släcka airbag lampan Skyline R33

Lowmotion fläskpannkaka
15 juni 2013 · 856 Inlägg

http://www.gtr.co.uk/forum/81021-how-re … s-kit.html

Senast redigerat av Lowmotion (23 juni 2013)

Hellre blyfot och lustgas, än simfot och syrgas
TBergsten
15 juni 2013 · 996 Inlägg

Nu är inte jag den kunnigaste, men brukar
Man inte montera in något motstånd ang. Det
Med abs lampan då det gäller ratten?

henkz MR
17 juni 2013 · 295 Inlägg

Kolla med Johan Söderström i Sörberge/Söråker, kör den gråa kissekatten.. för mig han har annan ratt och dessutom bessat med den.. men osäker... samt han har byggt om sina lysen med hjälp av Coffa om jag kommer ihåg rätt

Östlund
17 juni 2013 · 45 Inlägg

Otillåten ändring av ratt sa dom inget till mig när jag besikta imprezan iallafall, bara man har tuta på den så va den godkänd sa dom?! smile
Har ett motstånds relä på airbag lampan, så den funkar som vanligt! smile

Mitt tips är och åk in på meko, där tog dom fram rätt prylar åt mig och förklara hur de skulle sitta!
Svin smidigt! smile
/ andreas!

Senast redigerat av Östlund (17 juni 2013)

Volkswagen Lupo 1.4 16V "Tvålen" (1999)
hangman
23 juni 2013 · 2 174 Inlägg

Lowmotion skrev:
Tjena. Då jag nu upprepade gånger försökt besikta bilen ( Nissan Skyline) utan att klara mig igenom så väljer jag att fråga er andra som bytt ratt och kör med konverterade lysen för våra vägar om hjälp.
Mina framlysen har justeringen gått sönder på så de går inte ställa i höjdled, har redan börjat söka efter nya lysen då de ändå ser för jävliga ut och dessutom läcker.  Nån som har tips om hur man bäst konverterar dom sen?
Hur har ni lyckats ta er genom besiktningen med utbytt ratt etc? Jag får nerslag på otillåten ändring av ratt samt airbag lampan som lyser... har fått tag i original ratt men saknar ringen med kontaktstycke bakom ratten, tror den kallas squib ring samt Hicas enheten som också vad jag fattat ska sitta bakom ratten???
Please help!! Vill ha kärran genom besiktningen så jag kan börja laborera på allvar :-)

Börja laborera på riktigt när du inte ens kan fixa en airbag lampa? Ta det lugnt nu...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang