Suzuki gsx 1100 skadad kåpa laga den själv

qt
20 maj 2013 · 32 Inlägg

undrar om man kan laga den här skadan, ska göra ett byte men jag vet inte om jag kan laga den här skadan, om det är en skada man inte kan laga så är det ingen ide att jag byter. det behöver inte bli snyggt bara den funkar, han säger att man kan svetsa ihop eller alt använda kemisk metall


här är bilden på skadan https://imageshack.us/scaled/large/824/bildgbh.jpg

tack till snabba svar. och vad ska jag tänka på innan jag byter ? ska byta mot en båt.

joH900
20 maj 2013 · 414 Inlägg

Ser ut som det är aluminium, brukar gå att svetsa men inget man gör själv om man inte har grejjer och kunskap

Senast redigerat av joH900 (20 maj 2013)

qt
20 maj 2013 · 32 Inlägg

men det ska gå att fixa ?

it_mutt Avstängd
20 maj 2013 · 10 388 Inlägg

qt skrev:
men det ska gå att fixa ?

Ska o ska, det bör iaf inte vara några större problem.

Svetsa går som påpekat, oavsett om det är alu eller stål, men är det alu så får man (som också påpekat) ha rätt utrustning (och kunnande).

Kemisk metall är en lösning, inte lika bra, men, det skulle säkerligen fungera det också

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
zemet
20 maj 2013 · 4 037 Inlägg

En kompis hade en likande skada på sim ktm 250 från 80 talet. Var helt omöjligt att hitta en ny kåpa till den så vi försökte laga den med kemiskmetall fog osv och sedan så försökte en ganska duktig kille svetsa den också.

Inget av det fungerade tyvärr och crossen fick skrotas. Om du kan fåtag på en beg kåpa så ser det ju snyggare ut och håller helt klart bäst.

Men annars går det nog att svetsa som nämnts tidigare. Kemisk metall är det mest värdelösa skiten jag har använt men det är ju iaf billigt så det kan vara värt ett försök även om jag inte tror det kommer lösa ditt problem.

Jag tror faktiskt att några lager silvertejp håller bättre än kemiskmetall men testa om du vill:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
qt
20 maj 2013 · 32 Inlägg

okej då vet jag, har även vart hos en bilmekaniker som har ganska många mc, han sa att det inte skulle vara så stort problem, det skulle gå att fixa sa han, så jag får väl lita på han.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang