Koppla Ur Startspärr på Volvo 850 T5 års92

KweeTzo
25 juni 2013 · 7 Inlägg

Tjenare! jo, har problem med bilen, och jag gissar på att de är startspärren som spökar, den är lilla ''nycklen'' som man ska stoppa in i ett hål på instrumentpanelen. va ute och körde med bilen, sen när jag kom hem så ställde jag den på garage uppfarten, och skulle köra iväg 20 min senare, stoppade in pinnen, lampan lyste på startspärren, och vred om nycklen, men den bara står och tuggar på startmotorn, men med lite om och men, med fix med den lilla nycklen så gick bilen igång, men hände exakt likadant sen när bilen stängdes av, och nu har bilen stått still i en vecka, och bara tuggar på startmotorn, de är väl någon enstaka gång som bilen har hoppat igång, men annars.. ingenting!

Tacksam för alla rimliga svar jag kan få, om någon har en ''guide'' eller liknande på hur man kopplar ur startspärren så vore de guld! skicka isåfall i PM! lite trött på att ha en bil som inte startar..

tack på förhand!

Senast redigerat av KweeTzo (25 juni 2013)

Volvo 850 T5R "Faran" (1992)
lighter22
25 juni 2013 · 436 Inlägg

Hej!

om startspärren slår ut systemet så går inte ens startmotorn runt så det är nog inte där felet ligger.

men om du ändå prompt ska koppla ur startspärren så är det ett vanligt Texaco larm i dem med startspärr skyddsplasten över pedaler får tas ner och innanför där längst in i gröten hittar du en orange "låda" denna får plockas bort så vill jag minnas att det är dem två pinnarna i mitten som man ska bygla bara (rätta mig gärna var längesen nu) när du har styrenheten till larmet i handen kan du bara enkelt googla på namnet och immobillizer så kommer du att få upp en sprängskiss på det och kan därifrån lista ut vilka pinnar du ska bygla för att koppla ur startspärren

KweeTzo
25 juni 2013 · 7 Inlägg

okej okej! tack för svaret! men du har ingen annan teroi på vad de kan vara för fel med att den bara står och snurrar på startmotorn?  för som sagt, de händer ju att bilen går igång om jag har en jäkla tur!

Volvo 850 T5R "Faran" (1992)
KweeTzo
25 juni 2013 · 7 Inlägg

de kan inte vara antennringen som är boven i dramat?

Volvo 850 T5R "Faran" (1992)
smurfen75 smurfen
5 juli 2013 · 10 Inlägg

start sparren gick po min bil idag och startmotorn gor ej runt. bara tickar.... har du en idea hur man ficksar startsparren.. 

gor att starta med sruvmejsel via starmotorn... prova po din bil med mejseln..

GMC g20 van (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang