Bilen låser sig när jag ska öppna dörren Volvo 940

Jonathan_A Volvo PV
21 april 2013 · 220 Inlägg

Det är så att på min brors 940 sedan så låser sig centrallåst när man ska öppna förardörren. Nycklarna satt i bilen och bilen var upplåst (men alla dörrar var stängda) så skulle jag öppna förardörren så när man drar i handtaget så låser sig centrallåset. Ganska irriterande när nyklarna sitter i bilen, och den låser sig ganska ofta.
Öppnar man någon annan dörr är det inga problen. Har aldrig varit med om något liknande innan, vad kan det vara för fel? Läste om att det sitter någon givare, eller kontakt i förardörren, kan det vara den som spökar?

Tack på förhand! smile

Swedenrockers Living life on two wheels.....
21 april 2013 · 835 Inlägg

Visst kan det var givaren som ger en låssignal men då är det nog inte det primära problemet utan det är nog ett annat problem som förorsakar det, t.ex kärvande mekanik. Lossa dörrsidan och kontrollera visuellt verkar vara det enklaste att börja med tycker jag.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
kjammolle
8 november 2013 · 2 Inlägg

Jag har precis samma fel på min 945:a -96! Så fort man slänger igen förardörren så går låspinnen ner halvvägs och dörren låser sig. Vid upplåsning får man vrida nyckeln tre gånger innan låspinnen går hela vägen upp. Idag blev problemet dock ännu värre eftersom man är tvungen att hålla nycken vriden samtidigt som man öppnar handtaget för att överhuvudtaget kunna komma in i pärlan wink Problemet är endast på förardörren och allt uppkom efter en kraftig inbromsning så hela bilen låste sig?! Hjälp!

Jonathan_A Volvo PV
10 november 2013 · 220 Inlägg

Jag bytte ut låskistan på förardörren har jag för mej. Om du plockar ner dörrsidan så ser du en svart dosa med en vit plastgrej på som det sitter ett stag på, tror de e det staget som går till låspinnen. Den vita plastgrejen åker in och ut när man låser och låser upp centrallåset. Den var helt slapp på min bil. Jag har för mej att denna svarta dosa med den vita grejen på sitter fast i låskistan...kommer inte ihåg riktigt. Men kolla om den vita grejen är slapp på din och byt ut det som behöver bytas smile Hoppas du förstår!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang