2007 Audi A6," bromsfel - elfel"

Molles90
24 mars 2013 · 4 Inlägg

Hejsan.

Inatt var jag ute och körde mina föräldrars audi a6 2.0tfsi av årsmodell 2007. Efter en rondell började displayen varna för bromsarna men slutade omedelbart. ungefär 100 meter efter detta hände så kommer nästa varning, Parking Brake Malfunction, och bilen börjar bromsa samt styrning blev urusel och ingen respons vid gas eller något.

När jag bilen står still efter kanten och jag har tagit ur nyckeln ur tändning så startar inte bilen överhuvud taget. Ingen som helst respons och bakbromsarna är helt låsta. Kollade alla säkringar men inget fel på någon av dom. Efter ca 1 timmes problem och inga framsteg så testar jag att starta igen och åter igen ingen respons. Displayen har nu ändrats till informationen.  "A component is not valid, please contact audi workshop"

Den stora frågan är jag behöver få bilen flyttad men eftersom den elektroniska handbromsen är "låst" så undrar jag om man på¨något sätt kan lossa denna manuelt?

Ber om ursäkt för eventuella stav fel.

Tobbetdi Diesel ska man ha!
24 mars 2013 · 482 Inlägg

Det går itne, du behöver en dator för  att kunna släppa på den. Jag misstänker att bilen är servad hos en Audi-verkstad, och således s så har ni fått Mobilitetsgaranti. Då kan ni ringa ett nr och får den bärgad gratis till närmaste Audi-verkstad.
Numret börfinnas med senaste serviceprotokoll alternativt på audis hemsida.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang