Plåtfälgar tsmns med aluminiumspacers? Volvo 940 FTT

Axeland
4 december 2012 · 26 Inlägg

Köpte precis fyra vinterdäck på plåtfälg. Slängde på dom men märkte direkt att där fram går båda däcken mot coiloversen. Så kom o tänka på spacers. Funkar de o ha plåtfälgar och aluminiumspacers tsmns? Har läst att de kan bli glapp i bultarna då plåtfälgen plattar till spacern efter ett tag, stämmer detta?
O är biltemas universalspacers nått o ha eller de är bara skräp?

Känns lite onödigt o lägga 1k+ för o hitta stålspacers som passar, då köper jag hellre nya däck!

Har ni något annat knep än spacers är jag mkt intresserad smile

Tack för svar

tekniknissen1
4 december 2012 · 866 Inlägg

Ja och nej !! Du får vara fösiktig så du får fälgarna centrerade på konan i skallen på muttrarna ! centrerar inte i centrum med spacern med plåtisar särskilt fram. Om det är Volvo 940 ??

Axeland
5 december 2012 · 26 Inlägg

Jepp de är de smile blev ändå tillslut att jag flyttade över däcken på ett par andra plåtisar för o slippa klyddandet smile Tack för ditt svar ialf smile

Tobzter
14 september 2014 · 3 145 Inlägg

Nån som har nå mer info om detta...har nämligen 850 plåtfälgar som ligger med vinterdäck. Å tänkte köpa spacers .

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Rake
19 september 2014 · 164 Inlägg

tobzter skrev:
Nån som har nå mer info om detta...har nämligen 850 plåtfälgar som ligger med vinterdäck. Å tänkte köpa spacers .

Fungerar alldeles utmärkt att ha aluminium spacers med plåtfälgar. Men vad är det för spacers ni tänker er? Biltemas universal har ingen centreringskona och ger nästan garanterat obalans med både plåt och alufälg. Jag körde en vinter med riktiga 30 mm aluminium skruv spacers med centreringskona och plåtfälgar, funkade utan problem, inga ärg probem heller.

Volvo 940 Turbo "Svarten" (1993)
ekelund88
19 september 2014 · 2 656 Inlägg

Rake skrev:

tobzter skrev:
Nån som har nå mer info om detta...har nämligen 850 plåtfälgar som ligger med vinterdäck. Å tänkte köpa spacers .

Fungerar alldeles utmärkt att ha aluminium spacers med plåtfälgar. Men vad är det för spacers ni tänker er? Biltemas universal har ingen centreringskona och ger nästan garanterat obalans med både plåt och alufälg. Jag körde en vinter med riktiga 30 mm aluminium skruv spacers med centreringskona och plåtfälgar, funkade utan problem, inga ärg probem heller.

då hade du ren tur smile vanligt bonnastål "smittar" gärna av sig till lite finare metaller så som rostfritt och alu tex

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang