El till dragkrok Ford Focus 2007

KireRep
8 maj 2013 · 6 Inlägg

För det första, Bilel är inte min starka sida.
Som det ser nu så har jag köpt en komplett sats från nätet och monterat hårdvaran (dragkroken) men inte elen.
Nu skulle jag vilja ha hjälp med att få tag på ett elschema eller om någon har tips om var det är bra att koppla på.
Har kollat en del och det verkar finnas en del framdraget i bagaget. Det finns en kort kabelhärva som börjar högerbak i bagaget och går ut till en kontakt under bilen sedan finns det en anslutning på samma sida som ser ut att gå ini kabelhärvan. Så jag skulle tro att det till viss del är fördraget från fabrik. Tänkte alltså klippa av kontakten från härvan och koppla in den lilla svarta låda (CANBUSS)som kom med draget  men innan jag klipper kontakten så skulle det kännas bra att få lite mer koll. 

Så kan man anta att det är förberett eller måste jag koppla in mig på elen till resp lampa?

xXSammy
9 maj 2013 · 6 569 Inlägg

Du kopplar direkt in på bakljusen i den focusen. 2011.25 (nya) focusen måste du programmera via datorn.

I fords elsats ingår rätt kablage, styrenhet och relä.

De/Dem
KireRep
21 maj 2013 · 6 Inlägg

Tack, fick till det nu. Var lite orolig att gå in på original trådarna men det funkar fint.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang