Volvo V50 T5 - Våren 2013 innebär 420hk under huven !
Här är mitt projekt med att få till de att få den effektstarkaste V50:n i Sverige ( kanske inte mycket att sukta efter men alltid något ) med oöppnad motor ! Bilder från när jag köpte den till allt som sker och händer under vintern 2012 fram till när de är dags för de nya kusarna att hitta in i bilen under våren 2013. Kommer det att stanna där eller kommer mer ske ? Det vet man aldrig !

Riktigt fet vagn
. Kommer lätt följa dig på din väg fram till alla härstarna!

Härligt!! kommer gå grymt bra med dom grejerna!
Jag lämnar min till Autotech i morgon för mappning å lite godsaker ![]()

NeckBreaker skrev:
Grymt snygg volvo och detta projekt kommer garanterat följas!
Tackar och bockar !! ![]()
hyrbil skrev:
Fy tusan, det här kommer bli bra!
Hoppas jag med ! ![]()
epafolle skrev:
Riktigt fet vagn
. Kommer lätt följa dig på din väg fram till alla härstarna!
Hemskt kul att höra, välkommen ! ![]()
Drunk skrev:
Härligt!! kommer gå grymt bra med dom grejerna!
Jag lämnar min till Autotech i morgon för mappning å lite godsaker
Tackar !
Jasså ! Vad är de för godsaker då ? ![]()
----------
De börjar ju och bli lite delar nu och de känns verkligen HEMSKT att bara kunna titta på dom.. har inget garage/verkstad att vara i där bilen står just nu så får snällt vänta till slutet på mars.
Första snöfria, soliga helgdagen i mars kör jag hem den och påbörjar operationen ![]()
Får hoppas man har lite snälla vänner som kan ställa upp med deras kunskaper.. är rätt kass på mekande. Gillar att titta och lära mig dock
Alla var väl nybörjare i början..

Det blir Salle1 första setup som dom kallar den
.Sen mappas den för 98.multifuel.E85
Komplett avg inkl racekat,
spridare
Elevate AMS
ATM magnetventil
Intercooler
Stift

Prem lagd ![]()

Drunk skrev:
Det blir Salle1 första setup som dom kallar den
.Sen mappas den för 98.multifuel.E85
Komplett avg inkl racekat,
spridare
Elevate AMS
ATM magnetventil
Intercooler
Stift
Verkar ju galet nice detta ! Ska bli spännande att se ! ![]()
Crima skrev:
Prem lagd
Välkommen, C ! ![]()

Ja det blir nog fint .vi får väll möta upp i Falköping före något skarabilträff å se vad våra bilar går för ![]()

Drunk skrev:
Ja det blir nog fint .vi får väll möta upp i Falköping före något skarabilträff å se vad våra bilar går för
De måste vi såklart göra ! ![]()
Update:
De senaste är väl egentligen att man väntar på löning så koppling kan köpas denna månad.. spännande, spännande ![]()
Kikat på att införskaffa:
http://www.elevatecars.com/elevate-v50/ … i-sway-bar
.. bilen har ju en förmåga att lyfta i skarpa kurvor i högre farter ![]()

prem lagd
köpte en v50 t5 -05 igår och sitter och funderar på lite prylar kan vara kul och se hur du gör osv ![]()
Kan ju rekommendera detta kittet till dem som har V50 / S40N T5
http://www.vivaperformance.com/garrett- … o-engines/![]()

eatsleeprace skrev:
http://www.vivaperformance.com/garrett- … o-engines/
fanns ju mycke "vill ha ska ha" där ju ![]()
L_M3lin skrev:
eatsleeprace skrev:
http://www.vivaperformance.com/garrett- … o-engines/fanns ju mycke "vill ha ska ha" där ju
Haha oja, blir att stor handla där en vacker dag ![]()

eatsleeprace skrev:
L_M3lin skrev:
eatsleeprace skrev:
http://www.vivaperformance.com/garrett- … o-engines/fanns ju mycke "vill ha ska ha" där ju
Haha oja, blir att stor handla där en vacker dag
känns som man kommer bränna nån tusen lapp där hehe ![]()
L_M3lin skrev:
eatsleeprace skrev:
L_M3lin skrev:
fanns ju mycke "vill ha ska ha" där juHaha oja, blir att stor handla där en vacker dag
känns som man kommer bränna nån tusen lapp där hehe
Det kommer du nog för det har jag redan gjort, sen så varje månad brukar det komma upp flera grejer hela tiden som inte alla har heller. Sen har dem Volvo original grejer också som brukar gå på flera tusen hos volvo som man kan köpa för en mindre summa ![]()

eatsleeprace skrev:
L_M3lin skrev:
eatsleeprace skrev:
Haha oja, blir att stor handla där en vacker dagkänns som man kommer bränna nån tusen lapp där hehe
Det kommer du nog för det har jag redan gjort, sen så varje månad brukar det komma upp flera grejer hela tiden som inte alla har heller. Sen har dem Volvo original grejer också som brukar gå på flera tusen hos volvo som man kan köpa för en mindre summa
jaha fan vad fint såg att de hade sån där växel pryl vad den nu heter som visas tidigare i tråden ![]()

L_M3lin skrev:
prem lagd
köpte en v50 t5 -05 igår och sitter och funderar på lite prylar kan vara kul och se hur du gör osv
Välkommen ! ![]()
Alltid kul med nya V50 T5 ägare !
L_M3lin skrev:
jaha fan vad fint såg att de hade sån där växel pryl vad den nu heter som visas tidigare i tråden
Tänker du på en shortshift ?? ![]()
Update:
I veckan kom något jag beställde för ett tag sen som inte funnits i lager, luftburken !

Se om de kan ge lite mer effekt att ta in kalluft direkt istället för de öppna filtret som bara sög in varmluft från motorutrymmet.. får hoppas ljudet förblir ungefär de samma emot de öppna. Läst om några som tyckt att de låter lika mycket, eller till och med, lite mer än öppet. ![]()
Så ännu en sak att kryssa av från inköpslistan.
Nu är det bara quaiffediffen och kopplingsats som fattas !!!! ![]()

tackar de är en sjukt mysig bil och köra längtar som fan tills sommaren så man kan få ner alla hästarna i marken hehe
aaa precis shortshift heter de ja
hitta på en på viva preformance så fundera om man ska köpa den ![]()

L_M3lin skrev:
tackar de är en sjukt mysig bil och köra längtar som fan tills sommaren så man kan få ner alla hästarna i marken hehe
aaa precis shortshift heter de ja
hitta på en på viva preformance så fundera om man ska köpa den
Rekommenderar starkt en shortshift.. gör extremt mycket ! ![]()

Ja.. i fredags förmiddag så brann min brukisbil så får se hur de går med fortsätta inköp kommande månad.. Helvete vad segt sånt här är.
Alla planeringar bara.. poff.. borta.. nu måste man införskaffa sig något nytt.
Nåväl.. de får väl vara min uppdatering att de blir en snabb månadspaus i de hela.. förhoppningsvis ska de väl kunna gå att köpa på sig delar kommande månad men får se vad jag hittar för brukis istället.
Får tacka mannen på bilden som kom nedrusande med en brandsläckare och att vi lyckades släcka branden några sekunder innan räddningstjänsten kom. Tack !
Fan va segt
Olyckor kan man inte bestämma över som sagt.
0.009144