Nissan Primera dött batteri, kommer inte in i bilen.

Andreas34
20 mars 2013 · 188 Inlägg

dragkrok? tänkte på släpvagnskontaken?

Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

Andreas34 skrev:
dragkrok? tänkte på släpvagnskontaken?

Finns icke...men ska ut nu och försöka koppla ström på bakljuset!

Evildan
21 mars 2013 ·

audicarsismine skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Sqweebz skrev:
Varningens ord!

Har hört att kopplar man ström "från fel håll" så kan man ha otur och bränna massa boxar och skit. Vore ju synd om du kom in i bilen men inte kan använda den. Vet inte hur det är med din men kolla upp det innan.

Ett vettigt påpekande men jag har provat denna taktik på en Jaguar XJR... Det gick bra. Jorda på kaross och dra ur flatstiftet till plus och koppla på den där. Helst med batteri/starter så undviker du strömrusningar.

Börjar övriga P-ljus lysa tror jag du är hemma där...

Okaj..får se till att koppla rätt då, låter fortfarande lockande att dra en ruta :p

Ska testa idag, hoppas verkligen att det fungerar..

Uteslutit metoden med att bända upp dörren då Primeran har nått speciellt system där man inte kan låsa upp innefrån med snöre å en bit rör.

Näpp, när strömmen tagit slut går den inte att öppna så, stöldskydd.

Är inte svårt att koppla, gör som dieselsmurfen skrev.
En lite pluskabel till glödlampsflatstiftet och sedan en liten minuskabel till chassit, karossen, skruv, koppla inte med klantiga startkablar direkt från en startad bil (men gör det från en avstängd bil), lätt få rusning och komma åt lite varsomhelst med de stora klämmorna.

(såg nu att du är ute i skrivande stund, hoppas det går bra, medd hur det gick, ingen elektronik i en P11 som kan ta skada av detta, är inte så sofistikerade bilar bara rå fungerande japsteknologi)

Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

Evildan skrev:

audicarsismine skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Ett vettigt påpekande men jag har provat denna taktik på en Jaguar XJR... Det gick bra. Jorda på kaross och dra ur flatstiftet till plus och koppla på den där. Helst med batteri/starter så undviker du strömrusningar.

Börjar övriga P-ljus lysa tror jag du är hemma där...

Okaj..får se till att koppla rätt då, låter fortfarande lockande att dra en ruta :p

Ska testa idag, hoppas verkligen att det fungerar..

Uteslutit metoden med att bända upp dörren då Primeran har nått speciellt system där man inte kan låsa upp innefrån med snöre å en bit rör.

Näpp, när strömmen tagit slut går den inte att öppna så, stöldskydd.

Är inte svårt att koppla, gör som dieselsmurfen skrev.
En lite pluskabel till glödlampsflatstiftet och sedan en liten minuskabel till chassit, karossen, skruv, koppla inte med klantiga startkablar direkt från en startad bil (men gör det från en avstängd bil), lätt få rusning och komma åt lite varsomhelst med de stora klämmorna.

(såg nu att du är ute i skrivande stund, hoppas det går bra, medd hur det gick, ingen elektronik i en P11 som kan ta skada av detta, är inte så sofistikerade bilar bara rå fungerande japsteknologi)

Börjar med att tacka er allihoppa för alla tips, försökte som sagt att koppla som Dieselsmurfen skrev, det gick inte alls, försökte återigen med en halvbruk låsolja osv i förardörren och det gick inte det heller, försökte komma åt knapparna för att fälla sätet från bagageluckan, kan säga att en hatthylla i plåt är ju fan sämst...vad mer testade jag...jo jag testade att svära och skrika på bilfan, men det gick inte heller,  så gick hem och letade efter en längre stålpinne, satte fast en skruv i den så den blev "L" formad och körde in den genom grillen, drog i vajern till huvlåset och en trasig grill senare och huven var öppen.   Lyckan som uppstår när man lyckats!!! Så på med startkablar å bilen startade utan problem big_smile

Evildan
21 mars 2013 ·

De Nada, jag som trodde att Hörbybonnen, Jag och Dieselsmurfen hade ngt på gång där...snyft.
Nåväl, du kom in i den utan alltför mkt våld, väl slitet.

Tror det var sista gången du åkte med dimljusen på? wink

Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

Evildan skrev:
De Nada, jag som trodde att Hörbybonnen, Jag och Dieselsmurfen hade ngt på gång där...snyft.
Nåväl, du kom in i den utan alltför mkt våld, väl slitet.

Tror det var sista gången du åkte med dimljusen på? wink

Ja, lite våld löser det mesta :p mycket våld löser allt big_smile

Njae, såhär var det, den skulle ombesiktigas, så pappa fick åka dit då jag hade skola, besiktningsgubben vred om ljusvredet till halvljus av nån konstig anledning (halvljuset är alltid på så man behöver aldrig röra vredet), men han vred aldrig tillbaka skiten, farsan hörde ett tjutande ljud men han sket la i det, å så var det ljust ute så han såg inte att halvljuset lös så batteriet tömdes, på primeran lyser det även om man drar ut nyckel å låser och vredet är vridit :p  Kör aldrig med dimljus big_smile

Evildan
21 mars 2013 ·

audicarsismine skrev:

Evildan skrev:
De Nada, jag som trodde att Hörbybonnen, Jag och Dieselsmurfen hade ngt på gång där...snyft.
Nåväl, du kom in i den utan alltför mkt våld, väl slitet.

Tror det var sista gången du åkte med dimljusen på? wink

Ja, lite våld löser det mesta :p mycket våld löser allt big_smile

Njae, såhär var det, den skulle ombesiktigas, så pappa fick åka dit då jag hade skola, besiktningsgubben vred om ljusvredet till halvljus av nån konstig anledning (halvljuset är alltid på så man behöver aldrig röra vredet), men han vred aldrig tillbaka skiten, farsan hörde ett tjutande ljud men han sket la i det, å så var det ljust ute så han såg inte att halvljuset lös så batteriet tömdes, på primeran lyser det även om man drar ut nyckel å låser och vredet är vridit :p  Kör aldrig med dimljus big_smile

Våld, så rätt så rätt. grill lättbytt på den där så...problem solved.

Aha, tänkte att positionsljusen blev kvarglömda på efter pos o dimljus, då hade jag fel..igen, inte min dag tydligen wink
nä, i japs kan det plinga och pipa om dörren är öppen och nyckel är i, dörren öppen och lyse på, bil avstängd och lyse på, bil avstängd och grannen röker böckling i garderoben osv, lätt hänt.

Kebabfrulle
21 mars 2013 · 630 Inlägg

Evildan skrev:

audicarsismine skrev:

Evildan skrev:
De Nada, jag som trodde att Hörbybonnen, Jag och Dieselsmurfen hade ngt på gång där...snyft.
Nåväl, du kom in i den utan alltför mkt våld, väl slitet.

Tror det var sista gången du åkte med dimljusen på? wink

Ja, lite våld löser det mesta :p mycket våld löser allt big_smile

Njae, såhär var det, den skulle ombesiktigas, så pappa fick åka dit då jag hade skola, besiktningsgubben vred om ljusvredet till halvljus av nån konstig anledning (halvljuset är alltid på så man behöver aldrig röra vredet), men han vred aldrig tillbaka skiten, farsan hörde ett tjutande ljud men han sket la i det, å så var det ljust ute så han såg inte att halvljuset lös så batteriet tömdes, på primeran lyser det även om man drar ut nyckel å låser och vredet är vridit :p  Kör aldrig med dimljus big_smile

Våld, så rätt så rätt. grill lättbytt på den där så...problem solved.

Aha, tänkte att positionsljusen blev kvarglömda på efter pos o dimljus, då hade jag fel..igen, inte min dag tydligen wink
nä, i japs kan det plinga och pipa om dörren är öppen och nyckel är i, dörren öppen och lyse på, bil avstängd och lyse på, bil avstängd och grannen röker böckling i garderoben osv, lätt hänt.

Haha, vi har alla våra dagar :p problemet var en trött och okunnig farsa som trodde det var normalt att bilar piper big_smile

HAHA, röker böckling? haha :p

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 mars 2013 · 17 478 Inlägg

Evildan skrev:

audicarsismine skrev:

Evildan skrev:
De Nada, jag som trodde att Hörbybonnen, Jag och Dieselsmurfen hade ngt på gång där...snyft.
Nåväl, du kom in i den utan alltför mkt våld, väl slitet.

Tror det var sista gången du åkte med dimljusen på? wink

Ja, lite våld löser det mesta :p mycket våld löser allt big_smile

Njae, såhär var det, den skulle ombesiktigas, så pappa fick åka dit då jag hade skola, besiktningsgubben vred om ljusvredet till halvljus av nån konstig anledning (halvljuset är alltid på så man behöver aldrig röra vredet), men han vred aldrig tillbaka skiten, farsan hörde ett tjutande ljud men han sket la i det, å så var det ljust ute så han såg inte att halvljuset lös så batteriet tömdes, på primeran lyser det även om man drar ut nyckel å låser och vredet är vridit :p  Kör aldrig med dimljus big_smile

Våld, så rätt så rätt. grill lättbytt på den där så...problem solved.

Aha, tänkte att positionsljusen blev kvarglömda på efter pos o dimljus, då hade jag fel..igen, inte min dag tydligen wink
nä, i japs kan det plinga och pipa om dörren är öppen och nyckel är i, dörren öppen och lyse på, bil avstängd och lyse på, bil avstängd och grannen röker böckling i garderoben osv, lätt hänt.

Fick mig ett riktigt gott garv där... Jaja, bra att den mullrade igång till slut!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang