6699
Sök

Köpråd angående civic köp vei eller lsi

4 261 Inlägg
6 juni 2013
Trådstartare
Hejsan alla glada!

vet att det finns massor med trådar av liknande frågor men behöver lite snabb hjälp.

ska ut o köpa en civic snart modell 92-95 och undrar ifall jag ska välja en vei över en lsi?

vad tycker ni? vad skulle ni ha valt? är det värt att köpa en vei eller är den för slö?

vill inte ha nått som är slöare än min colt 1.6.

eller ska man satsa på en lsi istället? dom kanske är lika snåla?

tack i förhand

4 261 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
saknar el hissar och ac??? hur är det möjligt? gäller det alla vei modeller???

alltså är inte ute efter super motor utan bara nått snålt i klass med min mitsu colt 1.6

hur stor skillnad är det mellan lsi och vei när det gäller 0-100 ???

har en vei som jag kan kolla på nu i helgen..behöver bara byta kamrem på en gång

4 261 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Bullet--- skrev:
panda666 skrev:
saknar el hissar och ac??? hur är det möjligt? gäller det alla vei modeller???

alltså är inte ute efter super motor utan bara nått snålt i klass med min mitsu colt 1.6

hur stor skillnad är det mellan lsi och vei när det gäller 0-100 ???

har en vei som jag kan kolla på nu i helgen..behöver bara byta kamrem på en gång

VEI är en snålmodell och då drog dem in på onödig lyx för att bilen skulle vara billig i inköp, billig att äga och ha en låg bränsleförbrukning. Vad jag vet så saknar alla vei den utrustningen, finns såklart en del människor som eftermpnterat det då det inte är så dyrt idag.
Denna modellen används än idag i många exempel och motortest när det gäller snåla bilar. När denna kom 92 så var den långt före sina konkurrenter och låg på en förbrukning på 0,40-0,45L/milen.

I acceleration är dem rätt lika. Testat mot en arbetskamrat då vi var och hämtade en LSI han skulle bygga på och då körde jag hans vei. Båda helt original.

Sen fanns även DX modellen som snurrar runt mycket på marknaden, saknar mer grejer än VEI och har endast en 1,3 förgasare wink Går billigt i alla fall tongue

har den iaf ac? eller coupe fläkt eller vad man nu kallar det? när det tex är is ute och man behöver ta bort is?

Sök