Nya regplåtar 2014!

caromania Forummoderator
12 maj 2013 · 9 296 Inlägg

robzter skrev:
glömde tillägga att iaf på dom gamla skyltarna så var dom mycket bredare och passar inte alltid i försänkningen i bakluckan/kofångaren vilket gjorde att dom vart otroligt fult placerade.

men något jag ser som skumt är att på den "normala" skylten så har dom inte smalat av den till den modellen utan EU-märkning utan ha behållt den bredare. detta kommer resultera i att jättemånga bilar kommer behöva "USA" skyltar. hade dom isf tryckt ihop bokstäverna och siffrorna och smalat av det hela lite extra så hade det ju fått plats.

Höjden är ju densamma? Förut var den omärkta skylten 480x110. 480mm skylten försvinner, nu blir alla 520mm långa. Även USA-skylten är 110mm hög. Eller är det det du menar, att 480mm skylten inte längre finns? Läser "smalnat av" som höjden..?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
xXSammy
12 maj 2013 · 6 569 Inlägg

Tycker eu-skylten passar bättre i bak på min bil än usa skylten..fram är det ju pinsamt.

Äldre bilar ser dock inte bra ut med eu-skylt.

De/Dem
birka76 BASS GLAD
12 maj 2013 · 1 381 Inlägg

kan man inte välja bort den där fula eu sakn så är de ju bara klippa bort skiten alllså ..
vägrar ha de på bilen alllså ,,

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
Antinoxious - Always Faithful
12 maj 2013 · 507 Inlägg

Det är ju tyvärr så att dom som i slutändan bestämmer såna här saker sitter och kör runt i en liten miljöbil som dom inte har minsta koll på hur den fungerar, och bryr sig inte heller. Dom hoppas på att den funkar varje dag och tror dom är duktiga och "miljömedvetna".
Dom bryr sig inte ett smack om hur fult det kommer vara med EU-Skyltar på bilar som faktiskt är fina.

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
JaggaChafen Tesla Senior Technician
12 maj 2013 · 2 307 Inlägg

Får beställa mig en uppsättning personliga till i reserv då.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
AnAxx
12 maj 2013 · 20 Inlägg

crescentcompact skrev:
Ingen som har upptäckt "identifieringsmärket" bland skyltritningarna?

Vad är det för något?

/Fredrik

Jag har en egen nummerskylt och blev också förvånad av detta, då märket anlände tillsammans med skylten.
Tydligen säger reglerna att man ska smacka på detta fula & otympliga märke på ena sidorutan (höger bak) om man har en personlig nummerskylt.
...det är ju precis det man vill göra om man bemödar sig med att fixa en personlig nummerskylt av estetiska skäl.

Escargot
12 maj 2013 · 33 Inlägg

AnAxx skrev:

crescentcompact skrev:
Ingen som har upptäckt "identifieringsmärket" bland skyltritningarna?

Vad är det för något?

/Fredrik

Jag har en egen nummerskylt och blev också förvånad av detta, då märket anlände tillsammans med skylten.
Tydligen säger reglerna att man ska smacka på detta fula & otympliga märke på ena sidorutan (höger bak) om man har en personlig nummerskylt.
...det är ju precis det man vill göra om man bemödar sig med att fixa en personlig nummerskylt av estetiska skäl.

Men ett sådant märke på rutan kan ju försämra sikten och eventuellt orsaka groteska olyckor! Det blir nog inga klistermärken för min del inte, just på grund av den anledningen. Det kan dom väl inte neka?

Ford E-150 "V8 Econoline" (1994)
Kanelbullen
12 maj 2013 · 1 722 Inlägg

Escargot skrev:

AnAxx skrev:

crescentcompact skrev:
Ingen som har upptäckt "identifieringsmärket" bland skyltritningarna?

Vad är det för något?

/Fredrik

Jag har en egen nummerskylt och blev också förvånad av detta, då märket anlände tillsammans med skylten.
Tydligen säger reglerna att man ska smacka på detta fula & otympliga märke på ena sidorutan (höger bak) om man har en personlig nummerskylt.
...det är ju precis det man vill göra om man bemödar sig med att fixa en personlig nummerskylt av estetiska skäl.

Men ett sådant märke på rutan kan ju försämra sikten och eventuellt orsaka groteska olyckor! Det blir nog inga klistermärken för min del inte, just på grund av den anledningen. Det kan dom väl inte neka?

man sätter den ju på bakrutan ??

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Escargot
12 maj 2013 · 33 Inlägg

Kanelbullen skrev:

Escargot skrev:

AnAxx skrev:

Jag har en egen nummerskylt och blev också förvånad av detta, då märket anlände tillsammans med skylten.
Tydligen säger reglerna att man ska smacka på detta fula & otympliga märke på ena sidorutan (höger bak) om man har en personlig nummerskylt.
...det är ju precis det man vill göra om man bemödar sig med att fixa en personlig nummerskylt av estetiska skäl.

Men ett sådant märke på rutan kan ju försämra sikten och eventuellt orsaka groteska olyckor! Det blir nog inga klistermärken för min del inte, just på grund av den anledningen. Det kan dom väl inte neka?

man sätter den ju på bakrutan ??

Den bakre sidorutan höger, ja? Om man ska svänga vänster i vissa korsningar behöver man ju kolla över axeln genom bakrutan. Vem vet vad som kan gömma sig bakom 70x60mm-lappen? En överlastad 150 ton timmerbil med bristfälliga bromsar? Jag vågar då inte chansa.

Ford E-150 "V8 Econoline" (1994)
granadadr
12 maj 2013 · 7 287 Inlägg

Escargot skrev:

Kanelbullen skrev:

Escargot skrev:

Men ett sådant märke på rutan kan ju försämra sikten och eventuellt orsaka groteska olyckor! Det blir nog inga klistermärken för min del inte, just på grund av den anledningen. Det kan dom väl inte neka?

man sätter den ju på bakrutan ??

Den bakre sidorutan höger, ja? Om man ska svänga vänster i vissa korsningar behöver man ju kolla över axeln genom bakrutan. Vem vet vad som kan gömma sig bakom 70x60mm-lappen? En överlastad 150 ton timmerbil med bristfälliga bromsar? Jag vågar då inte chansa.

japp den ska sitta på hö bakruta ja,, en vän till mig har hyrbilsfirma,, han har haft sådan märken på alla sina bilar i knappt ett år,,
tona rutorna å sätt lappen på lillrutan bak,, klart ingen som bryr sig wink

AnAxx
12 maj 2013 · 20 Inlägg

granadadr skrev:

Escargot skrev:

Kanelbullen skrev:
man sätter den ju på bakrutan ??

Den bakre sidorutan höger, ja? Om man ska svänga vänster i vissa korsningar behöver man ju kolla över axeln genom bakrutan. Vem vet vad som kan gömma sig bakom 70x60mm-lappen? En överlastad 150 ton timmerbil med bristfälliga bromsar? Jag vågar då inte chansa.

japp den ska sitta på hö bakruta ja,, en vän till mig har hyrbilsfirma,, han har haft sådan märken på alla sina bilar i knappt ett år,,
tona rutorna å sätt lappen på lillrutan bak,, klart ingen som bryr sig wink

Jag har ingen "höger bakre sidoruta" så jag väljer att improvisera och lägga den i handskfacket. roll

fluppidupp ...
12 maj 2013 · 757 Inlägg

caromania skrev:

robzter skrev:
glömde tillägga att iaf på dom gamla skyltarna så var dom mycket bredare och passar inte alltid i försänkningen i bakluckan/kofångaren vilket gjorde att dom vart otroligt fult placerade.

men något jag ser som skumt är att på den "normala" skylten så har dom inte smalat av den till den modellen utan EU-märkning utan ha behållt den bredare. detta kommer resultera i att jättemånga bilar kommer behöva "USA" skyltar. hade dom isf tryckt ihop bokstäverna och siffrorna och smalat av det hela lite extra så hade det ju fått plats.

Höjden är ju densamma? Förut var den omärkta skylten 480x110. 480mm skylten försvinner, nu blir alla 520mm långa. Även USA-skylten är 110mm hög. Eller är det det du menar, att 480mm skylten inte längre finns? Läser "smalnat av" som höjden..?

ja med andra ord så blir folk tvugna att ha en bredare skylt. många bilar har redan idag inte plats för det utan det våldas dit det. jag har t ex en försänkning i fronten på en av mina bilar där plåten ska sitta och en lång modell skulle sticka utanför. samma sak med bakluckan.

caromania Forummoderator
12 maj 2013 · 9 296 Inlägg

robzter skrev:

caromania skrev:

robzter skrev:
glömde tillägga att iaf på dom gamla skyltarna så var dom mycket bredare och passar inte alltid i försänkningen i bakluckan/kofångaren vilket gjorde att dom vart otroligt fult placerade.

men något jag ser som skumt är att på den "normala" skylten så har dom inte smalat av den till den modellen utan EU-märkning utan ha behållt den bredare. detta kommer resultera i att jättemånga bilar kommer behöva "USA" skyltar. hade dom isf tryckt ihop bokstäverna och siffrorna och smalat av det hela lite extra så hade det ju fått plats.

Höjden är ju densamma? Förut var den omärkta skylten 480x110. 480mm skylten försvinner, nu blir alla 520mm långa. Även USA-skylten är 110mm hög. Eller är det det du menar, att 480mm skylten inte längre finns? Läser "smalnat av" som höjden..?

ja med andra ord så blir folk tvugna att ha en bredare skylt. många bilar har redan idag inte plats för det utan det våldas dit det. jag har t ex en försänkning i fronten på en av mina bilar där plåten ska sitta och en lång modell skulle sticka utanför. samma sak med bakluckan.

Samma problem har jag fast tvärtom, där passar bara EU-skylt. Innerst inne spelar det ingen roll för mig, det är skitsamma...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
fluppidupp ...
12 maj 2013 · 757 Inlägg

så länge det passar så är det lite skit samma. dock har jag aldrig varit något fan av märkningen då det inte direkt tillfört något.

soyd
13 maj 2013 · 1 853 Inlägg

Escargot skrev:

AnAxx skrev:

crescentcompact skrev:
Ingen som har upptäckt "identifieringsmärket" bland skyltritningarna?

Vad är det för något?

/Fredrik

Jag har en egen nummerskylt och blev också förvånad av detta, då märket anlände tillsammans med skylten.
Tydligen säger reglerna att man ska smacka på detta fula & otympliga märke på ena sidorutan (höger bak) om man har en personlig nummerskylt.
...det är ju precis det man vill göra om man bemödar sig med att fixa en personlig nummerskylt av estetiska skäl.

Men ett sådant märke på rutan kan ju försämra sikten och eventuellt orsaka groteska olyckor! Det blir nog inga klistermärken för min del inte, just på grund av den anledningen. Det kan dom väl inte neka?

Polisen brukar kolla en del på mitt identifieringsmärke när de stoppar mig. Så jag misstänker att om du inte har det synligt så blir det kanske någon forma av böter. Om de nu missar att du inte har det monterat... bara så du vet om det!...

/mvh soyd

TeQuilla
13 maj 2013 · 764 Inlägg

Wööörd... :-D

Pierre_r skrev:
Då kanske jag får beställa nya skyltar till alla mina bilar i år.
För jag vägrar nämligen göra reklam för EU fiaskot och tvingar dom mig så kommer jag såga av flaggan på skylten.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
13 maj 2013 · 2 972 Inlägg

Om alla som hatar EU (och därmed Eu-skyltarna) beställer extra skyltar utan EU-symbol i år så kommer de där 11% stiga radikalt. Vem vet, kanske ändrar dom sig då.. Eller så har ni iaf skyltar ett bra tag framöver - om ni inte byter bil...

Fast "göra reklam för EU" tycker jag låter skojigt och direkt felaktigt. Det är ingen produkt man köper. Vi är med i EU och det kan man tycka vad man vill om - men jag tror inte det blir en folkomröstning huruvida vi ska gå ur eller ej om fler väljer en skylt utan EU-symbol. Och jag tror inte fler skulle rösta på att stanna pga att de sett en regskylt med EU-symbol tongue

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Teho
13 maj 2013 · 237 Inlägg

Någon mer än jag som tänker ansöka om mindre skylten?

En sån där orange rallyskylt vore föjäla coolt att ha på bilen, dock lär det väl vara helt omöjligt att få igenom en sådan ansökan på en vanlig standardbil.

MRosenson
13 maj 2013 · 199 Inlägg

Teho skrev:
En sån där orange rallyskylt vore föjäla coolt att ha på bilen, dock lär det väl vara helt omöjligt att få igenom en sådan ansökan på en vanlig standardbil.

Självklart? Dom är ju till för rallybilar, inte standardbilar..

Senast redigerat av MRosenson (13 maj 2013)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 maj 2013 · 14 042 Inlägg

Teho skrev:
Någon mer än jag som tänker ansöka om mindre skylten?

En sån där orange rallyskylt vore föjäla coolt att ha på bilen, dock lär det väl vara helt omöjligt att få igenom en sådan ansökan på en vanlig standardbil.

Jag tror faktiskt inte du har en chans till att få den lilla skylten.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang