Köpråd Volvo 855R / T5-R

Extrazz En 5a är Livet.
29 januari 2015 · 2 005 Inlägg

Seth skrev:

attack skrev:
Jo det är ju det jag menar R front eller R Paket,sak samma..
Är ju fortfarande en vanlig t5a..

Jag menar ju självklart dom riktiga R bilarna..
Ända T-5r som kommer stå sig i mitt tycke är T-gulen den första som T-5r som kom..

nej en t5R är inte "bara" en t5 med en r-front.
T5R är föregångaren till R och har bl.a detta gentemot en vanlig t5a:
Overboost funktion i 30sek 225hk->240hk
17" Titan fälgar

skinn med mocka inlägg
mocka inlägg i dörrsidorna
mocka armstöd med mugghållare
mocka damask till spaken (aut)
mocka klädd ratt nertill
träpanel och mörkgrå inredning

sen Frontspoilern och orginal spoilerljus
Glastaklucka

Elstolar och vinge.
I utlandet har alla? bilar nivåreglering av lyserna och här var det tillval.

Kort och gott är en T-5R bil och R bil fullsmetade med utrustning. R har dessutom moccan och skinnet bytt plats på i inredningen. och har 250hk istället och en visco diff.och 17" volans fälgar istället. R kan dock i få undantag finnas i "snik" versioner tex utan taklucka.

En T5 /Turbo/GLT/SE/S what ever kan aldrig bli en bil ur "R serien".

Senast redigerat av Extrazz (29 januari 2015)

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Seth
29 januari 2015 · 3 354 Inlägg

Extrazz skrev:

Seth skrev:

attack skrev:
Jo det är ju det jag menar R front eller R Paket,sak samma..
Är ju fortfarande en vanlig t5a..

Jag menar ju självklart dom riktiga R bilarna..
Ända T-5r som kommer stå sig i mitt tycke är T-gulen den första som T-5r som kom..

nej en t5R är inte "bara" en t5 med en r-front.
T5R är föregångaren till R och har bl.a detta gentemot en vanlig t5a:
Overboost funktion i 30sek 225hk->240hk
17" Titan fälgar

skinn med mocka inlägg
mocka inlägg i dörrsidorna
mocka armstöd med mugghållare
mocka damask till spaken (aut)
mocka klädd ratt nertill
träpanel och mörkgrå inredning

sen Frontspoilern och orginal spoilerljus
Glastaklucka

Elstolar och vinge.
I utlandet har alla? bilar nivåreglering av lyserna och här var det tillval.

Kort och gott är en T-5R bil och R bil fullsmetade med utrustning. R har dessutom moccan och skinnet bytt plats på i inredningen. och har 250hk istället och en visco diff.och 17" volans fälgar istället.

En T5 /Turbo/GLT/SE/S what ever kan aldrig bli en bil ur "R serien".

Ifs t5r'ens vinge var väl bara en "vanlig" vinge till skillnad emot R'en som hade en specifik vinge

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Sonnback
30 januari 2015 · 502 Inlägg

känner inte till att de skulle vara olika vingar, på min T5-R så har jag bromsljus i vingen vilket inte fanns på min T-röda R men för övrigt så såg dom precis likadana ut tongue

Sonnback
30 januari 2015 · 502 Inlägg

Munkis, din gröna har man setat och dregglat över flera gånger innan jag hittade min oliv, var nära att åka och kika på den när du hade den till salu för ett par år sedan smile

Munkis
30 januari 2015 · 1 635 Inlägg

Sonnback skrev:
Munkis, din gröna har man setat och dregglat över flera gånger innan jag hittade min oliv, var nära att åka och kika på den när du hade den till salu för ett par år sedan smile

Jasså :-) Jag saknar den faktiskt lite :-P men efter 4 år med den så var det dags för nya projekt :-)

Seth
30 januari 2015 · 3 354 Inlägg

Sonnback skrev:
känner inte till att de skulle vara olika vingar, på min T5-R så har jag bromsljus i vingen vilket inte fanns på min T-röda R men för övrigt så såg dom precis likadana ut tongue

talar om sedanen. 850R's vinge har den lilla läppen längst ut medans T5R inte har den

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang