Inget bromsljus, volvo 745 turbo

ElTacoNacho
21 januari 2013 · 486 Inlägg

Japp, har då inget bromsljus och vänster pos är dött med. Har kollat säkringar, alla är hela.

Jag dålig på detta med el, så all hjälp med detta uppskattas. Så vad är nästa att kolla? Om ström kommer fram till diverse komponenter, vilken ände börjat man i så att säga?

Mvh.

YohanE
23 januari 2013 · 29 Inlägg

Nån jordpunkt har lossat eller ärgat förmodligen smile
Kör du fortfarande runt i den högen? wink

Thullen
23 januari 2013 · 1 653 Inlägg

Kolla i ordningen:

1: lampor
2: säkringar
3: bromsljuskontakt ( vid bromspedalen)
4: jordpunkter
5: mät med multimeter

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
ElTacoNacho
23 januari 2013 · 486 Inlägg

Kände att jag hade flytet med mig idag, dök in med huvudet före djungelelhärvan under ratten och hittade en kabel som gått av, då tände sig ena bromsljuset. De andra ville bara en dunk med näven så tände de sig med haha. Skönt att det va såpass enkelt trots allt. Men det va ren tur jag hittade den kabeln, för när man har larm och centrallåsstyrning så är de sjukt mycket kablar där under. Men tack för hjälpen ändå!

IX ____________________________________
23 januari 2013 · 1 340 Inlägg

KJensen skrev:
Kände att jag hade flytet med mig idag, dök in med huvudet före djungelelhärvan under ratten och hittade en kabel som gått av, då tände sig ena bromsljuset. De andra ville bara en dunk med näven så tände de sig med haha. Skönt att det va såpass enkelt trots allt. Men det va ren tur jag hittade den kabeln, för när man har larm och centrallåsstyrning så är de sjukt mycket kablar där under. Men tack för hjälpen ändå!

Det är alltid enkelt smile Gäller bara att hitta det tongue

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
larssonrickard
20 februari 2013 · 46 Inlägg

vad va de för kabel? färg altså

ElTacoNacho
20 februari 2013 · 486 Inlägg

Kommer inte ihåg färgen, men den gick till typ en brytare eller liknande ovanför  bromspedalen

larssonrickard
20 februari 2013 · 46 Inlägg

på min är det grön/gul på högra stiftet och den är 12v på och när jag trampar på bromspedalen så får jag 12v på blå/röda kabeln som går till kopplingsbrytarn men jag har en svart kabel som har gått av/hänger från ratten typ och undrar om den kan vara jord eller någonting till farthållaren för så fort jag märkte att den hängde/gått av så la farthållaren av och inga bromsljus någonstans så undrar vart den svarta ska sitta ? :o

ElTacoNacho
21 februari 2013 · 486 Inlägg

larssonrickard skrev:
på min är det grön/gul på högra stiftet och den är 12v på och när jag trampar på bromspedalen så får jag 12v på blå/röda kabeln som går till kopplingsbrytarn men jag har en svart kabel som har gått av/hänger från ratten typ och undrar om den kan vara jord eller någonting till farthållaren för så fort jag märkte att den hängde/gått av så la farthållaren av och inga bromsljus någonstans så undrar vart den svarta ska sitta ? :o

De va nog den grön/gula som hade lossnat för mig! Jag iaf kan nog inte hjälpa dig mer än att säga att testa dig fram, Har inte kvar bilen så kan inte kolla hur de ska sitta tyvärr. Men som du säger, när jag kopplade ihop mitt igen, så började faktiskt min farthållare att funka, vilket den aldrig gjort innan. Tyvärr ville den självklart dock inte funka när jag skulle sälja den haha!

Alfredzzon
21 februari 2013 · 21 Inlägg

Kontakten på bromspedalen styr ju farthållaren också, sitter även en likadan kontakt på kopplingspedalen på manuella bilar, just för att så fort du rör kopplingen eller bromspedalen så bryter farthållaren!smile
Mvh

larssonrickard
21 februari 2013 · 46 Inlägg

jag vet men kablarna sitter ju i men fortfarande inget bromsljus eller farthållare... ska nog kolla glödtrådsvakten smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang