Nya regplåtar 2014!

zemet
11 maj 2013 · 4 035 Inlägg

Djo skrev:

crescentcompact skrev:
Plastskyltarna togs troligen bort pga att de inte höll särskilt länge. Sedan tycker jag som joH900 att skyltar med EU-symbol inte passar på äldre bilar. Uppmanar alla här som har veteranbilar att skriva till MHRF och be dom ta detta med Transportstyrelsen för att de ska undanta veteranbilar från EU-symbol.

/Fredrik

Problemet är ju inte att eu skyltar inte passar på veteranbilar. Dom passar verkligen inte på någon bil överhuvudtaget. Tycker att man ska få bestäma själv istället för att bli på prakad en eu skylt.

Det stog ju att det skulle bli lättare att få en usaskylt så det är ju en fördel iaf.

Constantine
11 maj 2013 · 679 Inlägg

Jag har väl inte något emot EU skyltar direkt på modernare bilar, men jag kan däremot inte förstå mig på folk som fortfarande åker runt i dessa fula och äckliga plastskyltar, usch kasta skiten. Äldre bilar ska ju såklart inte ha EU märket, det passar inte in för 5 öre.

Highway_Outlaw
11 maj 2013 · 198 Inlägg

mickius skrev:

AnAxx skrev:
Det vore illa om de smetar på EU-loggan på personliga nummerplåtar.

Det gör dom inte

Det ser tyvärr ut så.

http://www.transportstyrelsen.se/Global … -01-01.pdf

Kastlosa
11 maj 2013 · 109 Inlägg

Har just haft fått små usa-skyltar till min bil å när jag pratade med handläggaren i April sa han att det INTE blir lättare å få usa-skyltar utan svårare å att det blev bestämt den 26/3 pga trängselskatten där dom små skyltarna inte syns.

Bobzza
11 maj 2013 · 273 Inlägg

Undrar hur många lager man ska beställa upp av original, EU skyltar är så äckligt fult

Kollan
11 maj 2013 · 618 Inlägg

Ja det är klart Storebror EU ska bestämma..

Dra åt helvete fjollsverige.

thelaughingmadman
11 maj 2013 · 711 Inlägg

Ville bara inflika med att jag tycker att EU-skyltar är jättefult, det verkar ju som ingen i tråden redan konstaterat det.

Trevlig kväll smile

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
caromania Forummoderator
11 maj 2013 · 9 296 Inlägg

Jag kan bara ha EU-skyltar på min bil. De andra är för korta för min original gjutna skylthållare. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
loudness
11 maj 2013 · 4 554 Inlägg

om man kollar på ritningarna så har ju även de personliga (utom en) eu märke...
håller med er andra, skitfult så får bunkra upp med en uppsättning extra tongue

OpelP1
11 maj 2013 · 1 412 Inlägg

Jaha, där ser man.

Känner dock inte att det spelar så stor roll för min del med den där eu-märkningen då det inte är något som stör mig.

Senast redigerat av OpelP1 (11 maj 2013)

Constantine
11 maj 2013 · 679 Inlägg

OpelP1 skrev:
Jaha, där ser man.

Känner dock inte att det spelar så stor roll för min del med den där eu-märkningen då det inte är något som stör mig.

Haha då är vi nog de ända som tycker så, alla andra verkar ju hata så mycket på EU märket tongue

OpelP1
11 maj 2013 · 1 412 Inlägg

Constantine skrev:

OpelP1 skrev:
Jaha, där ser man.

Känner dock inte att det spelar så stor roll för min del med den där eu-märkningen då det inte är något som stör mig.

Haha då är vi nog de ända som tycker så, alla andra verkar ju hata så mycket på EU märket tongue

Ja det verkar så. smile
Inte ens på veteranbilar stör det mig.

Tobbetdi Diesel ska man ha!
11 maj 2013 · 482 Inlägg

Eu-märkningen kan få vara kvar, emn bara man slipper en blå bakgrunden, det skär sig så jäkligt på en svart bil med gröna detaljer. Eu symbol med vit eller grön bakgrund hade varit nåt big_smile, eller bäst av allt - ingen alls.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
crescentcompact
11 maj 2013 · 280 Inlägg

Ingen som har upptäckt "identifieringsmärket" bland skyltritningarna?

Vad är det för något?

/Fredrik

Senast redigerat av crescentcompact (11 maj 2013)

fluppidupp ...
11 maj 2013 · 757 Inlägg

som tidigare inlägg här i tråden så kan det vara bra att göra en namninsamling och ge till typ motormännens riksförbund och kräva att skyldning utan EU märke ska finnas alternativt att dom som vill ha det får klistra dit det själva. annars kan man ju lika gärna bara låta folk göra plåtskyltar själva tongue

Kanelbullen
11 maj 2013 · 1 722 Inlägg

vad har alla emot "eu märket"? ?? stör mig inte på det......

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
plankan
11 maj 2013 ·

Beställde precis en omgång utan EU givetvis tongue

fluppidupp ...
11 maj 2013 · 757 Inlägg

Kanelbullen skrev:
vad har alla emot "eu märket"? ?? stör mig inte på det......

för det ser inte så fint ut? för att vi tvingas göra reklam för något som andra röstat fram som man kanske röstat nej till.

plankan
11 maj 2013 ·

robzter skrev:

Kanelbullen skrev:
vad har alla emot "eu märket"? ?? stör mig inte på det......

för det ser inte så fint ut? för att vi tvingas göra reklam för något som andra röstat fram som man kanske röstat nej till.

+1 smile

fluppidupp ...
12 maj 2013 · 757 Inlägg

glömde tillägga att iaf på dom gamla skyltarna så var dom mycket bredare och passar inte alltid i försänkningen i bakluckan/kofångaren vilket gjorde att dom vart otroligt fult placerade.

men något jag ser som skumt är att på den "normala" skylten så har dom inte smalat av den till den modellen utan EU-märkning utan ha behållt den bredare. detta kommer resultera i att jättemånga bilar kommer behöva "USA" skyltar. hade dom isf tryckt ihop bokstäverna och siffrorna och smalat av det hela lite extra så hade det ju fått plats.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang