SAAB 900: Service, reparation och uppfräschning.

Upprfräschning och service på bruksbilen.
  • 77 Följare
  • 161 722 Visningar
  • Projektet avslutat 16 mars 2018
tktrafik
14 april 2014 · 3 Inlägg

Helt fantastisk tråd detta ju!! Jag råkade spontanköpa en 900 t16 -85 häromdagen, och detta är  ju trevligare än den färggladaste verkstadshandbok för en totalamatör som mig. Tack ar för tråden!!

Volkswagen Transporter "T3 DoppelKabine" (1986)
JohnWayne
14 april 2014 · 5 071 Inlägg

tktrafik skrev:
Helt fantastisk tråd detta ju!! Jag råkade spontanköpa en 900 t16 -85 häromdagen, och detta är  ju trevligare än den färggladaste verkstadshandbok för en totalamatör som mig. Tack ar för tråden!!

Man tackar och känder sig väldigt ärad big_smile

En t16 sa du. Du spontanköper en av mina drömbilar bara så där yikes yikes yikes


Cooooolt big_smile

tktrafik
14 april 2014 · 3 Inlägg

Det ska du verkligen göra!! big_smile Livsfarligt för en som mig att köpa en så komplex bil som är rostig och välanvänd. Men den har varit i händerna på minst ett Saab-freak nyligen, så KANSKE att det inte slutar med förskräckelse... wink Verkligen genomtrevlig tråd cool

Volkswagen Transporter "T3 DoppelKabine" (1986)
bompyride
23 juli 2014 · 227 Inlägg

halloj!
hur har det gått med Saaben? Hoppas att inget tråkigt hänt?
Eller är det orken som tryter?

Hoppas att du hittar tillbaka hit, ser fram emot updates i denna förtjusande tråd. smile

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon
JohnWayne
23 juli 2014 · 5 071 Inlägg

bompyride skrev:
halloj!
hur har det gått med Saaben? Hoppas att inget tråkigt hänt?
Eller är det orken som tryter?

Hoppas att du hittar tillbaka hit, ser fram emot updates i denna förtjusande tråd. smile

Bilen har funkat fint tills för några dagar sen, då både startlås och kopplingens huvudcylinder gav upp på samma gång sad

Landmann
15 januari 2017 · 1 Inlägg

JohnWayne skrev:

bompyride skrev:
halloj!
hur har det gått med Saaben? Hoppas att inget tråkigt hänt?
Eller är det orken som tryter?

Hoppas att du hittar tillbaka hit, ser fram emot updates i denna förtjusande tråd. smile

Bilen har funkat fint tills för några dagar sen, då både startlås och kopplingens huvudcylinder gav upp på samma gång sad

Noen år har jo gått :-)  ... Hva skjedde med prosjekttråden - og hva skjedde med bilen? Og hilsen fra Norge...

Senast redigerat av Landmann (15 januari 2017)

JohnWayne
18 januari 2017 · 5 071 Inlägg

Landmann skrev:

JohnWayne skrev:

bompyride skrev:
halloj!
hur har det gått med Saaben? Hoppas att inget tråkigt hänt?
Eller är det orken som tryter?

Hoppas att du hittar tillbaka hit, ser fram emot updates i denna förtjusande tråd. smile

Bilen har funkat fint tills för några dagar sen, då både startlås och kopplingens huvudcylinder gav upp på samma gång sad

Noen år har jo gått :-)  ... Hva skjedde med prosjekttråden - og hva skjedde med bilen? Og hilsen fra Norge...

Trevligt med norska besökare big_smile big_smile big_smile

Bilen rullar alla dagar. Den gick tyvärr inte genom besiktningen så nu står byte av bakre bromsskivor på meny.

Donvito
28 juni 2017 · 964 Inlägg

Har missat denna bilen ,kul tråd .Har haft många 900 genom åren ,gardet var ganska bra bilar.
Hade en 81 a EMS som borrades upptill 2;2 liter och lite annat smått o gott den gick riktigt fint

Volvo Pv (1957)
Mercedes E500 4matic "Amg" (2009)
Volvo P1800 (1965)
JohnWayne
2 juli 2017 · 5 071 Inlägg

Donvito skrev:
Har missat denna bilen ,kul tråd .Har haft många 900 genom åren ,gardet var ganska bra bilar.
Hade en 81 a EMS som borrades upptill 2;2 liter och lite annat smått o gott den gick riktigt fint

Tackar smile Lite av Saabnörd själv fastän man gillar jänkare också. Kollade på din P-1800 renovering. Snyggt jobbat. Det kräver otroligt mycket att genomföra en renovering på så hög nivå.
Tummen upp smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang