Skoda Octavia larmproblem

Richii
7 juni 2013 · 74 Inlägg

Som topic, larmet utlöses med jämna mellanrum när bilen är låst, spelar ingen roll om jag låser med nyckel eller dosa. Så just nu står den i garaget som är larmat med bilen är olåst. Den ska in på verkstad på måndag eftermiddag så fixar dom felet. Men har någon varit med om detta förut och har en lösning? Vill ju gärna kunna låsa den över helgen...


Tacksam för svar

Mack Forum- och sitemoderator
7 juni 2013 · 26 149 Inlägg

Vänta nu..dom på verkstan ska fixa det direkt efter helgen?

Varför inte bara..tejpa över sensorerna till att börja med för att se om han slutar reagera, så att han åtmindstone kan vara tyst?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Richii
7 juni 2013 · 74 Inlägg

Mack skrev:
Vänta nu..dom på verkstan ska fixa det direkt efter helgen?

Varför inte bara..tejpa över sensorerna till att börja med för att se om han slutar reagera, så att han åtmindstone kan vara tyst?

Japp, dom ska fixa de efter helgen.
Vet du vart sensorerna finns någonstans?

Richii
8 juni 2013 · 74 Inlägg

Ingen som vet vart man kan börja leta?

valle22 Smidd i rostigt stål
8 juni 2013 · 933 Inlägg

brukar vara dörrlåsen som strular, originallarm eller eftermarknads typ cargard/defa?

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Richii
8 juni 2013 · 74 Inlägg

valle22 skrev:
brukar vara dörrlåsen som strular, originallarm eller eftermarknads typ cargard/defa?

Jag har faktiskt ingen aning vad det är för larm i den. Vet bara att jag har originalnycklarna om det spelar någon roll. Just nu hade jag bara velat rycka bort sirenen så jag kan låsa bilen åtminstone. Vet du vart larmsirenen sitter?

valle22 Smidd i rostigt stål
8 juni 2013 · 933 Inlägg

Richii skrev:

valle22 skrev:
brukar vara dörrlåsen som strular, originallarm eller eftermarknads typ cargard/defa?

Jag har faktiskt ingen aning vad det är för larm i den. Vet bara att jag har originalnycklarna om det spelar någon roll. Just nu hade jag bara velat rycka bort sirenen så jag kan låsa bilen åtminstone. Vet du vart larmsirenen sitter?

om jag kommer ihåg det rätt så är den bakom en innerskärm bak, vänster sida. Inte 100% säker sedan det var en tid sedan jag skruvade med VAG bilar

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Richii
8 juni 2013 · 74 Inlägg

valle22 skrev:

Richii skrev:

valle22 skrev:
brukar vara dörrlåsen som strular, originallarm eller eftermarknads typ cargard/defa?

Jag har faktiskt ingen aning vad det är för larm i den. Vet bara att jag har originalnycklarna om det spelar någon roll. Just nu hade jag bara velat rycka bort sirenen så jag kan låsa bilen åtminstone. Vet du vart larmsirenen sitter?

om jag kommer ihåg det rätt så är den bakom en innerskärm bak, vänster sida. Inte 100% säker sedan det var en tid sedan jag skruvade med VAG bilar

Men jag är nästan helt säker på att larmet kommer framifrån. Tyckte jag hörde de. Kanske vid torkarna?

Mack Forum- och sitemoderator
8 juni 2013 · 26 149 Inlägg

Richii skrev:

valle22 skrev:

Richii skrev:

Jag har faktiskt ingen aning vad det är för larm i den. Vet bara att jag har originalnycklarna om det spelar någon roll. Just nu hade jag bara velat rycka bort sirenen så jag kan låsa bilen åtminstone. Vet du vart larmsirenen sitter?

om jag kommer ihåg det rätt så är den bakom en innerskärm bak, vänster sida. Inte 100% säker sedan det var en tid sedan jag skruvade med VAG bilar

Men jag är nästan helt säker på att larmet kommer framifrån. Tyckte jag hörde de. Kanske vid torkarna?

Om du rycker kablarna till sirenen så kommer han väl fortfarande stå och dra onödigt med ström?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Richii
8 juni 2013 · 74 Inlägg

Mack skrev:

Richii skrev:

valle22 skrev:

om jag kommer ihåg det rätt så är den bakom en innerskärm bak, vänster sida. Inte 100% säker sedan det var en tid sedan jag skruvade med VAG bilar

Men jag är nästan helt säker på att larmet kommer framifrån. Tyckte jag hörde de. Kanske vid torkarna?

Om du rycker kablarna till sirenen så kommer han väl fortfarande stå och dra onödigt med ström?

Ja men hellre de, kan ju alltid kabla igång den. Vill ju kunna låsa den sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang