Eriksson - Mitsubishi Galant VI GTI, Långtidsprojekt.
Mitt andra projekt är en Galant VI GTI -92 som ska fixas upp lite grann med fränare utseende från original! Detta är ett långtidsprojekt, det kommer uppdateringar lite eftersom. För mer info läs tråden, följ projektet!

Växelspaksknoppen monterad.. sen lånade jag stereon från andra galanten eftersom den är avställd för vintern ![]()
Ska korta av växelspaken med någon centimeter, har kommit på en lösning. Sen ska jag dit med en damask i skinn..
Lånade baslådan också så man har lite bas.. den va för stor så fick ha den på sidan.. ![]()
Bara tillfälligt!!
Senast redigerat av AntonEriksson (2013-02-04 22:29)

Går att slipa av den nedersta skarven på spaken med en vinkelkap, sen kan du kapa av spaken och svetsa ihop allting igen med gängan intakt.

MagLight skrev:
Går att slipa av den nedersta skarven på spaken med en vinkelkap, sen kan du kapa av spaken och svetsa ihop allting igen med gängan intakt.
Precis så det är tänkt.. ![]()

AntonEriksson skrev:
MagLight skrev:
Precis så det är tänkt..
gött... övre delen är ett rör och nedre delen är solid... har jag för mig att det var iallafall...

snyggt! ![]()

Michkijn skrev:
snyggt!
Tackar, blir lite skillnad när man byter ut från orangea blinkers.. ![]()

Ejdersund skrev:
Snyggt
Tackar!
Väntar just nu på att en Dynamic-4 front ska bli levererad till mig! ![]()
Sen ska jag beställa hem fälgar i slutet av Mars!

Med lite tur kanske man får hem Dynamic-4 fronten till fredag ![]()
2013-02-08 14:05 - LULEÅ - Vidaresänd

Det gick fort att få hem fronten från Luleå.. skickades i fredags och kom nu idag!
Finns lite att göra på den.. Måste lagas och sen ska jag försöka få tag i dimljus helst från en VR4/AMG... Sen omlackering.. Försökte redigera lite hur det är tänkt med färgen... ![]()

Senast redigerat av AntonEriksson (2013-02-14 22:46)

Bokat tid hos Uppsala Avgasteknik! 2.5" rostfritt hela vägen, en fullflödesljuddämpare med dubbla 3" utblås. Borde låta fint.. ![]()

Har kikat runt på lite delar!
Blir att skaffa en VR4 ljus/reflexramp samt VR4 baklysena.. från en polare i Tyskland!
exempel bild, mycket snyggt!
Sen har jag nu skickat efter en slutdämpare som Uppsala Avgasteknik får montera dit samtidigt som dom bygger om
Det är 2.5" ingång med två dubbla 3" utblås. ![]()

Senast redigerat av AntonEriksson (2013-02-14 22:28)

Ejdersund skrev:
Kommer bli fint som snus
Tackar, hoppas på det iaf! ![]()
Har även reserverat en Dynamic-4 bakkjol som ska hämtas i slutet av Februari!

Inspirationsbild
Senast redigerat av Erkzzon (2013-02-17 11:34)

Helt klart godkänt! ![]()

Kromade glödlampor till blinkersarna fram hade varit nice...
Som så här:
http://www.garaget.org/?car=83888&image=1312627
Senast redigerat av PointMan (2013-02-15 14:04)
0.008383