looken. Tycker det är finare på "nyare" bilar big_smile Kul projekt också.

Om du vill ha tips på att få lite mer kräm ur motorn så så har jag läst att insuget lär vara ganska grovt hackat på insidan gällande passform osv. Där kanske man kan slipa bort lite skit och få bättre flöde.

Ja alla har vi ju olika smaker :-)
Jag vart inte så förtjust i det gula och svarta, hade varit snyggare med svart toning. Men va fan nu sitter det ;-)

Ooo tack för tipset, men hur är det med mappning efter det? Det måste göras va? Känner att jag först vill leka lite med saker som inte kräver en mappning med tanke på att den kommer gå åt en helvetes massa pengar för att få den se ut som jag vill, vilket jag prioriterar först :-P mappning är ju inte så billigt direkt :-P

TomasHogback
25 november 2012 · 42 Inlägg

Nåå egentligen tror jag inte mappning behövs för det för det lär ju inte bli SÅ stor skillnad ändå. Om du ändå håller på kan man ju ta loss och se hur det ser ut.

Peugeot 306 "Cabriolet" (1999)
Qorran
25 november 2012 · 726 Inlägg

TomasHogback skrev:
Nåå egentligen tror jag inte mappning behövs för det för det lär ju inte bli SÅ stor skillnad ändå. Om du ändå håller på kan man ju ta loss och se hur det ser ut.

Okej!
Ja men absolut det ska kollas upp :-) tack!

boobza
26 november 2012 · 316 Inlägg

Kul, ska följas!! smile

Mvh Robin
Qorran
26 november 2012 · 726 Inlägg

boobza skrev:
Kul, ska följas!! smile

Tack tack smile

TonyT
27 november 2012 · 16 Inlägg

Så, kanske dax att pojkvännen hänger med och följer projektet också tongue trots att jag är med när det mesta händer, men får bidra med stöd så du orkar stå här i verkstan med mig MÅNGA kommande ggr för att få ihop detta <3

Qorran
27 november 2012 · 726 Inlägg

TonyT skrev:
Så, kanske dax att pojkvännen hänger med och följer projektet också tongue trots att jag är med när det mesta händer, men får bidra med stöd så du orkar stå här i verkstan med mig MÅNGA kommande ggr för att få ihop detta <3

Precis! Vart fan har du hållit hus, trodde du skulle vara min första följare tongue <3

TonyT
27 november 2012 · 16 Inlägg

Var ju tvungen att se hur den stod sig först wink nej men du vet mycket väl att jag inte är den aktivaste här smile men som sagt, kommer nog bli bra i slutändan bara du orkar komma ner och strula med mig och bilen smile

Qorran
27 november 2012 · 726 Inlägg

TonyT skrev:
Var ju tvungen att se hur den stod sig först wink nej men du vet mycket väl att jag inte är den aktivaste här smile men som sagt, kommer nog bli bra i slutändan bara du orkar komma ner och strula med mig och bilen smile

Ja varför skulle jag inte komma ner?

TonyT
27 november 2012 · 16 Inlägg

Det sa jag inte att du inte skulle, sa, bara du pallar..

robin_civic
27 november 2012 · 1 391 Inlägg

Qorran skrev:

TonyT skrev:
Så, kanske dax att pojkvännen hänger med och följer projektet också tongue trots att jag är med när det mesta händer, men får bidra med stöd så du orkar stå här i verkstan med mig MÅNGA kommande ggr för att få ihop detta <3

Precis! Vart fan har du hållit hus, trodde du skulle vara min första följare tongue <3

haha ajaj påbackningar wink

Meeee
Honda Civic "MB3" (2000)
Honda Civic EK4 "EK2420" (2000)
TonyT
27 november 2012 · 16 Inlägg

Haha smile

Qorran
28 november 2012 · 726 Inlägg

Idag är ingen rolig dag....
Har mailat jätte mycket med extremecarparts.dk Ang body kit till bilen.
Sa attjag SKA köpa den bara jag får lite mera info om några Fälgar dom hade. Tänkte att jag beställer allt på en gång. Bad dom skicka några kataloger med Fälgar och det skulle dom gladelgien göra, gav dom min adress och väntad 2 veckor innan jag hörde av mig igen till dom och frågade vart katalogerna tagit vägen. Fick inget svar ...
Nu när jag ska gå in och beställa kitet  så är det borta. Hela min värld rasar samman. Har jagat detta kit i flera månader och det har alltid varit något strul. Känner fan att jag skiter i detta nu. Har verkligen fallit för dom kjolarna och vill inte ha några andra... Finns knappt några andra heller. Bara till phase 1 :'(

Någon som vet om det skiljer sig mycket på måtten på 1 och 2?


Fan fan fan va arg jag blir.

Qorran
1 december 2012 · 726 Inlägg

Tja tja.
Var på biltema och skulle köpa gul film till dimljusen  men det var slut. Såg dock att det fanns natt svart oxå yikes någon som testat det? Går det att värma likadant som den gula?
Lyser det igenom något eller blir det skit mörkt?

Eller tycker ni jag ska behålla det gula? Kanske blir konstigt med helt mattsvart...

robin_civic
1 december 2012 · 1 391 Inlägg

GULT! säger jag big_smile

Meeee
Honda Civic "MB3" (2000)
Honda Civic EK4 "EK2420" (2000)
boobza
1 december 2012 · 316 Inlägg

kör på gult, passar bilen perfekt!smile

Mvh Robin
Qorran
1 december 2012 · 726 Inlägg

robin_civic skrev:
GULT! säger jag big_smile

Haha okeej lugna ner dig  :-P

Qorran
1 december 2012 · 726 Inlägg

boobza skrev:
kör på gult, passar bilen perfekt!smile

Kör på de då :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang