Ser otroligt bra en så länge
fortsätt så ![]()

masterbitt skrev:
riktigt snyggt!
Tackar, så mycket roligare att uppdatera när man har schysta bilder ![]()
Raawn skrev:
Verkar bli riktigt najs
Grymt fina och skrapa bilder med!
Tack så mycket, det blir att låna kameran flera gånger tror jag ![]()
antizz skrev:
Går ju framåt
Blir nog bra.
Var blästrar du dina delar? Hemma?
Skicka ett PM ![]()
_Jontee_ skrev:
Ser otroligt bra en så länge
fortsätt så
Tackar, roligt att du tycker så, det värmer att få höra ![]()

Det som står på att göra listan idag är bla att fortsätta skrapa bort underredsmassa i båda hjulhus fram. Började igår lite. Gick riktigt lätt när man värmde med värmepistol och sedan tog skrapstålet. Är väl inte det roligaste man kan göra, men det måste ju göras ![]()
Bilder kommer möjligtvis lite senare ikväll ![]()
//Skolda

Jeklar, denna va då inte helt fyskam.
Fusk att ha ett så där stort garage o leka i ![]()
Ser mycket bra ut! Fortsätt såhära ![]()

Blir lite bilder på det jag skrapat bort hittils. Är väl inte så mycket att se men blir några bilder iallafall:)
Skrapat bort, dom sista resterna som blir torkar jag av med lösningsmedel ![]()

...
...
Blir lite, haha ![]()

Andra hjulhuset som jag inte börjat på än.
Somsagt ingen jätterolig update, men bättre än ingen alls ![]()
//Skolda

Fearsy skrev:
Jeklar, denna va då inte helt fyskam.
Fusk att ha ett så där stort garage o leka i
Haha, tackar. Garaget är inte så jättestort, men det är tillräkligt iallafall ![]()
jeppanh0e skrev:
Ser mycket bra ut! Fortsätt såhära
Tack, roligt att höra ![]()

Varit ledig idag och då blev det självklart garaget
Har skruvat loss styrväxel och krängningshammare från subframen och grejjat lite mer i vänsterhjulhus fram ![]()

Hmm, kan behövas lite nya bussningar och lite blästring på detta ![]()

Fina grejer, eller ? ![]()

Börjar likna något nu, ska skaffa en bläster så man verkligen får bort all rost etc.
Skruvar bort dom två rören som går upp till servopumpen:)
Efter många svordomar var den äntligen borta. Skruvarna som styrväxeln sitter skruvad med i subframen har ingen bulthuvud utan dom har som "splines". Dom splinesen blev självklart runda på sista bulten, men nu är den borta ![]()
//Skolda

Trevligt projekt!
Prem lagd!

Nightsmoke skrev:
Trevligt projekt!
Prem lagd!
Tackar ![]()

Har haft det riktigt svårt att bestämma vilken kulör bilen ska lackeras i, men tror jag hittat det självklara valet nu. Tycker det är en så grymt snygg och stilren kulör:)
Volvos 424 Pearl White Platinum
Vad tror ni?, tror det kan bli riktigt grymt ![]()
//Skolda
Senast redigerat av Skolda (2013-02-07 22:48)

Älskar den färgen! peter.w's 855a är ju inte så dum den heller ![]()

JimBo__ skrev:
Älskar den färgen! peter.w's 855a är ju inte så dum den heller
Yes, riktigt vacker, visste inte att det var hans. Hittade bilden på Google, hoppas det är okej för han att jag lånar bilden ![]()

Skolda skrev:
JimBo__ skrev:
Yes, riktigt vacker, visste inte att det var hans. Hittade bilden på Google, hoppas det är okej för han att jag lånar bilden
Ser ut som hans iallafall!
motorutrymmet i den bilen är jag sjukt avundsjuk på. Så snyggt ![]()

JimBo__ skrev:
Skolda skrev:
JimBo__ skrev:
Yes, riktigt vacker, visste inte att det var hans. Hittade bilden på Google, hoppas det är okej för han att jag lånar bilden
Ser ut som hans iallafall!
motorutrymmet i den bilen är jag sjukt avundsjuk på. Så snyggt
Jovars, riktigt cleant ![]()

Väntar på att man ska få hem sitt motorstativ så man kan börja skruva och fräsha upp motorn. Därför det inte blivit några uppdateringar på ett tag. Men kan trösta er med att det kommer nog en snart ![]()
//Skolda
Funderar lite på din X70 panel, hur blir det med luftkanaler samt övriga elektriska funktioner? Du nämnde tidigare att EEC knappen inte passade, resten då? ![]()
Mvh

ser riktigt bra ut kommer att följa denna tråden med största intresse då jag står fast med mitt projekt kanske man hittar på lite ider härifrån, snyggt med s\v70 panelen var det jobbigt och kapa för att få det att passa? har själv haft den tanken ett tag nu!! samt vid tips eller så, kan du alltid kolla in c_lazer s 850 han har oxå stoppat i s70 brädda!! lycka till med bilen ![]()

Har haft sportlov en vecka nu, men har jobbat hela veckan så det har inte funnits någon energi till att jobba på bilen tyvärr, men hoppas att man får sitt motorstativ nästa vecka så man kan skruva lite motor. Men idag är det ju lördag och man har vilat sig lite så idag kan det nog bli lite skruvande, skrapande, polerande etc, haha ![]()
//Skolda

jeppanh0e skrev:
Funderar lite på din X70 panel, hur blir det med luftkanaler samt övriga elektriska funktioner? Du nämnde tidigare att EEC knappen inte passade, resten då?
Mvh
Luftkanalerna passar, det so behöver göras är bla.
*Fixa "rundheten" vid vindrutan eftersom x70 har mer välvd vindruta.
*Har du en 95a eller äldre måste du byta kabelpiskan i panelen till din gamla och löda om lite kablar till bl a varningsblinkersknappen.
Resten av knapparna sitter på ungefär samma ställe som 850.
ECC panelen har jag tänkt att ta en EEC från x70 och sen bygga om den bakom så man har igentligen eecn från 850in men det ser ut som x70.
850grabb skrev:
ser riktigt bra ut kommer att följa denna tråden med största intresse då jag står fast med mitt projekt kanske man hittar på lite ider härifrån, snyggt med s\v70 panelen var det jobbigt och kapa för att få det att passa? har själv haft den tanken ett tag nu!! samt vid tips eller så, kan du alltid kolla in c_lazer s 850 han har oxå stoppat i s70 brädda!! lycka till med bilen
Härligt
Det var inte så jobbigt att kapa panelen, bara att tänka till några gånger pch mäta o grejja så allt blir rätt.
Har sett hans bil riktigt grym ![]()
//Skolda
0.009049