Peugeot v6 coupe - 97

geting11
4 april 2013 · 20 Inlägg

Hej hej!
Jag köpte en peugeot coupe i går, där det saknades stereo.
Skulle försöka koppla in en stereo i den idag, men får ej ihop det med kablarna.
Han som ägde bilen innan har dragit och kopplat kablar till slutsteg, och bas, men har nog aldrig kopplat en stereo. inte att döma efter hur kablarna var ihop satta. där finns sjukt många kablar, och många med samma färger ?
Lite irriterande med tanke på att man inte lyckas hitta rätt kabel till rätt kabel på stereon...,

Min fråga är följande.
Finns det någon som har ett kopplings schema till bilstereo på denna eller nyare årsmodell ?
eller finns det någon som har en bild på hur det skal se ut när en stereo är korrekt inkopplad kabel (från org.) till kabel på stereon ?

Hade varit enormt tacksam då jag inte får någon rätsida på vilken kabel som går vart ?!

Tacksam för snabba svar / bilder !

JUSTer
4 april 2013 · 451 Inlägg

Du kan mäta var 12v och 12vkonstat är, sen hittar du Jorden, högtalaren kablarna testar du genom att sätta ett par kablar på ett AA batteri

t.ex..

En multimeter är a.o

Senast redigerat av JUSTer (4 april 2013)

geting11
4 april 2013 · 20 Inlägg

satt igår och testade detta, men där finns kablar som det absolut inte skal finns ström på somligger i fullspänning hela tiden, exempelvis finns där en gul jord sladd som inte skal vara strömförande, men de blixtrade som fan !"

JUSTer
4 april 2013 · 451 Inlägg

geting11 skrev:
satt igår och testade detta, men där finns kablar som det absolut inte skal finns ström på somligger i fullspänning hela tiden, exempelvis finns där en gul jord sladd som inte skal vara strömförande, men de blixtrade som fan !"

Ja om den ligger mot jord så blir det kortis

Lämna bilen till verkstad, 1 timmes jobb,

annars börja med kolla alla säkringar är hela innan du mäter på kablarna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang