HJÄLP!!Batteri funkar till och från ?????

andheex11
3 juli 2013 · 50 Inlägg

Har en skoda octavia
Och batteriet ska det inte vara något fel på enligt dom instrument jag använt
men om man inte kör bilen på sig 36 timmar så startar den inte för då e batteriet tomt
och när det händer sätter jag på startkablarna i 10 sek max och då startar den....Vad kan felet va ?
antagligen tar den ström nånstans ?

Mack Forum- och sitemoderator
3 juli 2013 · 26 147 Inlägg

Laddar du upp batteriet efter att du har kablat igång bilen?

Annars kan det ju vara nåt så enkelt som en lampa i handskfacket, eller i skuffen, som inte slocknar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Runn WS7 Avstängd
3 juli 2013 · 1 031 Inlägg

Ladda upp det fullt med en laddare mät om något drar ström ur batteriet och gör det inte det så låt stå 36h+ och är det då tomt så köp ett nytt.

Senast redigerat av Runn WS7 (3 juli 2013)

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
andheex11
6 juli 2013 · 50 Inlägg

Laddade upp batteriet. tog av laddaren och minus kabel till batteriet och lät bilen stå i ca 40 timmar.... Nu va jag ute och startade och det var inga som helst problem... La märke till att slutsteget ständigt lyser men tror inte det ska ta så mycket ström ?
Iallafall nu ska jag låta bilen stå 24 timmar med batteriet inkopplat så får vi se...

Drönirettab
6 juli 2013 · 21 761 Inlägg

Ett slutsteg kan dra ca 0,5-1,5 A i tomgångsström, det varierar mellan olika steg. Den saken kan mycket väl ställa till med bekymmer, jag rekommenderar att du kollar upp varför steget verkar vara igång konstant och fixar till felet. smile

kjell-gbg
6 juli 2013 · 85 Inlägg

slutsteget har säkert en kabel som skall kopplas till tex bilstereon eller tändningslåset som startar slutsteget.....när kabeln får +12 Volt ....
lägger du den kabeln direkt till konstant +12 Volt ... så stängs slutsteget aldrig av .... och batteriet blir tömt

andheex11
6 juli 2013 · 50 Inlägg

Jag tror jag kopplade slutsteget till stereon....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang