Volvo 944 ljusproblem

Kalle-Johansson Kalle
27 februari 2013 · 20 Inlägg

Tjena! Tänder jag hellyset så slocknar högra halvlyset och högra hellyset tänds inte. Vänstra fungerar som det ska! Det är lite panik då jag har besiktning på lördag! Så fort man tänder hellyset så försvinner spänningen till det högra halvljuset så det är trolgtvis inte jordfel i det lyset

WhySoSerious Sa du sten?
28 februari 2013 · 189 Inlägg

Kalle-Johansson skrev:
Tjena! Tänder jag hellyset så slocknar högra halvlyset och högra hellyset tänds inte. Vänstra fungerar som det ska! Det är lite panik då jag har besiktning på lördag! Så fort man tänder hellyset så försvinner spänningen till det högra halvljuset så det är trolgtvis inte jordfel i det lyset

kollat säkringar? smile

Kalle-Johansson Kalle
1 mars 2013 · 20 Inlägg

WhySoSerious skrev:

Kalle-Johansson skrev:
Tjena! Tänder jag hellyset så slocknar högra halvlyset och högra hellyset tänds inte. Vänstra fungerar som det ska! Det är lite panik då jag har besiktning på lördag! Så fort man tänder hellyset så försvinner spänningen till det högra halvljuset så det är trolgtvis inte jordfel i det lyset

kollat säkringar? smile

Dum som jag är trodde jag att det var en säkring, kikade den och den var hel. Byglade så att jag tände båda lysena, slant och skjöt andra säkringen. Kollade igen och upptäckte att det satt en till varje lampa! Haha!roll

WhySoSerious Sa du sten?
2 mars 2013 · 189 Inlägg

Kalle-Johansson skrev:

WhySoSerious skrev:

Kalle-Johansson skrev:
Tjena! Tänder jag hellyset så slocknar högra halvlyset och högra hellyset tänds inte. Vänstra fungerar som det ska! Det är lite panik då jag har besiktning på lördag! Så fort man tänder hellyset så försvinner spänningen till det högra halvljuset så det är trolgtvis inte jordfel i det lyset

kollat säkringar? smile

Dum som jag är trodde jag att det var en säkring, kikade den och den var hel. Byglade så att jag tände båda lysena, slant och skjöt andra säkringen. Kollade igen och upptäckte att det satt en till varje lampa! Haha!roll

hehe finns en till varje smile gött att det löste sig.

Saab 9000 "Bark" (1995)
Ford Mondeo TDCi "Titanium Edition" (2008)
Volkswagen Golf 3 Variant "Zleeper" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang