Farthållare audi a8

akevolvo740
2 juni 2013 · 94 Inlägg

jag har problem med min farthållare i min audi a8 -95 när jag lägger i farthållaren så funkar den någon minut sen kopplas den ur och man får trycka igång den igen och den går någon minut igen.. nån som kan tänkas vad det är för fel på den.. jag har precis köpt bilen så jag vet inte så mycket om den...

Mercedes 190e "babybenz" (1985)
AutoCool
3 juni 2013 · 197 Inlägg

Det kan vara korrosion i själva kontakten. För att komma åt kontakten krävs att du plocka bort din airbag och ratten osv, då är det kanske bäst om du kopa elektronisktrengöringspray (som lämnar ingen rester)  och dränka den. Har du tryckluft kan du dränka/blåsa bort några gånger.

Jag heter AutoCool. Can you .se why?
akevolvo740
3 juni 2013 · 94 Inlägg

AutoCool skrev:
Det kan vara korrosion i själva kontakten. För att komma åt kontakten krävs att du plocka bort din airbag och ratten osv, då är det kanske bäst om du kopa elektronisktrengöringspray (som lämnar ingen rester)  och dränka den. Har du tryckluft kan du dränka/blåsa bort några gånger.

då kan jag passa på när jag ska fixa elmotorn till rattinställningen... för jag måste plocka bort ratten för att göra detta... finns det något mera som kan göra att det blir det fenomenet att farthållaren uppför sig så..någon avkännare till broms eller gas:/

Mercedes 190e "babybenz" (1985)
it_mutt Avstängd
3 juni 2013 · 10 388 Inlägg

akevolvo740 skrev:

AutoCool skrev:
Det kan vara korrosion i själva kontakten. För att komma åt kontakten krävs att du plocka bort din airbag och ratten osv, då är det kanske bäst om du kopa elektronisktrengöringspray (som lämnar ingen rester)  och dränka den. Har du tryckluft kan du dränka/blåsa bort några gånger.

då kan jag passa på när jag ska fixa elmotorn till rattinställningen... för jag måste plocka bort ratten för att göra detta... finns det något mera som kan göra att det blir det fenomenet att farthållaren uppför sig så..någon avkännare till broms eller gas:/

Yes, du har både och

Vet inte hur det är med sturningsboxarna till dessa, en del tidigare vagkärror har iaf haft enorma problem med kallödningar i dessa, vilket gör att det fungerar lite som det vill o känner

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
akevolvo740
3 juni 2013 · 94 Inlägg

it_mutt skrev:

akevolvo740 skrev:

AutoCool skrev:
Det kan vara korrosion i själva kontakten. För att komma åt kontakten krävs att du plocka bort din airbag och ratten osv, då är det kanske bäst om du kopa elektronisktrengöringspray (som lämnar ingen rester)  och dränka den. Har du tryckluft kan du dränka/blåsa bort några gånger.

då kan jag passa på när jag ska fixa elmotorn till rattinställningen... för jag måste plocka bort ratten för att göra detta... finns det något mera som kan göra att det blir det fenomenet att farthållaren uppför sig så..någon avkännare till broms eller gas:/

Yes, du har både och

Vet inte hur det är med sturningsboxarna till dessa, en del tidigare vagkärror har iaf haft enorma problem med kallödningar i dessa, vilket gör att det fungerar lite som det vill o känner

jag får testa mig fram jag har ingen aning om vart boxarna sitter.farthållaren är inget akut med ..

Mercedes 190e "babybenz" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang