Hotrod -34 coupe C5 chassi

Hotrod/svängjänk/räserbil.... Vill ha en bil att köra med till jobbet och kunna dra ett varv på knutstorp, men även lite rivstart i malmö. Då bygger man en cobra. Men inte jag.... Jag bygger en -34 cupa!
  • 308 Följare
  • 426 184 Visningar
  • Uppdaterades senast 29 mars 2018
Slimbastard
25 november 2014 · 510 Inlägg

scaryeyes skrev:
Bilglas... Är jag verkligen den förste som bygger bil????
Att det skulle vara så här svårt är ju ganska löjligt. Det som finns är klarglas. Det enda som är godkänt. Och en grön ton som är något grönare än klart. Det är vad som går att få tag på.
Då är det bara att beställa fönsterglas.

Kolla in http://www.plasticwindows.se/plastrutor-6145557

Jag köpte ark därifrån, och har börjat byta ut mina rutor till detta. Repfritt, helt godkänt av SBP och väger en tredjedel mot vanligt glas. Går att forma med en värmepistol med

Hollowman666
26 november 2014 · 103 Inlägg

Inte för att vara sådan, men... hade lite småpill på min Suburban. Så fort den var färdig brann hela området upp, inklusive min verkstad och bil. Trygg-Hansa försökte blåsa mig på försäkringspengarna, så vi ligger fortfarande i luven på varandra, som tur var hade jag hemförsäkringen genom Moderna, så jag fick ut pengar för verktyg och delar och så. Sedan gifte jag mig med en tjej från Brasilien, och vi flyttade ihop. Detta tycker inte Migrationsverket är skäl nog för henne att få vara i Sverige, så nu lever hon i exil i Brasilien. Min nya verkstad har jag inte råd att ha själv, men de jag delade med fick oss vräkta... Jag lyckades få stanna kvar själv, och det finns ingen som vill dela nu. Så, det är bara att bryta ihop och komma igen. lol Säg bara aldrig att det inte kan bli värre, för det tar gudarna som en utmaning. sad

Chevrolet Suburban '80, 307/350. Bara metallskrot kvar! Viktigaste läxan: Försäkra aldrig en bil genom Trygg-Hansa!
Chevrolet Corvette Stingray '71, 496/400.
Ford Model A '30. Svensksåld!?
Ford A Sedan "Ella" (1930)
Chevrolet Corvette Stingray "Raelette" (1971)
scaryeyes
26 november 2014 · 855 Inlägg

Hmm... Vad säger man. Har läst om branden i din tråd innan. Skittrist.
Men efter ni gifte er, sökte hon uppehållstillstånd direkt då? Det gjorde min fru. Tog ett halvår med tjat och pappersarbete, sen fick hon permanent här. Från mexico.
Så visst går det! På dom bara! Tyvärr är det fel kontinent. Araber har har ju nästan mer rättigheter än oss svenskar redan innan dom ens har kommit hit.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Putteliten
26 november 2014 · 9 068 Inlägg

Ja de är väl bara å kasta papprena å säga att man är muslim, då går det mycket bättre å framför allt snabbare å komma in i landet!

scaryeyes
26 november 2014 · 855 Inlägg

Funderade själv på det innan. Att flyga till dubai och därifrån hit igen och slänga pass och allt på vägen hit. Sen hävda att man hete hassan hussein mohammed och söka asyl. Då slipper man jobba.

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Racingse
26 november 2014 · 1 423 Inlägg

Kanske bättre att vi bygger bilar i den här tråden cool

Senast redigerat av Racingse (26 november 2014)

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
scaryeyes
26 november 2014 · 855 Inlägg

Racingse skrev:
Kanske bättre att vi bygger bilar i den här tråden cool

HA HA!!! Måste ju fylla ut tråden med nåt! Ser ju mest ut som total avsaknad av just det.

Nästan som om bygget själv blir off topic om det tar längre tid.

Har i alla fall ny gjutit fast plåtarna i högerdörren. Dom ligger i mitt hemmagjorda och stenhårda glasgiberspackel. Kommer laminera väv i kanterna på denna sidan som syns på bilden. Även profilen ska få en släng med väv över sig. Sen ska profilen svetsas i plåtarna. Blir hur stabilt som helst detta ju.

https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-97c207744ea2c631ca9664a9a9388062.jpg

Senast redigerat av scaryeyes (26 november 2014)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Djo
26 november 2014 · 10 157 Inlägg

Kommer bli bra big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
scaryeyes
26 november 2014 · 855 Inlägg

Ihopgjutet.
Ska svetsas lite från andra sidan, vilket är väldigt okul! Man eldar upp plasten ganska omgående. Blir att punkta, väta med trasa, vänta på att det är torrt, svetsa lite igen, osv.... osv.......


https://www1.garaget.org/gallery/images/119/118730/118730-7c524cdafc4714ce02f0338fe504ded2.jpg

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
26 november 2014 · 6 469 Inlägg

Men det blir bra iaf ;-)

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
scaryeyes
27 november 2014 · 855 Inlägg

farbrorbozze skrev:
Men det blir bra iaf ;-)

Ja jösses vad innerskinnet blev styvt! Ännu bättre när ytterskinnet kommer på

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
below_ slappt&fint
27 november 2014 · 376 Inlägg

ser bra ut d där. när jag höll på o plasta min båt så fick jag tipset att man måste måla på det man har plastat annars så kan de börja rötna o vittras upp. tänkte om det skulle bli kondens o lite sånt i innerdörren

Chrysler Windsor "Stjärtfenan" (1957)
scaryeyes
27 november 2014 · 855 Inlägg

Jo det ska målas med en tjock gummifärg som dödar vibrationer

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Hollowman666
27 november 2014 · 103 Inlägg

scaryeyes skrev:
Hmm... Vad säger man. Har läst om branden i din tråd innan. Skittrist.
Men efter ni gifte er, sökte hon uppehållstillstånd direkt då? Det gjorde min fru. Tog ett halvår med tjat och pappersarbete, sen fick hon permanent här. Från mexico.
Så visst går det! På dom bara! Tyvärr är det fel kontinent. Araber har har ju nästan mer rättigheter än oss svenskar redan innan dom ens har kommit hit.

Jepp, dagen efter hon åkte tillbaka till Brasilien. Det är 4,5 månad sedan. DÅ var den officiella handläggningstiden 11 månader, nu är den 14-16 månader. Det betyder att OM det finns ett vanligt kösystem så dricker de bara kaffe på Migrationsverket istället för att jobba. Tyvärr är det inte så heller! Nyss fick en annan brasilianska uppehållstillstånd efter 3 månader, medan andra inte ens har fått en intervju fast de har väntat ett år. Hade frugan kunnat arabiska hade vi haft en annan lösning, men tyvärr! Hon valde att utbilda sig till biomedicinsk analytiker istället, helt klart ovärt vad gäller invandring till Sverige. lol

Tillbaka till off topic: Du har ett grymt bygge, och NÄR det är färdigt så kommer du att ha en extremt grym bil, som du inte hade kunnat få ihop snabbare!

Chevrolet Suburban '80, 307/350. Bara metallskrot kvar! Viktigaste läxan: Försäkra aldrig en bil genom Trygg-Hansa!
Chevrolet Corvette Stingray '71, 496/400.
Ford Model A '30. Svensksåld!?
Ford A Sedan "Ella" (1930)
Chevrolet Corvette Stingray "Raelette" (1971)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
27 november 2014 · 3 929 Inlägg

scaryeyes skrev:
Hmm... Vad säger man. Har läst om branden i din tråd innan. Skittrist.
Men efter ni gifte er, sökte hon uppehållstillstånd direkt då? Det gjorde min fru. Tog ett halvår med tjat och pappersarbete, sen fick hon permanent här. Från mexico.
Så visst går det! På dom bara! Tyvärr är det fel kontinent. Araber har har ju nästan mer rättigheter än oss svenskar redan innan dom ens har kommit hit.

Det är helt sjukt vad det kan vara svårt.
Jag har inte försökt själv, men ena kollegan sket i det fullständigt och bosatte sig i Thailand, andra bor också i Thailand men vill bo i Sverige men ännu inte orkat med att börja med den helvetiska processen.
Hört från dom att det är riktigt jävla drygt.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Hollowman666
27 november 2014 · 103 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

scaryeyes skrev:
Hmm... Vad säger man. Har läst om branden i din tråd innan. Skittrist.
Men efter ni gifte er, sökte hon uppehållstillstånd direkt då? Det gjorde min fru. Tog ett halvår med tjat och pappersarbete, sen fick hon permanent här. Från mexico.
Så visst går det! På dom bara! Tyvärr är det fel kontinent. Araber har har ju nästan mer rättigheter än oss svenskar redan innan dom ens har kommit hit.

Det är helt sjukt vad det kan vara svårt.
Jag har inte försökt själv, men ena kollegan sket i det fullständigt och bosatte sig i Thailand, andra bor också i Thailand men vill bo i Sverige men ännu inte orkat med att börja med den helvetiska processen.
Hört från dom att det är riktigt jävla drygt.

Jag hade kunnat flytta till Brasilien, men det är alldeles för mycket som håller mig kvar i Sverige. Jag håller på mycked med kampsportsträning för barn och ungdomar, och det vill jag inte gärna lämna. Vi turnerar en hel del med bandet, också tradigt att lämna. Bilarna vore tradigt att lämna. Dessutom kan jag inte portugisiska, och utan språket är det svårt i Brasilien, framför allt med jobb. Frugan kan inte svenska, men hon lär sig snabbt, och på lab här pratar man lika ofta engelska som svenska.

Chevrolet Suburban '80, 307/350. Bara metallskrot kvar! Viktigaste läxan: Försäkra aldrig en bil genom Trygg-Hansa!
Chevrolet Corvette Stingray '71, 496/400.
Ford Model A '30. Svensksåld!?
Ford A Sedan "Ella" (1930)
Chevrolet Corvette Stingray "Raelette" (1971)
Racingse
27 november 2014 · 1 423 Inlägg

Dörrarna ser fina ut Magnus, får man fråga varför du inte svetsade innan du plastade?

Senast redigerat av Racingse (27 november 2014)

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
scaryeyes
27 november 2014 · 855 Inlägg

Racingse skrev:
Dörrarna ser fina ut Magnus, får man fråga varför du inte svetsade innan du plastade?

Jadu..... Dom här jävla automotive konstruktörerna. Dom ska alltid försvåra för oss montörer!

Nä det är så att skinnet är klämt mellan aluprofilen och plåtarna. Bara för att jag skulle kunna bygga det.

Men vet...... Hade varit smidigare att skurit ur hela innerskinnet och lagt dit en aluplåt över hela och sen skruvat runt om med massor av skruv. Men så var det detta med stabila gångjärnsinfästningar.

Men kan tala om att nu när det är härdat så är det helt otroligt stabilt! Bättre kunde jag inte ens gjort det själv cool

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Racingse
27 november 2014 · 1 423 Inlägg

Blir väl Mercedes-känsla när du stänger dom, som ett kassaskåp smile

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.
Chrysler 300 "Hemi" (2006)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
scaryeyes
27 november 2014 · 855 Inlägg

Jamen det har jag ju sagt hela tiden. Det är ju så jag vill ha det.lol

Ribban ligger vid cadillacen

Senast redigerat av scaryeyes (27 november 2014)

Varför betala mer när man kan få hälften till samma pris???
I have 50 prototypes of various whatevers around the house
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang