BMW 320i E36, centrallås i baklås, Lösning?

damn
7 februari 2013 · 2 Inlägg

Hej!
Har en bmw 320 E36- 97. Igår när jag stod och försökte få stängt bagageluckan som av någon anledning inte funkade så låste bilen alla dörrar, nyckeln satt i tännngen och bilen var påslagen. Fick krossa ruta, gick inte att öppna från insidan heller så jag fick ta ut nyckeln, låsa upp på förar dörren och då öppnas endast förardörren? Så alla andra dörrar är låsta, den svarar heller inte på dosan. Någon som har idé om vad detta kan bero på? Vad kan jag börja med att pröva? Vart sitter eventuell säkring för C-Låset?
Tack på förhand.hmm

sekvi
9 november 2013 · 5 Inlägg

Eftersom bilen låste alla dörrar när du la fast bagageluckan, så är felet förmodligen just där och att kablarna är avskavda och rörde varandra vilket låste bilen, eller möjligt jordningsfel. Kolla på kablarna vid gångjärnet och andra ställen där kablarna möjligtvis viks runt bagageluckan. Centrallås-säkringen borde vara F7 på e36:or.

Har googlat och läst runt lite, det är förmodligen säkringen som gått, men kommer fortsätta gå sönder fast du byter om du inte först fixar kabeln/felet först. Om du inte hittar någon kabel som är av skulle det kunna vara styrboxen för centrallåset, men tippar på kabeln eftersom bilen låste sig då du stängde bagageluckan.

Lycka till! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang