Audi A4 B5, Army Hellaflush/Stance, SÅLD! Nytt projekt kommer..

Att sticka ut från mängden är alltid det man strävar efter! Hellaflush/stance bygge som tog flera oväntade vändningar! 18x9,5" 3SDM fälgar, spacers, coilovers, folierad, rollad och mycket mycket mer!
  • 177 Följare
  • 324 530 Visningar
  • Projektet avslutat 17 maj 2014
Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

almqvist__89 skrev:

audicarsismine skrev:
Undrar vad den doftgranen luktar :p

Sänk mer bak big_smile

Dofgranen luktar äpple, finns dom som luktar cannabis med tongue
Sänker jag mer bak så blir den obrukbar med 15" som sitter på.
Ska valsa och matcha in 18" nästa vecka å få den på rätt höjd smile

Kunde ju nästan vart cannabis :p

hur gör du vid besikt? Bessar du lågt eller höjer du upp? O.o   du får droppa bildbomb när du slänger på fälgar!
Har du vals? :p

almqvist__89
21 mars 2013 · 1 140 Inlägg

Aa en vals har jag köpt smile

Får se vad dom säger vid ombes om dom tar imot mig eller inte tongue

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

almqvist__89 skrev:
Aa en vals har jag köpt smile

Får se vad dom säger vid ombes om dom tar imot mig eller inte tongue

Hyr ut valsen vettja :p

Jag ska nog ge mig på att bessa lågt på tisdag...haha hoppas fan det går :p

almqvist__89
28 mars 2013 · 1 140 Inlägg

Sådär! Bilen ombesad efter lite strul, han trodde inte på mig att bilen inte skulle komma in i verkstaden så han försökte backa in men det tog tvärstopp.. Efter lite spring hit och dit så hämta han två andra besiktningsmän som fick va med och fastställa hur dom skulle göra, det sluta med att dom ombesa den utanför verkstan medans dom muttrade över att dom aldrig varit med om något liknande tongue

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
muppen94
28 mars 2013 · 230 Inlägg

almqvist__89 skrev:
Sådär! Bilen ombesad efter lite strul, han trodde inte på mig att bilen inte skulle komma in i verkstaden så han försökte backa in men det tog tvärstopp.. Efter lite spring hit och dit så hämta han två andra besiktningsmän som fick va med och fastställa hur dom skulle göra, det sluta med att dom ombesa den utanför verkstan medans dom muttrade över att dom aldrig varit med om något liknande tongue

Grymt. Visa dem vart skåpet ska stå! wink

Kolla in mitt nya projekt: SAAB 9-3 SS Aero XWD
almqvist__89
30 mars 2013 · 1 140 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137577/137577-f9afa827c08b8913b0f3eb9b7aba0ecd.jpg
Gött att motorn blev godkänd av bilprovningen smile haha

Polaren som skulle kränga på mina däck var upptagen förra veckan så det blir av nu veckan som kommer istället!
Har monterat ett sportluftfilter på bilen å jävlar va den vrålar när man trycker på tongue
Började göra iordning den andra bagageluckan som ska på, plockade bort emblem och lås och annan skit.
Skiter att lämna in den på lack då den ändå ska folieras, får köra med en lila lucka ett tag..

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
almqvist__89
1 april 2013 · 1 140 Inlägg

Va iväg idag hos polaren på statoils verkstad och testade ifall däckmaskinen där klarade att kränga på däcken å det va inga problem alls, sprängde på däcket med startgas på första försöket smile Ska kränga på däck på dom andra tre däcken på torsdag antagligen!



https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137577/137577-4ab488b0331e0130fe163281631ebc8c.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137577/137577-03678ddab155bce7f71f86da7a0a6acf.jpg

Finns ju säkert några i tråden som har stretchat däck innan och jag undrar hur man gör med balanseringen? När vi skulle balansera hjulet så visade det skevt som fan, typ 30/140..
Man kanske borda köra med dom några mil så däcken "sätter sig" ordentligt innan man balanserar.

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Markus1987
1 april 2013 · 498 Inlägg

Ibland funkar det att tömma ur luften ur däcket å rotera gummit kanske kvarts/halft varv på fälgen och sen blåsa upp det igen å kolla!
Kul att katten också stretchar breve de stretchade däcket tongue

almqvist__89
1 april 2013 · 1 140 Inlägg

Ofan det får jag prova när jag kränger på dom andra, annars borde det la funka å köra några kilometer så dom sitter ordentligt?
Haha det tänkte jag inte äns på tongue

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
Markus1987
1 april 2013 · 498 Inlägg

Att provköra däcket vet jag inte om det fungerar, inget jag testat i allafall! På vissa däck (alla kanske?) så finns det ibland en rund liten färgmarkering som betyder att den ska då alltid ligga närmast ventilen på fälgen, tror det är nånting med gummits balansering vid tillverkningen! Det är nått jag fått höra/lära mig!

aaaaaaaaaa
1 april 2013 · 236 Inlägg

har hört samma sak.
Det ska finnas en gul cirkel som du ska matcha med ventilen på fälgen, för bäst balans smile

Power is measured in dB
almqvist__89
1 april 2013 · 1 140 Inlägg

Kollade på däcken nu å ja hittar inget sånt, läste aven att det kan bli så med billiga däck..
Får kolla vidare på detta smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
calle2jz
2 april 2013 · 371 Inlägg

Vi har haft problem med vissa däck på jobbet. Då får du typ blåsa upp dom med ett jävla tryck. Nu vet inte jag hur mycket dom klarar men vi pumpade upp 6kg på ett däck och då sätter det sig riktigt i kanterna. Bara ett tips

almqvist__89
2 april 2013 · 1 140 Inlägg

Skulle nog aldrig våga trycka i 6kg i ett kinadäck tongue

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
almqvist__89
2 april 2013 · 1 140 Inlägg

Fick hem ett par backspeglar från tyskland idag, 110sek för elspeglar med adapterplattor e fan inte dåligt smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/138/137577/137577-81c65bb6c8f82ff8e11e298d05bdf417.jpg

Vad tror ni? Bra eller anus?

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
rasurbo
2 april 2013 · 818 Inlägg

Tycker original ser bättre ut smile

almqvist__89
2 april 2013 · 1 140 Inlägg

rasurbo skrev:
Tycker original ser bättre ut smile

Nej Absolut inte, tyskarna är korkade så jag har en stor och en lite backspegel orginal, det e skit fult tongue
Ska skruva på dessa å se hur dom känns, dom ser långa ut men dom är ca 1cm kortare än orginal.

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
westerling
2 april 2013 · 131 Inlägg

jag skulle nog köra original! ser bra ut som de e!

almqvist__89
2 april 2013 · 1 140 Inlägg

westerling skrev:
jag skulle nog köra original! ser bra ut som de e!

Orginal är olika stor å det är skit fult, ser ut som den på passagerar sidan är missbildad..

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
westerling
2 april 2013 · 131 Inlägg

almqvist__89 skrev:

westerling skrev:
jag skulle nog köra original! ser bra ut som de e!

Orginal är olika stor å det är skit fult, ser ut som den på passagerar sidan är missbildad..

haha jasså, ah men ge det ett försök med dom andra då, kan nog inte bli dåligt iaf! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang