Belysning dålig i värmepanelen 740 samt ingen värme riktad mot fötterna ..

Jiiimmie
27 februari 2013 · 1 830 Inlägg

Hej.

Som rubriken säger så är belysningen där rätt dålig.
Den syns inte så bra men jag skulle vilja ha den starkare.
För tillfället så sitter det nya led lampor i men hittade bara plats för en av två lampor (?) :S
När jag öppnade för att byta så satt det bara en där och hittade inte vart den andra skulle sitta då den låg dragen mot rattstången :S

Tänkte ta det i samma veva som jag fixar så värme kommer mot fötterna.
Märkte att det inte blåste ner något alls när jag ändrade till det ..
Ytterst lite kommer när jag ändrar till det och ger full blås (4) samt stänger de andra "luckorna".

Min tanke är att wiren bakom har hoppat ur fästet, men är faktiskt inte helt 100% på det men det har fungerat förr utan problem..

Värmen fungerar kanon bra annars det är bara att få skiten på fötterna så vore det nått.
Är ju tacksam att detta hände efter all jävla kyla eller så har jag inte märkt det bara, kläder efter väder wink

Vore snällt om man kunde få lite tips och råd vad man ska kolla efter smile

BudgetDunkaren Osponsrad
27 februari 2013 · 1 631 Inlägg

Det bästa du kan göra är ju att plocka ut hela mittdelen och reglagen.. det skall sitta
4 st skruvar i reglageenheten,
1 st skruv vid ciggtändaren
då får du ut hela mittdelen och kommer då kunna se vilka och vart dina lampor sitter.

Hoppas du förstår min morgonhjärna wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Jiiimmie
27 februari 2013 · 1 830 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Det bästa du kan göra är ju att plocka ut hela mittdelen och reglagen.. det skall sitta
4 st skruvar i reglageenheten,
1 st skruv vid ciggtändaren
då får du ut hela mittdelen och kommer då kunna se vilka och vart dina lampor sitter.

Hoppas du förstår min morgonhjärna wink

haha okey får ta mig en titt sen ikväll big_smile
Ska hissa upp bilen då o fixa lite annat också så får se hur mycket man hinner med ^^

Jiiimmie
28 februari 2013 · 1 830 Inlägg

Kollade bakom där du sa och den sitter som den ska men ger inte något bra ljus ändå :S kanske är dioden som inte är stark nog? (har inte haft någon hel lampa där sen jag köpte bilen så vet inte hur starkt det ska lysa).

Men varför det inte blåser så bra på fötterna förstår jag dock inte ännu.. Då jag plockade bort plasten vid värmepanelen och sådant så såg allt helt ut där ..

Gjorde inte så mycket mer efter det då jag bytte stötdämpare bak istället ^^

MarcusGronberg Lowlife
28 februari 2013 · 809 Inlägg

Jiiimmie skrev:
Kollade bakom där du sa och den sitter som den ska men ger inte något bra ljus ändå :S kanske är dioden som inte är stark nog? (har inte haft någon hel lampa där sen jag köpte bilen så vet inte hur starkt det ska lysa).

Men varför det inte blåser så bra på fötterna förstår jag dock inte ännu.. Då jag plockade bort plasten vid värmepanelen och sådant så såg allt helt ut där ..

Gjorde inte så mycket mer efter det då jag bytte stötdämpare bak istället ^^

igensatt kupéfilter? en mus sitter kanske fast i fläktrören till fötterna.. ?

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Jiiimmie
28 februari 2013 · 1 830 Inlägg

Får kolla det imorgon om jag hinner, kollade om det satt något skit vid fläkten i fram men där var det rent o fint.
För det kommer ytterst lite mot fötterna och om jag stänger alla portar så kommer det fortfarande inte så mycket mot fötterna :S -.-

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang