Radio antenn strul Audi a4 -98 1,8

Uthil
23 mars 2013 · 61 Inlägg

Hejsan!

Var och köpte en ny bilantenn, för att slippa den fula pinnen på taken, så for och köpte en hajfena istället, monterade in hajfenan i taket, tog bort den gamla förstås, men denna antenn sitter ju fast i en liten dosa, så det är 2 kablar anslutna, den ena är antenn-kabel och den andra har en brun kontakt, Jag antar att denna dosa är som en typ av förstärkare/Filter mot brus.

Men kontakten på hajfenan är s.k pinn kontakt, och orginal är som hona och hane, men som man klickar fast, i någon sorts låsring, typ som en bitshållare,

Jag tänkte som så att jag klipper av kontakterna i hastigheten och sammanlänkar dom i någon sorts skarvhylsa, men när det väl var klippt så kom jag på att det är ju en inre kärna i antennkabeln som är isolerad av någon typ av platsrör.

Så problemet är att hitta någon sorts koppling där imellan, eftersom både kontakterna är klippta, så som det ser ut nu är råkabel mot råkabel, finns det någon möjlighet att lösa detta eller måste jag dra en helt ny antennkabel genom hela bilen, Det måste ju finnas någon skarv någonstans under klädseln på vänster sida i sett ifrån förarplatsen.


Har en följdfråga också, var slutar/börjar skarven till antennkabeln.
Mvh Martin

Uthil
16 april 2013 · 61 Inlägg

Hej! Har sökt i forumet och på nätet? Ingen som kan hjälpa mig med detta bekymmer?

it_mutt Avstängd
16 april 2013 · 10 388 Inlägg

Separera dom noga o skarva ihop. Funkar.

Annars är det smidigaste att köpa en adapterkabel...innan man klipper wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Uthil
6 juli 2013 · 61 Inlägg

Jo det är klart, men om man nu har gjort det big_smile för att slippa skarva, klart att det skulle fungera, men det måste ju sitta någon länk till längre fram i bilen som jag kan klicka i denna adapterkabel och förlänga den upp till taket.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang