Lacka bilen i polen!? =/

Braather (none)
19 oktober 2006 · 1 725 Inlägg

Har sett något inlägg någon gång att det är billigt att lacka sin bil i Polen?! har funderat på att lacka hele bilen nämligen.
Är det någon som vet något om detta?

MVH (/

Senast redigerat av Braather (19 oktober 2006)

--Lev i går som det vore i morgon--
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
20 oktober 2006 · 1 852 Inlägg

blir säkert billigt, men skulle inte villja tänka på allt krångel att komma ner dit, montera isär hela bilen, och sen lacka... och vad händer om du inte blir nöjd? det börjar rosta? lacksläpp?

tycker du ska fundera lite på det, ens om det är skitbilligt!

MVH Andreas

man lever bara en gång så lev väl!
Malmoe SSS -12
20 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

Inte så svårt att ta sig dit om man bor i Skåne... Då blir det billigare!

Garantier är något man får lite svårt med! Men varför skulle en polsk lackerare vara sämre än en svensk, det brukar inte vara några problem!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
20 oktober 2006 · 1 852 Inlägg

Fuckface skrev:
Garantier är något man får lite svårt med! Men varför skulle en polsk lackerare vara sämre än en svensk, det brukar inte vara några problem!

jag bara sa ifall att han inte skulle bli nöjd.. polska lackerare är säkert duktiga de med men tänk om han råkar hamna hos en skojare? (som det även finns i sverige)

man lever bara en gång så lev väl!
pulk
20 oktober 2006 · 143 Inlägg

Fick en polack att göra det här i sverige, betalade 3000 för hellack (invändigt insteg,bagage osv.) då stog han för allt grundarbete och grundmaterial, bilen en saab 9000 från 88 så var endel rostlagning och spackling på den. lacken däremot fick jag betala för. Nöjd med resultatet. Fast en nyare bil vore jag mera tveksam att inte låta en firma göra...Men att åka till polen och lackfirma där borde vara bra deal smile hemma i sverige får lackerarna bara använda vatten baserad fär men i polen är det fortfarande riktig!

BMW 323 Ci (1999)
MR_OK
21 oktober 2006 · 50 Inlägg

Jag ska ner i december och lacka min V70. Fick ett pris på 7000:- då gör de allt, tar ut rutor, spacklar, slipar, står för färgen (pearl). Ett seröst företag som sysslar med försäkrings lackering i Poznan.

Braather (none)
22 oktober 2006 · 1 725 Inlägg

MR_OK skrev:
Jag ska ner i december och lacka min V70. Fick ett pris på 7000:- då gör de allt, tar ut rutor, spacklar, slipar, står för färgen (pearl). Ett seröst företag som sysslar med försäkrings lackering i Poznan.

Å fan--- det var ikke dåligt.. vad är det för företag... Det är så billigt alltså... Gärna lite mer info så är du snäll smile

MVH (/

--Lev i går som det vore i morgon--
anvandare_12345
22 oktober 2006 · 654 Inlägg

MR_OK> ja, lite info om det där företaget skulle inte skada...

Dreamcatcher
22 oktober 2006 · 260 Inlägg

när jag va där nere tog dom cirka 5000 spänn för en hellackering.

styling har egentligen bara med pengar att göra.
kwansa Hmm, vet inte?
22 oktober 2006 · 1 775 Inlägg

haha, Läste detta när jag va trött. Trodde du skulle lacka bilen i poolen big_smile

Kolla runt och fråga om det är någon som har lackat bilen i polen, så får du lite fakta.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Germax
22 oktober 2006 · 12 086 Inlägg

Fan jag har oxå tängt <-Vad i helvete? tanken.. någon som vet något om Belgien oxå? Är ju alltid massa stylade bilar därifrån i Street Xtreme.. smile När jag ska lacka Maximan så lär de gå på uppemot 25K vad jag fått uppgifter om så de finns ju intressse i att banta ner den utgiften lite..

Verkar va ovanligt många på en så ung tråd som har erfarenhet? Någon som kan ge tips.. pallar inte söka på polska =P

Senast redigerat av JapMax (16 februari 2009)

astrakalle VVS-Montör
22 oktober 2006 · 231 Inlägg

Lacka bilen i Polen, har man faktiskt inte tänkt på... verkar ju skit bra ide! Men 7000kr? Var det svart då?

Tänk dig, om du har 10zloty det blir 30kr så med andra ord så kanske det var 7000zloty gånger 3= 21000kr? Mat, sprit och tobak är fortfarande billigt... allt annat är dyrt... hur jag vet detta? Jo kommer från Polen, brukar vara där hyfsat ofta...men det det med billackering skulle man kanske kolla upp!

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
Fredrik.Gustavsson
22 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

Jag har en kompis som lackade sin bil i polen.
Färgen var skit billig men jobbet ville dom ha relativt mycke pengar för så han köpte färgen och åkte hem till malmö och lackade istället ^^

Ena Colaberoende
22 oktober 2006 · 1 219 Inlägg

Har funderat på detta också.. köpa stylingprylar i polen via nätet, Försöka få Stylingfirman och en lackerare att jobba ihop så man kan få allt monterat, lackat och klart på bilen innan man kör hem.

Vore en dröm. Och kalaset kan gå på under 10 000:-

/Ena

MR_OK
22 oktober 2006 · 50 Inlägg

astra_gsi_kalle skrev:
Lacka bilen i Polen, har man faktiskt inte tänkt på... verkar ju skit bra ide! Men 7000kr? Var det svart då?

Tänk dig, om du har 10zloty det blir 30kr så med andra ord så kanske det var 7000zloty gånger 3= 21000kr? Mat, sprit och tobak är fortfarande billigt... allt annat är dyrt... hur jag vet detta? Jo kommer från Polen, brukar vara där hyfsat ofta...men det det med billackering skulle man kanske kolla upp!

Nej, det var ca:7000kr = ca:3200zloty, visst det är ett special pris, en bekant till en kompis men enligt han så kostar en "normal sliten bil" ca:10000kr att lacka ink allt arbete och ska du byta kolör så får du lägga på ca:2000kr då plockar de ner hela bilen, vi snackar metallic alt pearl lacker. Det är priser som ska gälla hos de flesta lackare som gör jobb åt föräringsbolag (är väl anslutna i något förbund) och inte någon liten garagefirma, så vill du göra det "svart" så går det att pruta men det är som ni har skrivit, hur blir det om det går åt skogen?

Braather (none)
22 oktober 2006 · 1 725 Inlägg

Tack tack så mycket för den infon man fått smile

Men det är ingen som kan specialiera sig på:  Var man gör det i Polen? Var har ni hittat detta?
Så man får lite mer att gå på.. Är sååå inne på att åka dit alltså. För 10 000 är inte allt för mycket heller alltså..
Så snälla, de som vet lite mer avgörande fakta, för att mer eller mindre få kontakten med dom i Polen med mera, får gärna skriva ner lite mer av den faktan=)

Tack på förhand  // Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
MR_OK
23 oktober 2006 · 50 Inlägg

Lite svårt att svara på den frågan. Inte många lackerarföretag som har hemsidor precis. Min kontakt har jag endast via min kompis, och det är en bit in i Polen (35mil enkel resa från färjan).
Det finns några styling företag som sysslar med lack oxå men vet inte vad de tar för priser, några ex: House of tuning, AG tuning. Var i kontakt med AG tuning om att bygga om orginal stötfångare till Evolve och de skulle ha 3000kr ink lack och montering (pris hos Realcar olackad 5998kr). Båda dessa företag ligger i Poznan men det finns säkert bra företag i Szczecin och Gdynia/Gdansk området (närmare färjan), ett är HP tuning (tror jag de hette) men vet inte om de sysslar med lack men de ville ha ca:11000kr för KW Coilovers? monterat och klart  på bilen.
Så sök på de företag jag angivit.

Urkas Kräsen grafiker
23 oktober 2006 · 1 775 Inlägg

... hur ser man att en bil är lackad i Polen?

Eeer.. Om man vill ha polsk billig bilstyling kan man ju iaf kolla på http://www.eurospoiler.com/. Har för mig om att det är polskt iaf. Kan inte kolla just nu för sidan verkar lite halvnere. :\

Whine whine!
Braather (none)
24 oktober 2006 · 1 725 Inlägg

Får kolla lite mer på de du sa där Mr_OK .. Tack Tack

Den som ser denna tråd får gärna skriva så mycket de vet om att lacka bilen i polen.. om någon gjort det eller vet någom som gjort det smile!


Tack på förhand!

--Lev i går som det vore i morgon--
TMW-Performance Avstängd
24 oktober 2006 · 914 Inlägg

Jag vet flera stycken som har lackat sina veteran bilar i polen, Lacken är helt OK, Men tyvärr så finns det en tendens till att polakerna inte kan skilja på sina och andras saker om du fattar vad jag menar? Bland annat så funderar min farsa på att skicka ner en SAAB 96 2t på lack i polen.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang