Ryker ur ratten när helljus slås på Chevrolet nyare modell

Skaankyrk
12 juli 2013 · 2 Inlägg

Min granne frågade mig idag varför det ryker ur ratten när hon slår på helljuset. Jag gissar på att det kan vara relät?. Hon hade även haft problem innan med att helljuset slog på och av sig själv. Så nån kunnig inom området kan gärna få komma med förslag smile

MammDiin
12 juli 2013 · 2 019 Inlägg

Kanske all ström går via helljusspaken som har lite dålig kontakt?

Drönirettab
12 juli 2013 · 21 761 Inlägg

När det ryker från saker och att de verkar leva sitt eget liv så kan det röra sig om kortslutning, ta loss rattnavet och kolla upp noga. Risken finns ju att det kan uppstå kabelbrand eller liknande, därför tycker jag det bör kollas upp direkt. smile

Skaankyrk
13 juli 2013 · 2 Inlägg

Får se vad man kan göra som lite ''hemma'' fixare. Får skicka vidare till verkstad annars. Tack för förslagen!

Walleandersson En såndär Multitasker
15 juli 2013 · 152 Inlägg

Nästan alla modeller av Cheva/ GMC modellerna så äre en direkt prinsip på dessa
dvs all ström går igenom strömställaren ist för att avledas via relän

och om man har bytt lampor i bilen så bidrar det bara till mer effekt och skiten brinner upp snabbare

vet inte hur det är med dem nyare men på lite äldre pickuper så finns det KNAPPT några relän alls
detta bidrar till alla många cheva moddeler brinner upp eller har dåliga elsystem

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !
impresst 2fast4you
15 juli 2013 · 371 Inlägg

det är så på cheva, det indikerar på att heljuset är påsmile haha nej då walle har mycket rätt i det han skriver

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang