Original Cargard 9505-S billarm låser bilen direkt efter avlarmning

mysk
12 maj 2013 · 13 Inlägg

Jag köpte en Ford Mondeo GHIA V6 -02 som har ett Original Cargard 9505-S billarm installerat. Det blev installerat av BRL i västerås 2006

Problemet med bilen är att när jag larmar av den så måste jag först larma av den genom att trycka en gång. Sen trycka en gång till när den slutat blinka för att låsa upp bilen.

När jag sedan gjort det har jag ca 1 sekund på mig att öppna bilen då den låser hela bilen direkt.

Jag har försökt att öppna bilen med hjälp av bara nyckeln. Detta går inte när den blivit låst med fjärrkontrollen. Jag testade att låsa bilen med hjälp av bara nyckeln för att sen låsa upp den. Det gick bra. Men när jag sedan satte mig i bilen så låste sig förardörren och gick inte att öppna med handtaget. det bara klickade i låset. Jag var då tvungen att låsa bilen och låsa upp den med larmkontrollen.

Jag är lite orolig att bilen skall låsa sig helt eller att jag i värsta fall inte kommer ut ur bilen om det skulle hända något.

Om larmet inte går att ordna så önskar jag att koppla ur larmet. Går det att göra på något bra sätt så att larmet kan sitta kvar om jag kan ordna det vid ett senare tillfälle?

Någon som vet nått om detta??

aero -01
240bns
13 maj 2013 · 1 008 Inlägg

Det låter snarare som att felet ligger i bilen, antagligen någon av låskistorna eller kabelbrott i dörrgenomföringen, så jag tror inte att det hjälper att koppla ur larmet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang