Köpråd bil med körglädje 10-15k budget

Bompeman
4 februari 2013 · 679 Inlägg

Budgeten är lite snål för att hitta en sån bil du söker, mellan 10-15 får man en gammal svettig 945 turbo för typ. ska man ha en vettig e36 som inte är ihjäl kört får man betala också

OmegaCoffe Dumpersförare.
5 februari 2013 · 970 Inlägg

packepk skrev:
Kom igen nu, ge fler förslag!

Behöver du verkligen hjälp med att hitta en bil att du måste starta en tråd för det. då är det illa. det är du som ska ha bilen ingen annan. kolla på blocket. svårare är det inte.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
Skalman
5 februari 2013 · 508 Inlägg

Noart skrev:
BMW M3 och Saab 9-5 Aero för under 15k? Vart hittar ni sånna deals som inte är krockade/motsv?

(Lång historia.)
Jag köpte min Saab 9-5 Aero -00 på tradera och gav 14900kr fick 18 tums fälgar med däck som gått en sommar, Aero fälgar med däck som var slut och så såg jag att han sålde nya vinterdäck med snygga fälgar så mejlade och frågade om dom kunde ingå vid köpnu priset och dom skickade han med , som inte det var nog så följde ett steg 1 trim med.
18102 mil hade den gått vid inköpet.
Ingen rost smile
Vad var felet då jo o besiktad och o skattad han hade besikta den med fel på bromsrör längsgående vid tank men han hade kört ett halvår ändå för han körde inte så mycket bil så det störde inte honom.  Antagligen för dyrt att fixa trodde han.

Kostade mig 3900 kr att få bromsrören bytta och ena bromsoket renoverat pga broms luftningen.

Och detta fynd hittade jag för att jag var inne och kollade om det låg några 9-5:or då jag skulle sälja min Saab 9-5 Griffin v6t -99.
Så varför inte köpa en Saab 9-5 till när min gröna har gått så bra i 4 år utan problem fast man plågat den ordentligt.
Jag fick 10000 kr för min gröna 9-5:a och den hade gått 33000 mil .

Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
5 februari 2013 · 241 Inlägg

Busgrabb skrev:

Noart skrev:
BMW M3 och Saab 9-5 Aero för under 15k? Vart hittar ni sånna deals som inte är krockade/motsv?

Var får du M3 ifrån?

3-serie fick mig att tänka M3. Äsch, skyller på BMW's efterblivna modellnamn.

careau
5 februari 2013 · 1 624 Inlägg

Peugeot 205 GTI?

packepk
5 februari 2013 · 124 Inlägg

VolvoCoffe skrev:

packepk skrev:
Kom igen nu, ge fler förslag!

Behöver du verkligen hjälp med att hitta en bil att du måste starta en tråd för det. då är det illa. det är du som ska ha bilen ingen annan. kolla på blocket. svårare är det inte.

det där va väl bara onödigt och ett jävla osmart svar.

vad tror du forumet bla är till för??

caromania Forummoderator
5 februari 2013 · 9 296 Inlägg

Vad är körglädje? En intressant fråga där många inte reflekterar speciellt mycket utan tänker 0-100 på mindre än 8s.

För 15k kan du hitta en äldre bil i hyfsat skick. Något ovanligt med trä och läder som får folk att vrida på skallen och komma fram och snacka på Coop-parkeringen. Det är också körglädje. Vidga dina/era vyer. Men var försiktiga, ni kan upptäcka något nytt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
packepk
5 februari 2013 · 124 Inlägg

caromania skrev:
Vad är körglädje? En intressant fråga där många inte reflekterar speciellt mycket utan tänker 0-100 på mindre än 8s.

För 15k kan du hitta en äldre bil i hyfsat skick. Något ovanligt med trä och läder som får folk att vrida på skallen och komma fram och snacka på Coop-parkeringen. Det är också körglädje. Vidga dina/era vyer. Men var försiktiga, ni kan upptäcka något nytt.

nja, jag anser att en bil som känns pigg och rolig att köra är körglädje!

att bara äga den för att den är fin och snacka lite skit är med "meeting" glädje eller bara glad över att äga den wink

Busgrabb Rejsa ?
5 februari 2013 · 2 959 Inlägg

Noart skrev:

Busgrabb skrev:

Noart skrev:
BMW M3 och Saab 9-5 Aero för under 15k? Vart hittar ni sånna deals som inte är krockade/motsv?

Var får du M3 ifrån?

3-serie fick mig att tänka M3. Äsch, skyller på BMW's efterblivna modellnamn.

Öhh ok...vet inte om modellprogrammet är så efterblivet, snarare stort och med bra valmöjlighet?
Stor skillnad på en 318 och en M3 i pris.

Saab får mig att tänka efterblivet modellprogram med två modeller i drygt 20 år....men sen blev det ju konken med.

Senast redigerat av Busgrabb (5 februari 2013)

Autotech
BMW 335D (2008)
Mangisen
5 februari 2013 · 1 034 Inlägg

Vr6:a ska du ha såklart smile

panda666
5 februari 2013 · 4 250 Inlägg

som sagt för lite pengar:))men gör som jag och kolla efter honda civic isf? om ingen annan har redan sagt det.

civic vti 1.6 om inte ja har fel. 160 hästar.

annars så kan du lätt hitta en e39 eller e36 för runt 30k finns massor med e39 535 och 328 för runt 30k. inte så mycket pengar men du kommer att vara överlycklig så fort du sätter dig i en av dom.

e39 535

http://www.blocket.se/vastmanland/Bmw_5 … 11&w=3

e46 328

http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_328 … 11&w=3


du kan ju pruta lite också.. så kolla vad du får för pengarna..riktigt Tunga bilar. ingen kommer tjafsa;)

hitta inga civics på blocket,,,så länkade inte:)

en sån här civic alltså..finns för runt 20k ungefär

http://www.garaget.org/?car=9315

Senast redigerat av panda666 (5 februari 2013)

OmegaCoffe Dumpersförare.
5 februari 2013 · 970 Inlägg

packepk skrev:

VolvoCoffe skrev:

packepk skrev:
Kom igen nu, ge fler förslag!

Behöver du verkligen hjälp med att hitta en bil att du måste starta en tråd för det. då är det illa. det är du som ska ha bilen ingen annan. kolla på blocket. svårare är det inte.

det där va väl bara onödigt och ett jävla osmart svar.

vad tror du forumet bla är till för??

Nopp inte alls.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
panda666
5 februari 2013 · 4 250 Inlägg

VolvoCoffe skrev:

packepk skrev:

VolvoCoffe skrev:

Behöver du verkligen hjälp med att hitta en bil att du måste starta en tråd för det. då är det illa. det är du som ska ha bilen ingen annan. kolla på blocket. svårare är det inte.

det där va väl bara onödigt och ett jävla osmart svar.

vad tror du forumet bla är till för??

Nopp inte alls.

att snubben skrev här på forum betyder nog att han inte vill köpa nått random för 15k utan vill såklart veta vad han får för pengarna så lugna ner dig grabben

OmegaCoffe Dumpersförare.
5 februari 2013 · 970 Inlägg

panda666 skrev:

VolvoCoffe skrev:

packepk skrev:

det där va väl bara onödigt och ett jävla osmart svar.

vad tror du forumet bla är till för??

Nopp inte alls.

att snubben skrev här på forum betyder nog att han inte vill köpa nått random för 15k utan vill såklart veta vad han får för pengarna så lugna ner dig grabben

Är det inte du som ska lugna ner dig.?

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
fantomen Putsar Cosworth
5 februari 2013 · 195 Inlägg

Hade kollat efter en Focus. Rätt kul att köra men lite småtråkig ibland.

Audi hatare.
Nybergrobin
5 februari 2013 · 2 378 Inlägg

fantomen skrev:
Hade kollat efter en Focus. Rätt kul att köra men lite småtråkig ibland.

Nej fyfan för en ficus hmm  Dem låter mycket, är slöa som satan men dricker lite soppa.

Echonator Köpingsbo i exil
5 februari 2013 · 507 Inlägg

Nybergrobin skrev:

fantomen skrev:
Hade kollat efter en Focus. Rätt kul att köra men lite småtråkig ibland.

Nej fyfan för en ficus hmm  Dem låter mycket, är slöa som satan men dricker lite soppa.

Nåja, släpp ut focusen på en liten kurvig väg nånstans så ska du se att den är riktigt trevlig att köra smile

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
Djo
5 februari 2013 · 10 157 Inlägg

volvo 240 såklart en sådan för 15 papp haru en hyffsad ena iallafal kanske inte gör pigga men går skräma upp om man har lust biliga att äga drar inte så farligt med soppa (beror på vikten på högerfoten) trevlig att köra med lite styvare fjädring typ sänkfjädrar så haru lite vägghålning också och så slipper du så mycket modernt jäkla data tjafs och krånglande elektronik.

dom som tycker dessa är trökiga kan då säga att jag får en heldel blikar med min när jag har 18tumarna på för med 18tumare fräch lack och sänkning är dom riktigt snygga. smile trevliga ärom att köra med.

Folk som hatar 240 har alldrig själv kört eller uplevt en i vetigt skik.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Mickius
5 februari 2013 · 4 670 Inlägg

Djo skrev:
volvo 240 såklart en sådan för 15 papp haru en hyffsad ena iallafal kanske inte gör pigga men går skräma upp om man har lust biliga att äga drar inte så farligt med soppa (beror på vikten på högerfoten) trevlig att köra med lite styvare fjädring typ sänkfjädrar så haru lite vägghålning också och så slipper du så mycket modernt jäkla data tjafs och krånglande elektronik.

dom som tycker dessa är trökiga kan då säga att jag får en heldel blikar med min när jag har 18tumarna på för med 18tumare fräch lack och sänkning är dom riktigt snygga. smile trevliga ärom att köra med.

Folk som hatar 240 har alldrig själv kört eller uplevt en i vetigt skik.

Pigg är nog det sista en gammal 240 är? vilket ts är ute efter. Ända sättet att få den pigg är via en turbomotor som måste skrämmas upp en bra bit! Vilket inte blir billigt alls!

Ägt många 240 när jag var yngre o ärligt sämre/tråkigare bil är svår o hitta! Där emot en väldigt trevlig vinterbil då den bara går o går oftast! Visst kan dom bli roliga när 10 tusentals kr är nerlagt men då finns det bra mycket bättre bilar o köpa!

Senast redigerat av mickius (5 februari 2013)

Busgrabb Rejsa ?
5 februari 2013 · 2 959 Inlägg

mickius skrev:

Djo skrev:
volvo 240 såklart en sådan för 15 papp haru en hyffsad ena iallafal kanske inte gör pigga men går skräma upp om man har lust biliga att äga drar inte så farligt med soppa (beror på vikten på högerfoten) trevlig att köra med lite styvare fjädring typ sänkfjädrar så haru lite vägghålning också och så slipper du så mycket modernt jäkla data tjafs och krånglande elektronik.

dom som tycker dessa är trökiga kan då säga att jag får en heldel blikar med min när jag har 18tumarna på för med 18tumare fräch lack och sänkning är dom riktigt snygga. smile trevliga ärom att köra med.

Folk som hatar 240 har alldrig själv kört eller uplevt en i vetigt skik.

Pigg är nog det sista en gammal 240 är? vilket ts är ute efter. Ända sättet att få den pigg är via en turbomotor som måste skrämmas upp en bra bit! Vilket inte blir billigt alls!

Ägt många 240 när jag var yngre o ärligt sämre/tråkigare bil är svår o hitta! Där emot en väldigt trevlig vinterbil då den bara går o går oftast! Visst kan dom bli roliga när 10 tusentals kr är nerlagt men då finns det bra mycket bättre bilar o köpa!

Sämre bil än 240 får du nog ta tillbaka, inte för att den på något sätt är upphetsande eller rolig men en jävligt bra och slitstark bil är det.
Du själv har ju en som en måååånga ggr sämre.

Autotech
BMW 335D (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang