Angående: Brostugan 2013 varje onsdag 18:00-21:00 med start 1:a maj!!!

NKM-Victor
12 juni 2013 · 49 Inlägg

Yeees!  Känns vettigt att dyka upp idag :-)

Victor @ NKM Racing Team
Ambassadör @ timeattack.nu
NKM -> Facebook
Nagli
12 juni 2013 · 104 Inlägg

Tänkte nog svänga förbi idag! smile

Volkswagen Golf R "Pebban" (2017)
Decerto
12 juni 2013 · 404 Inlägg

Gick det bra men han som smällde på bron?

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Dotzie
12 juni 2013 · 485 Inlägg

Han klev i allafall ur bilen för egen maskin, han passerade mig i vänsterfil då jag precis svängde ut på drottningholmsvägen, sedan bytte en bil i höger körfält till vänster körfält och olyckan var ett faktum, den gröna golfen väjade höger och fetatade in i skuffen på en bil i höger körfält och sedan rakt in i räcket på höger sida för att sedan studsa ut och via ännu en bil, in i räcket på vänster sida och där blev det stopp, det såg väldigt väldigt ruskigt ut. Jag hoppas verkligen att ingen blev skadad sad. Det blir nog svårt snubben att förklara denna felparkering tror jag, verkligen jättetråkigt för de som oskyldigt drabbades av detta och tur i oturen att ingen fotgängare eller cyklist färdades på bron just vid detta tillfälle. I övrigt en trevlig kväll med god glass och fina bilar.

My car Brings Me Women
Kuffe Audi:ot
12 juni 2013 · 183 Inlägg

Ruskig smäll det. Hoppas de flesta fick sig en tankeställare trots att en o annan gav järnet efter olyckan.
Såg någon vad som hände med V70:n som blev påkörd? Skuffen flög upp men bilen fortsatte rulla sakta över bron. När jag åkte så var bilen borta

Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines.
zatch
12 juni 2013 · 1 Inlägg

Var en ordentlig smäll, såg inte själva händelsen, men åkte förbi senare då bilarna stod kvar, Golfen såg ut att vara ordentligt tryckt i fronten och läckte på både ett och annat ställe. Föraren stod en bit bort med polis i sällskap. Då ambulansen begav sig därifrån relativt snabbt hoppas man att det var för att det gick bra för alla inblandade.

Var han som blev påkörd bakifrån så att backluckan flög upp tog vägen är ett mysterium, kanske inte ville prata med blåljuskåren bara... roll

Senast redigerat av zatch (12 juni 2013)

Chance favors the prepared mind...!
Decerto
12 juni 2013 · 404 Inlägg

Dotzie skrev:
Han klev i allafall ur bilen för egen maskin, han passerade mig i vänsterfil då jag precis svängde ut på drottningholmsvägen, sedan bytte en bil i höger körfält till vänster körfält och olyckan var ett faktum, den gröna golfen väjade höger och fetatade in i skuffen på en bil i höger körfält och sedan rakt in i räcket på höger sida för att sedan studsa ut och via ännu en bil, in i räcket på vänster sida och där blev det stopp, det såg väldigt väldigt ruskigt ut. Jag hoppas verkligen att ingen blev skadad sad. Det blir nog svårt snubben att förklara denna felparkering tror jag, verkligen jättetråkigt för de som oskyldigt drabbades av detta och tur i oturen att ingen fotgängare eller cyklist färdades på bron just vid detta tillfälle. I övrigt en trevlig kväll med god glass och fina bilar.

Om man bortser från att någon var tung i högerfoten låter det som att någon inte använde backspeglarna. Jag är fan alltid livrädd för såna som inte verkar ha uppsyn bakåt, Då är det 2km avstånd som gäller.

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
wadde Tryck och pys-åka
12 juni 2013 · 884 Inlägg

Jag tog ett par ord med snutarna på brommaplans okq8 efteråt.
Enligt dem så var det ingen som blev skadad av olyckan. Killen fick skjuts hem och golfen på bärgare till bilkyrkogården.
De övriga bilarna kunde köra därifrån.

Dom kunde inte säga vad hans förklaring till olyckan var, men sa mellan raderna att det möjligen gått lite fort.
Även om nån form av olämplig körning var inblandad så är iallafall jag glad att han klara sig fint.

Tänk på dethär allihopa, nästa gång man jagar race och ska titta.
Det händer ordentliga smällar när det inte ens är race på G.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Super_motard good riddance... fuck you!
13 juni 2013 · 36 Inlägg

Väldigt synd på ett tufft bygge!

Volvo 360 "Citronen" (1988)
Dotzie
13 juni 2013 · 485 Inlägg

Precis smile och oftast inte blinkers

Decerto skrev:

Dotzie skrev:
Han klev i allafall ur bilen för egen maskin, han passerade mig i vänsterfil då jag precis svängde ut på drottningholmsvägen, sedan bytte en bil i höger körfält till vänster körfält och olyckan var ett faktum, den gröna golfen väjade höger och fetatade in i skuffen på en bil i höger körfält och sedan rakt in i räcket på höger sida för att sedan studsa ut och via ännu en bil, in i räcket på vänster sida och där blev det stopp, det såg väldigt väldigt ruskigt ut. Jag hoppas verkligen att ingen blev skadad sad. Det blir nog svårt snubben att förklara denna felparkering tror jag, verkligen jättetråkigt för de som oskyldigt drabbades av detta och tur i oturen att ingen fotgängare eller cyklist färdades på bron just vid detta tillfälle. I övrigt en trevlig kväll med god glass och fina bilar.

Om man bortser från att någon var tung i högerfoten låter det som att någon inte använde backspeglarna. Jag är fan alltid livrädd för såna som inte verkar ha uppsyn bakåt, Då är det 2km avstånd som gäller.

My car Brings Me Women
Dotzie
13 juni 2013 · 485 Inlägg

Kloka ord tycker jag smile...det går inte att ta något för givet i stockholmstrafiken...det gäller se till att man har marginaler hela tiden...neutral


wadde skrev:
Jag tog ett par ord med snutarna på brommaplans okq8 efteråt.
Enligt dem så var det ingen som blev skadad av olyckan. Killen fick skjuts hem och golfen på bärgare till bilkyrkogården.
De övriga bilarna kunde köra därifrån.

Dom kunde inte säga vad hans förklaring till olyckan var, men sa mellan raderna att det möjligen gått lite fort.
Även om nån form av olämplig körning var inblandad så är iallafall jag glad att han klara sig fint.

Tänk på dethär allihopa, nästa gång man jagar race och ska titta.
Det händer ordentliga smällar när det inte ens är race på G.

My car Brings Me Women
Zorz Touch by U
13 juni 2013 · 910 Inlägg

JAg tycker att det var synd att människor inte använder backspeglar men så sant som det är sagt gick det säkert lite fort oxå...

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
eL0F
13 juni 2013 · 1 090 Inlägg

nån som har bild? såg bara massa köer sad

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Dotzie
13 juni 2013 · 485 Inlägg

Här kommer lite andra foton smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/158/157540/157540-8b8e75628b6c3fe44fe3559bbaee101f_tn.jpg

En klassiker ( i bakgrunden Golfen som kraschade)
https://www1.garaget.org/gallery/images/158/157540/157540-72362b028d17247f7e2209bd8997cd9a_tn.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/158/157540/157540-84d67828e01611660d78d2ad12e31eb0_tn.jpg

Riktigt mycket folk smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/158/157540/157540-032661d2a027fd52834715548e174319_tn.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/158/157540/157540-785af0c1c84bd088593efd54a88f20d6_tn.jpg

Grym lack eller folie på klassisk beemer smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/158/157540/157540-c7bae5048fd17275b5532e4c8fb6ea28_tn.jpg

Senast redigerat av Dotzie (13 juni 2013)

My car Brings Me Women
PerArne Mycke vill ha mer...
13 juni 2013 · 611 Inlägg

Jäklar va bilar, synd man inte åkte dit, jag fastande i hotellbaren med några kolleger istället big_smile

//Per-Arne
Decerto
13 juni 2013 · 404 Inlägg

Ja det var den bästa onsdagen i år.

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
eL0F
14 juni 2013 · 1 090 Inlägg

Decerto skrev:
Ja det var den bästa onsdagen i år.

har du LED-lampor i fronten?? big_smile

mötte dig vid södra station för nån vecka sen..

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Decerto
14 juni 2013 · 404 Inlägg

orkavaradu skrev:

Decerto skrev:
Ja det var den bästa onsdagen i år.

har du LED-lampor i fronten?? big_smile

mötte dig vid södra station för nån vecka sen..

Jepp. Skulle vara positionsljus inför besiktningen men fick fel lampor. så nu sitter det blåa led i fronten. Ska bytas till vita när jag orkar.

Mötte jag dig när du körde? har för mig att jag hälsade(eller så var det på någon annan gul bil:D).

Senast redigerat av Decerto (14 juni 2013)

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
eL0F
14 juni 2013 · 1 090 Inlägg

Decerto skrev:

orkavaradu skrev:

Decerto skrev:
Ja det var den bästa onsdagen i år.

har du LED-lampor i fronten?? big_smile

mötte dig vid södra station för nån vecka sen..

Jepp. Skulle vara positionsljus inför besiktningen men fick fel lampor. så nu sitter det blåa led i fronten. Ska bytas till vita när jag orkar.

Mötte jag dig när du körde? har för mig att jag hälsade(eller så var det på någon annan gul bil:D).

aa jag vinkade cool  men kom och tänka på det efter.. att det var LED i fronten.

går lixom inte och missa din bil big_smile har du fått spons av AIK än??

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
VipMartie
14 juni 2013 · 537 Inlägg

Tack för en trevlig kväll!

Mitt bidrag:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3737707

MVH / Martie

:: MartieCars.com ::..:..::.
Mitsubishi Grandis "EvoBussen" (2005)
Mitsubishi Outlander Turbo "Evolander" (2006)
Honda Civic 1.8 Sport FK2 "Diamantbilen" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang