Airbag srs bypass mazda 6

caxtron
16 februari 2013 · 21 Inlägg

Tjena

Har funderat på att riva ut mina originella Mazda bilstolar och köpa några andra. Problemet är att dessa originella bilstolar är utrustade med SRS airbag med trycksensor är det möjligt att gå runt det med någon sorts resistor motstånd som lurar airbag huvudenheten?

Info:
Mazda 6 2,3 sport 2003
gen 1

originala bilstolar

sthlm_145
16 februari 2013 · 297 Inlägg

caxtron skrev:
Tjena

Har funderat på att riva ut mina originella Mazda bilstolar och köpa några andra. Problemet är att dessa originella bilstolar är utrustade med SRS airbag med trycksensor är det möjligt att gå runt det med någon sorts resistor motstånd som lurar airbag huvudenheten?

Info:
Mazda 6 2,3 sport 2003
gen 1

originala bilstolar

Absolut finns det motstånd, kostar en hel del har jag för mig.
Billigare alternativ är ett tidrelä till lampan i instrumentet.

BMW E36 "M50b28" (1996)
Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
Volkswagen Touareg "T3" (2013)
Lowpass
16 februari 2013 · 1 224 Inlägg

Äh varför byta ut? Helt ok säten. Lägg ner pengar på något roligare smile

i-vtec Do you?
caxtron
17 februari 2013 · 21 Inlägg

Jo jag hittade någon resistor motstånd från USA för ungefär 500kr men det är för själva sensorn som sitter under rumpan. Det ser jag inte som något problem för jag har tänkt så här. Jag vill att airbag ska funka när jag krockar, så tänkte jag ta ut original stolarnas sensor som sitter under rumpan  och fixa in den i nya de stolarna och köpa resistorer och en diod i samma styrka som airbagen och koppla ihop det med airbagen. Då bör huvudenheten känna av att den finns där och utlösa de andra airbagen vid krock. Men det är bara
En tanke och inte riktigt säker om det skulle fungera tänkte ta kontakt med Mazda service och fråga hur dem skulle göra? Hur skulle ni göra?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang