Vad är det i reserhjulsbalja på 745? (Grej med uttag)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 april 2013 · 14 007 Inlägg

christAfer skrev:

Vettemannen skrev:

Putteliten skrev:

Självklart var det en Hi-top, från -87 med boomerang på taket med! smile Missade den detaljen. tongue

Satt en 305 i den som blocket sparck på, så den byttes till en chippad 350. Gick fint som fasen, å man va kung på skolutflykterna!

Jaa, det kan jag verkligen förstå! smile

/Benny

Bara kul att lära sig hur telefoner var förr wink

Evolutionen gick framåt och vi överlevde trots dessa rätt så groteska telefoner om man jämför med dagens smidiga lurar men då var det riktig Hi-Tech!!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
27 april 2013 ·

mera "nostalgi" köpte -95 en Nokia 101
http://www.google.se/imgres?imgurl=http … CB0Q9QEwAA
vill minnas att den kostade runt 9000kr med pottabonnemang, tre ringsignaler, låg, hög samt tyst wink

Putteliten
27 april 2013 · 9 068 Inlägg

Kan ju tillägga det med att dålig mottagning och utan anledning avbrutna samtal fanns ju inte med dessa telefoner heller.

Brådhis * Voff voff *
28 april 2013 · 10 244 Inlägg

Putteliten skrev:
Kan ju tillägga det med att dålig mottagning och utan anledning avbrutna samtal fanns ju inte med dessa telefoner heller.

Precis, dock gick det att höra när 450:in bytte sändare. Ett ljud man sannolikt aldrig får höra igen då både 450 och 900-nätet är nedlagt.

Apropå personsökare så hade dom, iaf senare, 0740 som "riktnummer". Iaf rätt säker på att min hade det. Men jag har oxå ett svagt minne av att dom hade ett annat nummer först, precis som Vettemannen skriver.

Minns även att min pappa hade nå´n telefon i bilen, innan han fick 450:in, där man ropade upp en basstation med en hederlig bakelitlur. smile Men se´n övergick han till en AP 450. Minns oxå det som skrivits om att en tvåa las till. Minns dock inte riktigt när men jag har för mig det var runt 1990 (Sommaren i City...).

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (28 april 2013)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
28 april 2013 · 938 Inlägg

Putteliten skrev:
Kan ju tillägga det med att dålig mottagning och utan anledning avbrutna samtal fanns ju inte med dessa telefoner heller.

Utveckligen går inte bara framåt, den går fort bakåt med bitvis... tongue   Tycker täckningen bara blir sämre å sämre för var dag som går nästan...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 april 2013 · 14 007 Inlägg

TobbeE_87 skrev:

Putteliten skrev:
Kan ju tillägga det med att dålig mottagning och utan anledning avbrutna samtal fanns ju inte med dessa telefoner heller.

Utveckligen går inte bara framåt, den går fort bakåt med bitvis... tongue   Tycker täckningen bara blir sämre å sämre för var dag som går nästan...

Men är det inte så för att man bygger in så in i helvete med funktioner i telefonerne idag men man glömmer bort täckningsbiten. Det spelar ingen roll hur "smarta" telefonerna är, hur mycket dom kan om inte täckningen finns. Jag tror att man som jag klarar sig bättre med en "Dumfån" istället för en "Ifån"!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
28 april 2013 ·

Vettemannen skrev:

TobbeE_87 skrev:

Putteliten skrev:
Kan ju tillägga det med att dålig mottagning och utan anledning avbrutna samtal fanns ju inte med dessa telefoner heller.

Utveckligen går inte bara framåt, den går fort bakåt med bitvis... tongue   Tycker täckningen bara blir sämre å sämre för var dag som går nästan...

Men är det inte så för att man bygger in så in i helvete med funktioner i telefonerne idag men man glömmer bort täckningsbiten. Det spelar ingen roll hur "smarta" telefonerna är, hur mycket dom kan om inte täckningen finns. Jag tror att man som jag klarar sig bättre med en "Dumfån" istället för en "Ifån"!!! smile

/Benny

Den dagen man kan ladda en Ifån med statisk elektricitet kommer nog även jag skaffa en sådan, har sett att det antagligen görs rigorösa fältprover på detta framtida laddningssystem för varenda snoris som har en sådan sitter och smeker skärmen oavbrutet, att det går att ringa med dom är jag däremot mkt osäker på för det har jag aldrig ett ngn göra, dom bara smeker och smeker...pervos.

Min Nokia 101 900NMT hade jag 010 på ända fram till 2000 då batteriet gav med sig, då köptes det en misslyckad Motorola Micro-Tac som snabbt returnerades till förmån för en Nokia 3310.

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
29 april 2013 · 938 Inlägg

Vettemannen skrev:

TobbeE_87 skrev:

Putteliten skrev:
Kan ju tillägga det med att dålig mottagning och utan anledning avbrutna samtal fanns ju inte med dessa telefoner heller.

Utveckligen går inte bara framåt, den går fort bakåt med bitvis... tongue   Tycker täckningen bara blir sämre å sämre för var dag som går nästan...

Men är det inte så för att man bygger in så in i helvete med funktioner i telefonerne idag men man glömmer bort täckningsbiten. Det spelar ingen roll hur "smarta" telefonerna är, hur mycket dom kan om inte täckningen finns. Jag tror att man som jag klarar sig bättre med en "Dumfån" istället för en "Ifån"!!! smile

/Benny

Betydligt bättre täckning i min sony smartphone än i min gamla nokia dumfån... Tror inte de är där problemet sitter, utan i operatörernas nät...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang