Något företag som kan installera taklucka?

aneel
7 februari 2013 · 117 Inlägg

Tjeenaaa, jag får ett riktigt bra pris på taklucka men undrar vilket företag som kan installera det på en A6 2009? Vad är det man behöver göra? Nån speciell besiktning eller nått liknande? Har ingen aning hur det går till hmm

tack på förhand!

OmegaCoffe Dumpersförare.
7 februari 2013 · 970 Inlägg

aneel skrev:
Tjeenaaa, jag får ett riktigt bra pris på taklucka men undrar vilket företag som kan installera det på en A6 2009? Vad är det man behöver göra? Nån speciell besiktning eller nått liknande? Har ingen aning hur det går till hmm

tack på förhand!

Varför vill du ha en taklucka på den fina bilen? räcker det inte med ac smile
Borde vara ett stort jobb ändå tycker jag.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
aneel
7 februari 2013 · 117 Inlägg

hehe jag älskar taklucka! Nästa bil måste ha taklucka de så snyggt när man tilltar upp den big_smile tack för fina kommentaren om bilen! big_smile

OmegaCoffe Dumpersförare.
7 februari 2013 · 970 Inlägg

aneel skrev:
hehe jag älskar taklucka! Nästa bil måste ha taklucka de så snyggt när man tilltar upp den big_smile tack för fina kommentaren om bilen! big_smile

Ok.. ja det var så lite så.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
DasAuto
7 februari 2013 · 2 751 Inlägg

http://www.webasto.se/personbil/soltak/

Här återförsäljarna, sen får du hitta en bra mekaniker som kan installera den också. Jag hade inte vågat. Läckage o grejjer e fint smile

Senast redigerat av DasAuto (7 februari 2013)

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
aneel
7 februari 2013 · 117 Inlägg

Man måste hitta någon som har gjort det förr inte vem som helst hehe smile Ja är sugen på ny bil också men ifall ja gör taklucka kmr jag inte byta på länge smile

twin_cam Smålänning
7 februari 2013 · 7 877 Inlägg

Kostar BETYDLIGT mer än det smakar. Antar att den ska vara elektrisk också, vilket skulle innebära att bhta kabelmatta och div. styrboxar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
scorpan6662
7 februari 2013 · 177 Inlägg

Det lär ju behövas byta innertak + knappsatser osv för det. Om det är orginal lucka som skall monteras kan det även vara läge att höra med VAG om det ens är möjligt att koda in en sollucka i efterhand.

jimmzzan
7 februari 2013 · 1 168 Inlägg

byta tak e ju enklast, sen koppla in de med blir kanske svårt

beto
7 februari 2013 · 85 Inlägg

Men nu får du lägga av Aneel, Det börjar gå för långt med dina projekt,

BMW 328I "Black Demon" (1999)
Volkswagen polo 6n "Sweet Candy" (1999)
JFfoto
7 februari 2013 ·

DasAuto skrev:
http://www.webasto.se/personbil/soltak/

Här återförsäljarna, sen får du hitta en bra mekaniker som kan installera den också. Jag hade inte vågat. Läckage o grejjer e fint smile

Är väl klart det går att få det tätt :p Så svårt är det ju inte, med gummilister och så, biltillverkarna får ju ihop en hel bil som är vattentät + då taklucka ibland. smile

aneel
7 februari 2013 · 117 Inlägg

allting går o fixa big_smile ja tror nog jobbet går på 10 lax men det duger tkr ja ifall det är runt 10 annars är det inte lönt tongue

JFfoto
7 februari 2013 ·

beto skrev:
Men nu får du lägga av Aneel, Det börjar gå för långt med dina projekt,

Eller? Folk får ju göra som dom vill, ingen ska tala om för någon hur den ska göra.

seeki
7 februari 2013 · 30 Inlägg

Mitt tips är vag! (Audi) kostar lite men kolla med dom, tycker själv om taklucka wink

DasAuto
8 februari 2013 · 2 751 Inlägg

Kalltkaffe skrev:

DasAuto skrev:
http://www.webasto.se/personbil/soltak/

Här återförsäljarna, sen får du hitta en bra mekaniker som kan installera den också. Jag hade inte vågat. Läckage o grejjer e fint smile

Är väl klart det går att få det tätt :p Så svårt är det ju inte, med gummilister och så, biltillverkarna får ju ihop en hel bil som är vattentät + då taklucka ibland. smile

"Går" gör det alltid, men det häller hitta någon som kan det också. Min erfarenhet med mekaniker har inte alltid varit den bästa. Slarv är ganska vanligt. Men klart det går.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
MeepMeep Finraggare
10 februari 2013 · 2 381 Inlägg

Om jag hade fått för mig att hacka upp taket på min bil hade jag satt ett inalfa tak

http://www.youtube.com/watch?feature=pl … AAl5ntVncM

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
joH900
10 februari 2013 · 414 Inlägg

2000$ för en sån med monteringsdetaljer och arbete står det i kommentarerna... tror nog inte man får det till det priset i Sverige smile

MeepMeep Finraggare
10 februari 2013 · 2 381 Inlägg

Sa aldrig att det var billigt - sa bara att om NÅGON skulle få såga i mitt tag hade det blivit ett sådant tak.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
hangman
10 februari 2013 · 2 174 Inlägg

kameramannen skrev:
Sa aldrig att det var billigt - sa bara att om NÅGON skulle få såga i mitt tag hade det blivit ett sådant tak.

2000 dollar = 12 821 kr.

sen kan man tycka nån vill kapa taket för säg 8000 kr?

runt 20 lax och få sånt där tak tycker ja skulle vara värt, en vanlig taklucka går ju lätt på 15 med innertak, elkoppling m.m ändå så ska man göra det så skulle jag satsa stort smile då får man iaf en rätt unik taklucka !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang