Vad är detta? Boostcontroller, turbotimer? (Mitsubishi Evo)

Fredde_M
18 mars 2013 · 74 Inlägg

Nybliven Evo ägare hära!
Finns monterat en liten box (märkt Rspec) under stereofacket, någon som vet vad den är till för & hur funkar den? Boostcontroller, turbotimer? Vore kul med lite spec på den! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124051/124051-e427467af0d4db42d1e53f4eec51dd52_large.jpg

TyrolerHatt Skogsmålare
18 mars 2013 · 630 Inlägg

Är en turbotimer iaf, vet inget om den tyvärr

Audi_powah
18 mars 2013 · 1 515 Inlägg

Med en turbotimer inkopplad så kan du ställa bilens avstängnings läge. Du kan ställa den på tex 30sec, vid inställd och påslagen så är dens funktion att låta motor gå en stund efter avstängning för att låta oljan kylas ner för minimalt slitage.

Ex. Inställd på 30sec. Du har kört hårt och ska parkera. Du stannar och vrider av tandningen, drar ut nyckeln och kliver av och låser bilen.  Motorn förblir dock fortfarande igång under dessa inställda 30sec pga turbotimer göör att låta oljan kylas ner. När den tickat klart dessa 30-0sec så stängs motorn av.

Lite luddig förklaring, men tror bog att du förstår hehe smile

Om det var vad du frågade efter? Ang märket och typen så vet jag heller ingenting.

Senast redigerat av Audi_powah (18 mars 2013)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Janneutanb
18 mars 2013 · 7 271 Inlägg

Jag kan slå en kik på den nån dag om du vill smile

Fredde_M
18 mars 2013 · 74 Inlägg

Audi_powah:
Det var just denna modell jag undrade över, vet rent praktiskt hur en turbotimer fungerar, men tack ändå! smile

Brains:
Har sökt runt, hittar på utländska sidor att den typ sitter org på skyline? Även en del trådar om folk som söker instruktioner men verkar inte vara någon som kommit med svar. Hade tänkt komma förbi & kika på era åk i garaget nån dag, kan vi pilla lite på den få se om vi kommer fram till nåt smile

Fredde_M
18 mars 2013 · 74 Inlägg

Stort tack till dig!! smile smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang