Xenonkit i ny bil

Gogolplex
9 januari 2013 · 3 Inlägg

Hej!

Tänkte bara höra vad ni har för synpunkter, eller kanske erfarenheter kring att installera ett Canbus Xenonkit H7R
till en ny bil, i detta fall en Ford Focus 2012 pga. att halogen-halvljuset suger.
Det har provats med OSRAM Night Breaker Plus, utan större framgång.

Har läst och förstått det som står i den klistrade tråden "Liten sammanfattning om och till eftermonterad xenonljus. tråd?" men trots detta, funderar jag allvarligt att konvertera, eller?

it_mutt Avstängd
9 januari 2013 · 10 388 Inlägg

Gogolplex skrev:
Hej!

Tänkte bara höra vad ni har för synpunkter, eller kanske erfarenheter kring att installera ett Canbus Xenonkit H7R
till en ny bil, i detta fall en Ford Focus 2012 pga. att halogen-halvljuset suger.
Det har provats med OSRAM Night Breaker Plus, utan större framgång.

Har läst och förstått det som står i den klistrade tråden "Liten sammanfattning om och till eftermonterad xenonljus. tråd?" men trots detta, funderar jag allvarligt att konvertera, eller?

Ingen aning...gör du?

Senast redigerat av it_mutt (9 januari 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
_DamnIt R1 driver!
9 januari 2013 · 5 128 Inlägg

Den stora frågan är väl om det kan påverka garantin på något vis kan jag tycka?!

AndrAAx
10 januari 2013 · 742 Inlägg

Är väl bara att stoppa i! Kostar ju småpengar och du ska ju inte besiktiga på något år så!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab
Buick Grand National "Fast And The Furious" (1986)
Gogolplex
10 januari 2013 · 3 Inlägg

Så här ser jag det:

Låt säga att det blir en bra installation dvs. rätt ljusbild som inte bländar eller stör, eller nått annat strul.

+bättre ljus på vägen!
+säkerhet
+och som bonus (enligt mig) bättre utseende på ljuset

-en gnagande tanke/känsla om att jag åker omkring med ett ej godkänt halvljus
-800kr vid flygande besiktning

Eftersom man kan installera det helt utan åverkan på bilen, det är ju bara att plocka bort det om man drabbas av moralpanik eller något annat negativt.

it_mutt Avstängd
10 januari 2013 · 10 388 Inlägg

Gogolplex skrev:
Så här ser jag det:

Låt säga att det blir en bra installation dvs. rätt ljusbild som inte bländar eller stör, eller nått annat strul.

+bättre ljus på vägen!
+säkerhet
+och som bonus (enligt mig) bättre utseende på ljuset

-en gnagande tanke/känsla om att jag åker omkring med ett ej godkänt halvljus
-800kr vid flygande besiktning

Eftersom man kan installera det helt utan åverkan på bilen, det är ju bara att plocka bort det om man drabbas av moralpanik eller något annat negativt.

Hur tänkte du få in kablarna i själva lamphuset utan någon åverkan? Eller är det möjligt på din kärra?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Gogolplex
10 januari 2013 · 3 Inlägg

it_mutt skrev:

Gogolplex skrev:
Så här ser jag det:

Låt säga att det blir en bra installation dvs. rätt ljusbild som inte bländar eller stör, eller nått annat strul.

+bättre ljus på vägen!
+säkerhet
+och som bonus (enligt mig) bättre utseende på ljuset

-en gnagande tanke/känsla om att jag åker omkring med ett ej godkänt halvljus
-800kr vid flygande besiktning

Eftersom man kan installera det helt utan åverkan på bilen, det är ju bara att plocka bort det om man drabbas av moralpanik eller något annat negativt.

Hur tänkte du få in kablarna i själva lamphuset utan någon åverkan? Eller är det möjligt på din kärra?

Nope. Har skaffat 2 gamla gummilock som passar och tätar, förvarar så länge originalen i handsfacket, isf.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang