3000GT 97 Renovering/småfix
Renovering av min 3000gT 97 allt från rostlagning till småstyling, fix och trix, har ni några idéer vad man kan göra om o göra liite bättre så är dom tipsen varmt välkommna

Äntligen fått hem dom nya blinkersena så där kommer den sitta 
Liiite större hål än orginal 
så preppa, mäta, o mäta igen så att den kommer i fas med andra sidan

Testmontering
och förbild och slutresultat, andra sidan nästan helt klar också. (inga jättebra bilder men får duga för tillfället)

stötfångaren bak var ju visst lite rostig märkte jag när vi tog bort bakdelen på bilen så skickade iväg den på blästring o lackning:

Godnatt gott folk!

ca 6000kr fattigare men ack så vackra 
Besiktningstid bokad till den 27e april så det jag har kvar o göra är:
Fixa klart fronten, Plasta, spackla, o iväg på lackning
Svarva bromsskivorna bak o måla med bromsoksfärg Bromsok o allt annat också så klart.
blästra/Slipa rent i bagaget sen grunda o lacka o montera ihop, o smacka ihop bak-kofångaren på bilen sååå är det klart o köra skulle jag tro

EEEEftersom att jag inte är så braaa på att bygga om o fixa, så skrotar jag fronten jag har nu, pga. det är en stor buckla i ovankant på fronten och en i undre delen,så nu har jag beställt denna skönhet, som är orginalfront på 99ans modell på 3000gt, så blir andra blinkers o beställa också.. så dom jag redan beställt (mörktonade, lagliga Blinkers till mk1,mk2 front) är till salu även orginalblinkers. så ska försöka hinna klart med bilen till besiktning (27 april)

Gillar mer detta!
original är fina saker på dessa bilar ![]()
massa onödiga kjolar krävs ej på en så fin bil! ![]()

ja den är riktigt fin, men mupparna från england (där jag beställde fronten ifrån) har inte hört av sig angående fraktkostnad, skickat 2 mail oså så nu sket jag i det o beställde den, så får se om den kommer nu bara ![]()
dock är det ju kjolar och sånt på den här orginal vettu ![]()

Vart ifrån i england beställde du fronten?

http://evilempireperformance.co.uk/gto- … p;cPath=30
Mvh /Martin
yalla skrev:

Dowzy92 skrev:
http://evilempireperformance.co.uk/gto-3000gt-shop/index.php?main_page=index&cPath=30
Mvh /Martinyalla skrev:
Vet inte om dom är något att lite på, har hört mycket skumt om dom...
3sx är nog det enda rätta o bästa alternativet

mjo, hört en del skumt om dom jag också, tänkte kolla efter att jag beställt, så fick jag höra att dom bara kommer med massa bortförklaringar osv, iaf, hörde av mig till dom och fick svar 3 dagar senare "Sorry our internet has been down" hahaha så ja, har inte betalat för något så.
lär ju gå på en heeel del o beställa från usa, med frakt,tull osv, menmen det är väll smällen man får ta.
Mvh.
yalla skrev:
Dowzy92 skrev:
http://evilempireperformance.co.uk/gto-3000gt-shop/index.php?main_page=index&cPath=30
Mvh /Martinyalla skrev:
Vet inte om dom är något att lite på, har hört mycket skumt om dom...
3sx är nog det enda rätta o bästa alternativet

det händer saker! men har inte orkat uppdatera bara... uppdaterar o laddar upp lite bilder i helgen, menmen gör om fronten jag har nu (vader 2a) tills nästa vinter då jag byter till 99ans front, lysena har jag fått o kopplat in o testat dom gör sig riktigt bra sen
menmen mer uppdateringar i helgen! godernatt!

uj dags för en updatering med bilder då kanske, har hunnit med en del, lägger upp bilderna någorlunda datumsorterad.
)
ja som sagt gör ju om fronten lite så kapade bort mittentanden och fyllt i lite sprickor så har plastat klart nu

fick ju även dra ny dräneringsslang, så varför inte en genomskinlig så att man ser utifall att den skulle sätta igen sig igen......
Plopp..
efter Dränering dragen o fixad så var det bara o montera bakdelen igen o bagaget, vart en liten 10" som dunkar på finfint i bagaget med ett 4 kanals steg, nån som vet om man kan koppla in alla 4 kanalerna till basen? ![]()

Nya lysena gjorde susen, dioderna lyser starkt som svinet, blir fint sen när fronten monteras

skulle byta alla packningar fram till kolvarna på oken, och ja denna kolv har ju sett bättre dagar så ska se om jag får tag i en ny sådan..
annars så är ena bakbromsen monterad o klar, andra sidan behövs en ny bult bara sen montage!
))
Over and out!

Bromsar klara, första provturen tagen, mycket som hänt ![]()
ser lite bättre ut än genomrostiga ok och hållare ![]()

kom med fronten såhär till lackeraren: (se bild) han ville inte göra underarbetet alls för han tyckte det var massor o göra och att det aldrig skulle kunna bli bra.. säger man så som lackerare? Aja tog saken i egna händer:
var en stooor buckla förut på ena sidan av fronten, men nu spacklad o klar:

sen liten inpassning av fronten så lysen,blinkers o allt passar:
Fronten klar för lack, grundad o fin:
vet inte riktigt vad lackeraren menade med att det aldrig skulle bli bra:
Over and out.. Besiktning på fredaaaaag..
0.009310