Kommande roliga bilar 2014-16

Mack Forum- och sitemoderator
17 juli 2013 · 26 136 Inlägg

it_mutt skrev:

Mack skrev:

Aerodynamik skrev:

Nej, men hur många bilar finns det på marknaden som har något att säga till om mot en GT-R?
En RS3 är inte direkt slö och faktiskt bra mycket snabbare än t.ex. BRZ som TS också nämnde..
Vad har du problem med egentligen?

Tack för den..
I min värld lät det bara lite underligt med intressanta "toppbilar", eller vad man nu ska kalla dem för, och så en Audi RS3 mitt i smeten.
Säkert inget fel i den, men som sagt. Jämfört med Impreza, EVO, GTR med flera..så kändes RS3:an lite som en dussinbil.

Vad kör du för bilar egentligen?

Rs3:an är väl inget "supermegamonster", men 0-100 på 4,6s och en topphastighet som är begränsad till 250km/h ('12:s siffror), jag vet inte, det är inte världens snabbaste, men...nog platsar den i sammanhanget?

Jag ger mig i diskussionen.
Tar tillbaka allt. RS3 är en superbil utan dess like. (den platsar fortfarande inte riktigt i sammanhanget för mig men vi säger att den gör det..bara för fridens skull)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
it_mutt Avstängd
17 juli 2013 · 10 388 Inlägg

Mack skrev:

it_mutt skrev:

Mack skrev:

Tack för den..
I min värld lät det bara lite underligt med intressanta "toppbilar", eller vad man nu ska kalla dem för, och så en Audi RS3 mitt i smeten.
Säkert inget fel i den, men som sagt. Jämfört med Impreza, EVO, GTR med flera..så kändes RS3:an lite som en dussinbil.

Vad kör du för bilar egentligen?

Rs3:an är väl inget "supermegamonster", men 0-100 på 4,6s och en topphastighet som är begränsad till 250km/h ('12:s siffror), jag vet inte, det är inte världens snabbaste, men...nog platsar den i sammanhanget?

Jag ger mig i diskussionen.
Tar tillbaka allt. RS3 är en superbil utan dess like. (den platsar fortfarande inte riktigt i sammanhanget för mig men vi säger att den gör det..bara för fridens skull)

Haha, nej det var ju inte så jag menade. Det var mest; var ska man dra gränsen för en "superbil" som jag var ute efter. Så för all del, tyck att den inte gör det, mig gör det ingen skillnad smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mack Forum- och sitemoderator
17 juli 2013 · 26 136 Inlägg

it_mutt skrev:

Mack skrev:

it_mutt skrev:

Vad kör du för bilar egentligen?

Rs3:an är väl inget "supermegamonster", men 0-100 på 4,6s och en topphastighet som är begränsad till 250km/h ('12:s siffror), jag vet inte, det är inte världens snabbaste, men...nog platsar den i sammanhanget?

Jag ger mig i diskussionen.
Tar tillbaka allt. RS3 är en superbil utan dess like. (den platsar fortfarande inte riktigt i sammanhanget för mig men vi säger att den gör det..bara för fridens skull)

Haha, nej det var ju inte så jag menade. Det var mest; var ska man dra gränsen för en "superbil" som jag var ute efter. Så för all del, tyck att den inte gör det, mig gör det ingen skillnad smile

Allt jag menade med mitt angagemang i frågan var att jag - i mitt personliga tycke - tittade på en GTR, och sedan en RS3, och bara undrade varför den senare fanns med på listan.
Kvarstår dock vid poängen att det säkert är en superbra bil, och den är ju trots allt en RS.
Angående BRZ:an förresten, så ser jag gärna att den är med på listan, tack vare dess enkelhet och beryktade körbarhet, till ett förmånligt pris jämfört med andra konkurrenter.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
it_mutt Avstängd
17 juli 2013 · 10 388 Inlägg

Mack skrev:

it_mutt skrev:

Mack skrev:

Jag ger mig i diskussionen.
Tar tillbaka allt. RS3 är en superbil utan dess like. (den platsar fortfarande inte riktigt i sammanhanget för mig men vi säger att den gör det..bara för fridens skull)

Haha, nej det var ju inte så jag menade. Det var mest; var ska man dra gränsen för en "superbil" som jag var ute efter. Så för all del, tyck att den inte gör det, mig gör det ingen skillnad smile

Allt jag menade med mitt angagemang i frågan var att jag - i mitt personliga tycke - tittade på en GTR, och sedan en RS3, och bara undrade varför den senare fanns med på listan.
Kvarstår dock vid poängen att det säkert är en superbra bil, och den är ju trots allt en RS.
Angående BRZ:an förresten, så ser jag gärna att den är med på listan, tack vare dess enkelhet och beryktade körbarhet, till ett förmånligt pris jämfört med andra konkurrenter.

Det tänker jag inte säga emot det minsta om. RS-modellerna ser ju knappast ut som några superbilar (i princip vilken RS-modell man än tittar på). Det kan jag iofs tycka är lite tufft (även om RS-modellerna då ser bra mycket "råare"/"tuffare/"brutala" ut än S-modellerna) att det inte ser ut riktigt som "oh herre jävl..." men faktiskt går åt det hållet.

Men, då är ju, för dig (och säkert andra också) utseendet också en hel del av "superbilen".(?) smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mack Forum- och sitemoderator
17 juli 2013 · 26 136 Inlägg

it_mutt skrev:

Mack skrev:

it_mutt skrev:

Haha, nej det var ju inte så jag menade. Det var mest; var ska man dra gränsen för en "superbil" som jag var ute efter. Så för all del, tyck att den inte gör det, mig gör det ingen skillnad smile

Allt jag menade med mitt angagemang i frågan var att jag - i mitt personliga tycke - tittade på en GTR, och sedan en RS3, och bara undrade varför den senare fanns med på listan.
Kvarstår dock vid poängen att det säkert är en superbra bil, och den är ju trots allt en RS.
Angående BRZ:an förresten, så ser jag gärna att den är med på listan, tack vare dess enkelhet och beryktade körbarhet, till ett förmånligt pris jämfört med andra konkurrenter.

Det tänker jag inte säga emot det minsta om. RS-modellerna ser ju knappast ut som några superbilar (i princip vilken RS-modell man än tittar på). Det kan jag iofs tycka är lite tufft (även om RS-modellerna då ser bra mycket "råare"/"tuffare/"brutala" ut än S-modellerna) att det inte ser ut riktigt som "oh herre jävl..." men faktiskt går åt det hållet.

Men, då är ju, för dig (och säkert andra också) utseendet också en hel del av "superbilen".(?) smile

För mig kan det vara lite individuellt vad jag kallar en "superbil", men jo, utseendet måste i alla fall för mig vara en del av upplevelsen.
Men visst. Det behöver ju såklart inte stämma in för alla andra.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
KHRacing
17 juli 2013 ·

Greven78 skrev:
Som jag skrev så är jag intresserad av alla olika bilar som är lite "speciella".

Ta subaru BRZ t.e.x , det är troligtvis inte en bil de säljer till kreti och pleti samt till höger och vänster. GT-R likaså, RS3 likaså. De lite mer udda bilarna med design, kraft eller annan utmärkande faktor.

Subar BRZ, Toyota GT86 eller Scion FR-S - samma bil till 99%
dessa komer med turbo och uppgraerat chassi nästa år.

o ja, det ÄR en bl som säljs till Allmänhete i hela världn.

inte ens Coenigsegg har några krav på sina köpae - förutom att de har penar !

Senast redigerat av KHRacing (17 juli 2013)

Putteliten
18 juli 2013 · 9 075 Inlägg

Nya Audi Coupé lär säkert inte bli en vanlig bil. Rätt cool på dom bilderna som cirkulerar här och var.

Som sagt BRZ/GT86 kommer i turboversion.

Kommer snart en ny modell av BMW M3 också skulle ja tro.

Greven78
18 juli 2013 · 57 Inlägg

KHRacing skrev:

Greven78 skrev:
Som jag skrev så är jag intresserad av alla olika bilar som är lite "speciella".

Ta subaru BRZ t.e.x , det är troligtvis inte en bil de säljer till kreti och pleti samt till höger och vänster. GT-R likaså, RS3 likaså. De lite mer udda bilarna med design, kraft eller annan utmärkande faktor.

Subar BRZ, Toyota GT86 eller Scion FR-S - samma bil till 99%
dessa komer med turbo och uppgraerat chassi nästa år.

o ja, det ÄR en bl som säljs till Allmänhete i hela världn.

inte ens Coenigsegg har några krav på sina köpae - förutom att de har penar !

Jag menar inte att den bara säljs till vissa personer, formulerade mig kanske fel. Jag tror inte Bertil och Anna-Greta som precis gått i pension köper någon av dessa bilar jag nämnt. De köper kanske en Audi A3, eller en Toyota Yaris.

Jag kan tänka mig att köpa en GT-R, jag kan tänka mig att köpa en RS3, jag skulle kunna tänka mig en BRZ/GT86 om den får minst 100 pollar till.

Jag är bara nyfiken på kommande bilar som sticker ut lite mer än en mazda 323 eller gammel volvo.

Senast redigerat av Greven78 (18 juli 2013)

Greven78
18 juli 2013 · 57 Inlägg

Mack skrev:

it_mutt skrev:

Mack skrev:

Jag ger mig i diskussionen.
Tar tillbaka allt. RS3 är en superbil utan dess like. (den platsar fortfarande inte riktigt i sammanhanget för mig men vi säger att den gör det..bara för fridens skull)

Haha, nej det var ju inte så jag menade. Det var mest; var ska man dra gränsen för en "superbil" som jag var ute efter. Så för all del, tyck att den inte gör det, mig gör det ingen skillnad smile

Allt jag menade med mitt angagemang i frågan var att jag - i mitt personliga tycke - tittade på en GTR, och sedan en RS3, och bara undrade varför den senare fanns med på listan.
Kvarstår dock vid poängen att det säkert är en superbra bil, och den är ju trots allt en RS.
Angående BRZ:an förresten, så ser jag gärna att den är med på listan, tack vare dess enkelhet och beryktade körbarhet, till ett förmånligt pris jämfört med andra konkurrenter.

Då svarar jag dig så är detta utagerat sedan.

Den fanns med på listan för det är en bil jag har tittat ganska mycket på, jag var 1 dag ifrån att köpa en RS3.a men någon annan hann före tyvärr.

Seth
18 juli 2013 · 3 354 Inlägg

Putteliten skrev:
Nya Audi Coupé lär säkert inte bli en vanlig bil. Rätt cool på dom bilderna som cirkulerar här och var.

Som sagt BRZ/GT86 kommer i turboversion.

Kommer snart en ny modell av BMW M3 också skulle ja tro.

"synd" att m3 inte kommer finnas som coupe o cab

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
18 juli 2013 · 1 152 Inlägg

Har någon mer info om den där mustangen som förnedrade GTR:en??
Fy FAN vilket monster yikes

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Aerodynamik ...
18 juli 2013 · 7 120 Inlägg

Seth skrev:

Putteliten skrev:
Nya Audi Coupé lär säkert inte bli en vanlig bil. Rätt cool på dom bilderna som cirkulerar här och var.

Som sagt BRZ/GT86 kommer i turboversion.

Kommer snart en ny modell av BMW M3 också skulle ja tro.

"synd" att m3 inte kommer finnas som coupe o cab

De kommer ju heta M4 istället, M3 blir enbart sedan framöver.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
18 juli 2013 · 3 929 Inlägg

PITSTOP skrev:
Har någon mer info om den där mustangen som förnedrade GTR:en??
Fy FAN vilket monster yikes

Det är ett monster.
Kika vidare på denna video när han kör bakhjulsåkning mot en dubbelturbo Porsche roll
http://www.youtube.com/watch?v=mZ7T1r3lB5k

Dock så finns det väl knappt något kvar av Mustangen, all vikt som kan tänkas finnas har nog kapen varit i tongue

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
DasAuto
18 juli 2013 · 2 751 Inlägg

Mack skrev:
Är Audi RS3 en speciell bil?
Varför, förutom att det uppenbarligen är en "RS"?

Du får lära dig att sätta saker i sammanhang smile

RS är ju speciellt jämfört med vanliga A3 modeller /golf,1-serie etc etc.
GTR som du nämner är ju miljöbil om man jämfört med koenigsegg smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
18 juli 2013 · 3 929 Inlägg

Vi har ju förresten nya Corvette C7 som kommer ut 2014! Bör väl börja levereras till kunder snart kan jag tänka mig.
Dock samma med den som med GT500, pang pris i USA men i Sverige är det en hel del mer pengar hmm

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
DasAuto
18 juli 2013 · 2 751 Inlägg

Nya R8 "ryktas" ha samma motor som nya RS6. 4.0TT V8.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
18 juli 2013 · 3 929 Inlägg

DasAuto skrev:
Nya R8 "ryktas" ha samma motor som nya RS6. 4.0TT V8.

Det vore något om dom äntligen gör R8 till det den ska vara, en super sport bil. Hoppas rykterna är sanna då! wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Putteliten
18 juli 2013 · 9 075 Inlägg

DasAuto skrev:

Mack skrev:
Är Audi RS3 en speciell bil?
Varför, förutom att det uppenbarligen är en "RS"?

Du får lära dig att sätta saker i sammanhang smile

RS är ju speciellt jämfört med vanliga A3 modeller /golf,1-serie etc etc.
GTR som du nämner är ju miljöbil om man jämfört med koenigsegg smile

Koeningsegg CCXR är en miljöbil!

DasAuto
18 juli 2013 · 2 751 Inlägg

Putteliten skrev:

DasAuto skrev:

Mack skrev:
Är Audi RS3 en speciell bil?
Varför, förutom att det uppenbarligen är en "RS"?

Du får lära dig att sätta saker i sammanhang smile

RS är ju speciellt jämfört med vanliga A3 modeller /golf,1-serie etc etc.
GTR som du nämner är ju miljöbil om man jämfört med koenigsegg smile

Koeningsegg CCXR är en miljöbil!

Den är miljöbil om man enbart räknar Co2 utsläppen. Räknar man hur mycket den dricker och vad det kostar föra tt få hit den etanol så är den allt annat än miljöbil.
O andra sidan menar jag inte utsläppsmässigt utan fartmässigt.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
18 juli 2013 · 3 929 Inlägg

DasAuto skrev:

Putteliten skrev:

DasAuto skrev:

Du får lära dig att sätta saker i sammanhang smile

RS är ju speciellt jämfört med vanliga A3 modeller /golf,1-serie etc etc.
GTR som du nämner är ju miljöbil om man jämfört med koenigsegg smile

Koeningsegg CCXR är en miljöbil!

Den är miljöbil om man enbart räknar Co2 utsläppen. Räknar man hur mycket den dricker och vad det kostar föra tt få hit den etanol så är den allt annat än miljöbil.
O andra sidan menar jag inte utsläppsmässigt utan fartmässigt.

Fast å andra sidan så belönas man ju av staten för utsläppen och inte vad den dricker wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang