Central-lås slutat fungera på en dörr, volvo s80 -99:)

humancentipede
12 juni 2013 · 34 Inlägg

det funkade igår, men nu får det inte låsa upp den högra framdörren längre ,förslag på vad som kan va fel?? tongue

Ahmedo91
12 juni 2013 · 123 Inlägg

går det att öppna dörren överhuvudtaget?

annars kan det vara så att låset har gått i baklås och då måste du tyvärr göra ''inbrott'' för att kunna komma åt låset från insidan.

Volvo C70 T5 "Ahmedo" (2008)
humancentipede
12 juni 2013 · 34 Inlägg

alla dörrar utom den går att öppna ..  .. det började med att den inte hängde med dom andra låsen ,så jag tryckte ner pinnen och stängde dörren, för jag va tvungen att låsa  . .och nu går den inte upp istället.Men funkar på dom andra dörrarna .. inbrott? hur? tongue
Den där pinnen åker ner i samma nivå som dörren , så man kommer inte åt att dra upp den. och tror inte det går plocka bort insidan på dörren utan att ha den öppen.
Läste ngn annan med samma problem hade kopplat ur batteriets pluspol ,sen funkade det, kan va värt ett försök wink

Ahmedo91
13 juni 2013 · 123 Inlägg

för att göra ''inbrott'' så måste du tyvärr plocka bort dörrpanelen från insidan, sedan får du ta sönder låset från insidan och försöka öppna dörren på sätt. det finns en liten ''hake'' som måste ner eller upp kommer inte ihåg riktigt men det är ett helvete och hålla på med det där.
min vänstra bakdörr gick i baklås och då var jag tvungen och göra detta.
du måste köpa en ny lås kista och byta ut den så fort du har öppnat dörren, sen kan ett par clips gå sönder men de är inte så dyra och köpa från volvo.

men prova med att plocka bort minuspolen, det skadar ju inte och prova.

Senast redigerat av Ahmedo91 (13 juni 2013)

Volvo C70 T5 "Ahmedo" (2008)
humancentipede
18 juni 2013 · 34 Inlägg

hade den på en bilverkstad idag .. men dom kunde inte hitta felet så behövde inte betala ngt ..blev hänvisad till volvo istället ..har hört man får leva på löv och bark i en månad om man lagar ngt där  wink

Ahmedo91
18 juni 2013 · 123 Inlägg

Men då är det nog som jag har sagt innan, att låset har gått i baklås.

Jo volvo har inte de bästa priserna, och det säger jag som är volvo anställd.

Volvo C70 T5 "Ahmedo" (2008)
Christian S
18 juni 2013 · 4 816 Inlägg

humancentipede skrev:
det började med att den inte hängde med dom andra låsen ,så jag tryckte ner pinnen och stängde dörren, för jag va tvungen att låsa  . .och nu går den inte upp istället.Men funkar på dom andra dörrarna ..

är eller va i alla fall standard att låskistorna pajar på S60,V70N,XC70,S80 , det är microbrytaren i dom som ger upp och då får man problem att låsa bilen iom att den låser upp låset igen så fort man låser den.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang