Bästa vaxet vad tycker ni?

humancentipede
8 juli 2013 · 34 Inlägg

är det ngn skillnad i kvalité och resultat på hårt burkvax och flytande vax ? Har hört Caranuba-vax ska va bra .. Missnöjd med flytande vaxer jag testat då dom missfärgar mörka plastdetaljer .  smile

Kollan
8 juli 2013 · 618 Inlägg

Menzerna's produkter är RIKTIGT bra.
Arcticlean's polish & sealant samt lackförsegling gillar jag också..

rallyrickard
9 juli 2013 · 67 Inlägg

Meguiars flytande vax missfärgar ej svarta detaljer, har ej maskerat några lister någon gång. Men det står på baksidan av produkten.

Volvo 940 LTT "Iccez 940" (1996)
PatricoR
11 juli 2013 · 54 Inlägg

Jag föreslår Menzerna power finish el liknande, och sedan sluta med vax, det är bortkastad tid tycker jag.
Kör med Fireglaze lackskydd istället, prisvärt och så håller det 18-24 månader istället för typ 2-3 månader som vax gör. Använder aldrig vax igen!! Och för er som struntar i det och kör på med vax så kan jag starkt rekomendera Konsept Vista till alla svarta detaljer på bilens exteriör. Det blir kolsvart igen på alla ställen där ni råkat få vax fläckar, tar även solblekta lister till nya höjder!
Lycka till!! wink

Glöm allt vad vax och lackskydd heter.......kör keramiskt istället, det gjorde jag.
Keramiskt lackskydd görs bara EN gång, det är permanent, finns lite olika bl.a Ceramic pro, men det måste man lämna in bilen på för Ceramic pro finns inte att köpa för privat bruk+ att det är dyrt.
Det andra alt. som jag känner till är det jag själv köpte, Opti-coat 2.0, kostade 521:- tror jag.
Super enkelt att lägga på, och som sagt det är på livstid!!
https://www.youtube.com/watch?v=CYuVvup … -4PEdNivyg
Länk till opti-coat 2.0
http://www.umeafordonsvard.se/store/
Har haft detta på nu i snart 6 mån, helt otroligt bra...så lätt att tvätta bilen och torka av den.
Vattenavrinningen är galet bra, och det bästa är att jag aldrig behöver vaxa eller göra nåt annat igen!!!
N      Ö     J     D !!!!!!!!!!!

Senast redigerat av PatricoR (27 februari 2014)

Mazda CX-5 "Blue devil" (2016)
ohyes1
29 augusti 2013 · 2 Inlägg

Denna kille använder en helt ny typ av vax - caranuba i nano form (liokväl helt miljövänlig)!  http://www.youtube.com/watch?v=-NxQSf0ITgw

Det går mer åt om bilen inte tvättas fr grov smuts först, men nanopartiklarna kryper under smutsen och lyfter den och med fiberduk som används med olika sidor får man ett resultat som efter två ggr håller samma standard som dyra rekonditioneringar :-)

NiKeMaN Entreprenör
29 augusti 2013 · 1 286 Inlägg

ohyes1 skrev:
Denna kille använder en helt ny typ av vax - caranuba i nano form (liokväl helt miljövänlig)!  http://www.youtube.com/watch?v=-NxQSf0ITgw

Det går mer åt om bilen inte tvättas fr grov smuts först, men nanopartiklarna kryper under smutsen och lyfter den och med fiberduk som används med olika sidor får man ett resultat som efter två ggr håller samma standard som dyra rekonditioneringar :-)

Haha ditt nickname passar bra som kommentar på det där:
"Ohyes".... big_smile

Hade ett lokalt företag som påstod sig tvätta bilarna asfina "utan vatten"....
http://www.aacleaningtime.com/

Ja jävlar vilka VIDRIGA resultat. Det är mer än en bil vi har fått polera som har använt sig av deras tjänster.

// Niklas Johansson
swooosh
29 augusti 2013 · 119 Inlägg

ohyes1 skrev:
Denna kille använder en helt ny typ av vax - caranuba i nano form (liokväl helt miljövänlig)!  http://www.youtube.com/watch?v=-NxQSf0ITgw

Det går mer åt om bilen inte tvättas fr grov smuts först, men nanopartiklarna kryper under smutsen och lyfter den och med fiberduk som används med olika sidor får man ett resultat som efter två ggr håller samma standard som dyra rekonditioneringar :-)

Om det funkar så bra kan man ju fråga sig varför du säljer fyra flaskor under "köp o sälj" ?

Henkix
29 augusti 2013 · 6 737 Inlägg

jag har använt turtlevax (den gröna flaskan) original i flera år och jag är nöjd wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
SportPilot Ubåtsingenjör
1 september 2013 · 7 228 Inlägg

ingen mer än jag som har provat ultragloss ?!?! mycket nöjd med det smile tycker även lahegas banan wax är bra, men ultragloss håller längre !

lägger man det dessutom i 3 steg så funkar det som lackförsegling, och med gott resultat !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
C-Magnusson
1 september 2013 · 125 Inlägg

CHEEVA skrev:
ingen mer än jag som har provat ultragloss ?!?! mycket nöjd med det smile tycker även lahegas banan wax är bra, men ultragloss håller längre !

lägger man det dessutom i 3 steg så funkar det som lackförsegling, och med gott resultat !

Menar du Autosmart ultragloss?

Volvo V70N 2.4D Classic "Familjebilen" (2008)
JFfoto
1 september 2013 ·

Ni som testat diverse olika vaxer, har ni verkligen testat dom? och inte bara använt dom? lite skillnad där. Att testa två olika innebär att man gör olika tester i samma miljö, minns ni hur många gånger ni tvättade bilen? Ni kanske tvättade några gånger extra, eller använde avfettning när ni hade det ena vaxet, så det inte höll lika längre, eller på två olika bilar med olika lacker? olika slitna lacker? polermedel kvar på lacken innan ni vaxade? Mycket som spelar in, och då drar man slutsatsen att den är sämre när det lika gärna kan vara tvärtom.

Så välj vax själv och sluta lyssna på dessa "experter" alla säger olika.

C-Magnusson
1 september 2013 · 125 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
Ni som testat diverse olika vaxer, har ni verkligen testat dom? och inte bara använt dom? lite skillnad där. Att testa två olika innebär att man gör olika tester i samma miljö, minns ni hur många gånger ni tvättade bilen? Ni kanske tvättade några gånger extra, eller använde avfettning när ni hade det ena vaxet, så det inte höll lika längre, eller på två olika bilar med olika lacker? olika slitna lacker? polermedel kvar på lacken innan ni vaxade? Mycket som spelar in, och då drar man slutsatsen att den är sämre när det lika gärna kan vara tvärtom.

Så välj vax själv och sluta lyssna på dessa "experter" alla säger olika.

Tumme upp smile

Volvo V70N 2.4D Classic "Familjebilen" (2008)
SportPilot Ubåtsingenjör
1 september 2013 · 7 228 Inlägg

C-Magnusson skrev:

CHEEVA skrev:
ingen mer än jag som har provat ultragloss ?!?! mycket nöjd med det smile tycker även lahegas banan wax är bra, men ultragloss håller längre !

lägger man det dessutom i 3 steg så funkar det som lackförsegling, och med gott resultat !

Menar du Autosmart ultragloss?

nej det är ett eget märke smile ultraglozz stog det tydligen på burken !

brukar använda det och får alltid top resultat ! om inte lacken är allt för risig innan då

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
C-Magnusson
2 september 2013 · 125 Inlägg

CHEEVA skrev:

C-Magnusson skrev:

CHEEVA skrev:
ingen mer än jag som har provat ultragloss ?!?! mycket nöjd med det smile tycker även lahegas banan wax är bra, men ultragloss håller längre !

lägger man det dessutom i 3 steg så funkar det som lackförsegling, och med gott resultat !

Menar du Autosmart ultragloss?

nej det är ett eget märke smile ultraglozz stog det tydligen på burken !

brukar använda det och får alltid top resultat ! om inte lacken är allt för risig innan då

Haha ok:)

Volvo V70N 2.4D Classic "Familjebilen" (2008)
SportPilot Ubåtsingenjör
2 september 2013 · 7 228 Inlägg

jepp är väldigt stort inom både mc världen samt marin branchen .. fattar inte var de knappt känns till i bil världen

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
marcus0510
2 september 2013 · 243 Inlägg

CHEEVA skrev:
ingen mer än jag som har provat ultragloss ?!?! mycket nöjd med det smile tycker även lahegas banan wax är bra, men ultragloss håller längre !

lägger man det dessutom i 3 steg så funkar det som lackförsegling, och med gott resultat !

roll

ohyes1
2 september 2013 · 2 Inlägg

Ang svaret om Motalafirman - bra för er som fick jobb.big_smile Och du har alldeles säkert rätt ang dem för de finns tydligen inte mera.... :cool:Deras prod var inte nano men med caranaubavax och det blir hårt. Hur fick ni bort rinningar och det som var felgjort?tongue


Till swoosh: Säljer allt vi har - skall flytta med så lite som möjligt och behöver dessutom likvida medel. Finns på blocket med klabbet :-)

Senast redigerat av ohyes1 (2 september 2013)

fantomen Putsar Cosworth
2 september 2013 · 195 Inlägg

Har använt tre vaxer hittills:

Lageha Bananvax - Hyfsad hållbarhet och hyfsad glans
Menzerna SW - Lättarbetat bra glans men håller sämre (bra literpris)
Meguiars NXT gen tech wax - Bäst glans men håller inte allt så bra

Kör Fireglaze på bilar som går året runt-
Ska testa Menzerna PL nästa gång

Audi hatare.
SportPilot Ubåtsingenjör
2 september 2013 · 7 228 Inlägg

marcus0510 skrev:

CHEEVA skrev:
ingen mer än jag som har provat ultragloss ?!?! mycket nöjd med det smile tycker även lahegas banan wax är bra, men ultragloss håller längre !

lägger man det dessutom i 3 steg så funkar det som lackförsegling, och med gott resultat !

roll

istället för att himmla med ögonen så kan du ju prova smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Flodis The MînÐfræk
20 oktober 2013 · 184 Inlägg

Jag tycket att Autosmart's Vax'er är Bra.  Det är Enkelt och blir Bra resultat utan att det låter som rena kärnfysiken för personer som undrar.   Medlen heter :  Mirror image och Platinum hårdvax.  Det är bara att välja smile .

Det är ett bra medel för nybörjare osv och det går inte att göra misstag och att det är lättarbetat och det blir minst lika bra resultat som märkes produkter.

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang