Fjärrstyrt c-lås, startspärr och larm volvo 960

strande Automationselektriker och Svetsare
11 maj 2013 · 111 Inlägg

Har en volvo 940 i garaget som jag tänkte ta det mesta ifrån till min 960. Jag vill ha över fjärrstyrt c-lås, larm och startspärren, en vild gissning är att jag måste flytta över en styrbox eller två och tändningslås för att kablarna lär väl  redan vara färdigdragna eftersom dessa grejer var originaltillbehör eller har jag fel? 940 är årsmodell 1997 och 960 1993.

Volvo 940 "16v Turbo" (1997)
strande Automationselektriker och Svetsare
12 maj 2013 · 111 Inlägg

Ingen verkar kunna detta så jag tar och provar. Någon som har ett elschema över dessa saker eller måste jag prata med bilbolaget?

Volvo 940 "16v Turbo" (1997)
strande Automationselektriker och Svetsare
13 maj 2013 · 111 Inlägg

Då över 100 personer kollat men ingen svarat så fixar jag allt på egen hand. Lås tråd

Volvo 940 "16v Turbo" (1997)
it_mutt Avstängd
13 maj 2013 · 10 388 Inlägg

strande skrev:
Då över 100 personer kollat men ingen svarat så fixar jag allt på egen hand. Lås tråd

Om du nu löser det så är det väl bättre att du postar lösningen här, så någon annan kan få hjälp om de skulle behöva det?

Att folk tittar innebär ju inte per automatik att man -har- svaret. Jag tittade, för nyfikenhets skull, men jag har inte svaret.

Det verkar surt/bittert över att du inte fått svar, men så fungerar forum, man kan inte -räkna- med att garanterat få svar.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
strande Automationselektriker och Svetsare
14 maj 2013 · 111 Inlägg

it_mutt skrev:

strande skrev:
Då över 100 personer kollat men ingen svarat så fixar jag allt på egen hand. Lås tråd

Om du nu löser det så är det väl bättre att du postar lösningen här, så någon annan kan få hjälp om de skulle behöva det?

Att folk tittar innebär ju inte per automatik att man -har- svaret. Jag tittade, för nyfikenhets skull, men jag har inte svaret.

Det verkar surt/bittert över att du inte fått svar, men så fungerar forum, man kan inte -räkna- med att garanterat få svar.

Nej givetvis inte, men så fort man vill ha hjälp med något som har med larm eller startspärr att göra så finns ingen som hjälper och jag är en sådan person som inte orkar vänta med hjälp utan gör det själv istället,  jo jag kan posta lösningen då jag ordnat det.

Volvo 940 "16v Turbo" (1997)
it_mutt Avstängd
14 maj 2013 · 10 388 Inlägg

strande skrev:

it_mutt skrev:

strande skrev:
Då över 100 personer kollat men ingen svarat så fixar jag allt på egen hand. Lås tråd

Om du nu löser det så är det väl bättre att du postar lösningen här, så någon annan kan få hjälp om de skulle behöva det?

Att folk tittar innebär ju inte per automatik att man -har- svaret. Jag tittade, för nyfikenhets skull, men jag har inte svaret.

Det verkar surt/bittert över att du inte fått svar, men så fungerar forum, man kan inte -räkna- med att garanterat få svar.

Nej givetvis inte, men så fort man vill ha hjälp med något som har med larm eller startspärr att göra så finns ingen som hjälper och jag är en sådan person som inte orkar vänta med hjälp utan gör det själv istället,  jo jag kan posta lösningen då jag ordnat det.

Möjligt, jag själv har hjälpt till de gånger jag kunnat. Men visst, det är mycket möjligt att det är ett område som det kommer väldigt lite svar på frågorna på.

Ja, jag tycker det. Tycker det är tråkigt när trådarna inte får avslut. Eller folk bara skriver "jag har fixat det". Det hjälper ju inte riktigt "nästa som behöver".

Så, det tycker jag absolut du ska smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
strande Automationselektriker och Svetsare
14 maj 2013 · 111 Inlägg

it_mutt skrev:

strande skrev:

it_mutt skrev:
Om du nu löser det så är det väl bättre att du postar lösningen här, så någon annan kan få hjälp om de skulle behöva det?

Att folk tittar innebär ju inte per automatik att man -har- svaret. Jag tittade, för nyfikenhets skull, men jag har inte svaret.

Det verkar surt/bittert över att du inte fått svar, men så fungerar forum, man kan inte -räkna- med att garanterat få svar.

Nej givetvis inte, men så fort man vill ha hjälp med något som har med larm eller startspärr att göra så finns ingen som hjälper och jag är en sådan person som inte orkar vänta med hjälp utan gör det själv istället,  jo jag kan posta lösningen då jag ordnat det.

Möjligt, jag själv har hjälpt till de gånger jag kunnat. Men visst, det är mycket möjligt att det är ett område som det kommer väldigt lite svar på frågorna på.

Ja, jag tycker det. Tycker det är tråkigt när trådarna inte får avslut. Eller folk bara skriver "jag har fixat det". Det hjälper ju inte riktigt "nästa som behöver".

Så, det tycker jag absolut du ska smile

Återkommer så fort jag kollat smile

Senast redigerat av strande (14 maj 2013)

Volvo 940 "16v Turbo" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang