Blinkers lyser konstant Cadillac cts -04

Muttley
12 maj 2013 ·

Vänster blinkers har hakat upp sig på cts:en. Det funkar att blinka höger.

Jag har haft av batteriet 1 timme för att se om de behövde nollställas men utan resultat.

Jag har även försökt hitta blinkersrelä i säkringsboxen ute i motorrummet, men kan inte se någon som skvallrar om blinkersen.

Jag har dragit ut säkringen för blinkersen för att de lyser även när nyckeln är uttagen.

Så då jag har fastnat och finner inte reläet så tänkte jag se ifall någon vet var de sitter?
Och var kan man hitta ett relä i sverige? De känns överdrivet att beställa från usa när de enbart gäller ett simpelt relä.

För jag misstänker att de är det som har hakat upp sig.

Tacksam för alla tips.

Presidento Of World
12 maj 2013 · 3 329 Inlägg

Prova att slå på blinkern småhårt..

funkade på min Opel -05..var exakt likadant.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Muttley
12 maj 2013 ·

Menar du på själva glaset? 
De är alla 3 lampor som lyser. Fram, skärm och bak.  Lampan i instrumentpanelen lyser med.  Ska kolla en sväng till strax och se om de går på DRL reläet.

Presidento Of World
12 maj 2013 · 3 329 Inlägg

tkd_rille skrev:
Menar du på själva glaset? 
De är alla 3 lampor som lyser. Fram, skärm och bak.  Lampan i instrumentpanelen lyser med.  Ska kolla en sväng till strax och se om de går på DRL reläet.

yes, själva glaset, så var de på min med.. hela vänster sida lyste fram bak o spegelblink

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Muttley
12 maj 2013 ·

opel_vectra_gts skrev:

tkd_rille skrev:
Menar du på själva glaset? 
De är alla 3 lampor som lyser. Fram, skärm och bak.  Lampan i instrumentpanelen lyser med.  Ska kolla en sväng till strax och se om de går på DRL reläet.

yes, själva glaset, så var de på min med.. hela vänster sida lyste fram bak o spegelblink

Okej ska ta en test.  Har man tur så är de ju så enkelt.  Tack så länge.

Muttley
12 maj 2013 ·

De var inte så enkelt. Så jag letar fortfarande efter var reläet kan sitta.

Nico-the-kid
12 maj 2013 · 509 Inlägg

Har du dragkrok på bilen?

Muttley
12 maj 2013 ·

Nico-the-kid skrev:
Har du dragkrok på bilen?

Nej inget inkopplat.    Kan de rentav vara så att reläet sitter vid ratten? Var längesen jag höll på och felsöka så kan ha glömt lite.

Muttley
21 september 2013 ·

Jag glömde ju meddela hur jag fixa det.

Jag hittade reläet till vänster om ratten där obd ingång fanns.
Plockade ur reläet och gav de en lusing, monterade och därefter fungerade blinkersen igen.

Ringde till en bilskrot och en cadillac återförsäljare och till min förvåning så var de inte hjälpsamma överhuvudtaget.
Cadillac vägra i princip beställa reläet till mig om jag inte lämnade in bilen för en felsökning som säkert hade gått på 1500 kr.
Jag ville ju bara ha ett nytt relä, men kommer såklart att beställa själv via staterna för att slippa nonchalansen från firman.


Älskar när man kan lösa de med en enkel lite smäll smile

Szummi
21 september 2013 · 268 Inlägg

Har haft samma problem på min mercedes men det har varit larmet som var boven för mig. ett relä i larmboxen som hade hängt sig så det blev en klapp med näven och reläet släppte och blinkesen slocknade smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang